Trumfem BMW v segmentu dvoudveřových sedanů je nepochybně jeho kupé řady 3. Tento model s elegantními proporcemi má sportovní náturu a ta byla novými úpravami HAMANN ještě zdůrazněna.
Firma HAMANN, sídlící v německém Laupheimu, nabízí pro kupé řady 3 kompletní aerodynamický kit, navýšení výkonu motoru, nové disky kol a stylový interiér.
Sportovní nuance BMW 3 coupe od firmy HAMANN:
Aerodynamické díly karoserie Navýšení výkonu pro verze 325i, 330i, 330d a 335d Připravován tuning verze 335i na 380 koní Čtyři typy designu kol v rozměrech 18 až 20 palců a snížený podvozek Stylový interiér se sportovním volantem a doplňky z hliníku a uhlíkových vlákenNavýšení výkonu pro benzinové i dieselové motory
HAMANN bavýšil výkon tohoto kupé optimalizací datové mapy. Jinými slovy, elektronického navýšení výkonu bylo dosaženo úpravou standardní řídící jednotky a jedná se tedy o takzvaný chiptuning. Benzinové šestiválce 325i a 330i po úpravě poskytují výkon vyšší o 13 koní/10 kW respektive 17 koní/12 kW a v případě obou motorů se maximální točivý moment zvýšil o zhruba 25 Nm. Zvýšena byla i maximální rychlost obou modelů, a to na 250 km/h, respektive 265 km/h (u standardního provedení činí maximální rychlost verze 325i 245 km/h a u verze 330i je elektronicky omezena na 250 km/h). V případě úpravy verze 330i je tedy v ceně zahrnuta také deaktivace tohoto elektronického omezení maximální rychlosti. I u dieselových modelů mohou zákazníci očekávat zvýšený výkon pohonných jednotek. Pro model 330d je výkon zvýšen na 272 koní/200 kW, a maximální rychlost se ze standardních 248 km/h zvýšila na 259 km/h. Točivý moment pak narost na úctyhodných 600 Nm ve 2000 otáčkách. U špičkového dieselového modelu 335d činí maximální výkon 313 koní/230 kW a maximální rychlost vzrostla na 272 km/h. Točivý moment motoru vrcholí na hodnotě 630 Nm ve 2000 otáčkách. Připravováno je také navýšení výkonu pro nejvýkonnější benzinovou verzi. Očekávaný výkon upravené verze 335i by měl činit zhruba 380 koní.
Díky použití sportovního výfuku HAMANN se 4 kulatými koncovkami mohou modely 335i a 335d veřejně prezentovat svůj výkonový potenciál. Tyto 4 koncovky z nerezové oceli mají průměr 76 mm a zadní část kupé díky nim získává ještě více atraktivity. Různá zlepšení výkonu
Tak mladé, a už dostalo první facelift ... HAMANN dělá věci důkladně, a tak kompletně přepracoval vzhled kupé řady 3. Nový přední spiler HAMANN se sportovnějším vzhledem je navržen tak, aby mohl být uchycen na standardní přední nárazník. Vůz je vizuálně snížen pomocí nových nástavců prahů, čímž získává oproti sériovému provedení poněkud odlišný charakter. Také vzhled zádi vozu může být upraven použitím zadního spoileru HAMANN. Jak přední, tak zadní spoiler jsou navrženy tak, aby redukoval vztlak, vznikající prouděním vzduchu pod vozem ve vysokých rychlostech. Podobného přítlačného efektu je dosaženo i použitím střešního spoileru HAMANN. Středový zadní difuzér je integrován do zadního spoileru a obsahuje výstupy pro čtyři koncovky sportovního výfuku HAMANN. Kryty vnějších zrcátek jsou karbonové a propůjčují kupé řady 3 vzhled, který přitahuje pozornost diváků.
Kola o průměru 18 až 20 palců
Co se týká kol, je HAMANN skutečně tou pravou volbou. Pro kupé řady 3 nabízí ne méně než 4 různé designy kol tří velikostí, a to o průměru 18 až 20 palců, čímž činí výběr těch správných kol nesnadnou záležitostí. Prvním ze čtyř designů je design HM2 , ktgerý je nabízen pro kola o průměru 18 palců. Jde o jednodílná litá kola z lehké slitiny s pěti paprsky ve stříbrné barvě s vnějším ráfkem s ocelovou obrubou INOX. Jednodílná kola designu Anniversary I mají vícepaprskový design jsou také vyvedena ve stříbrné barvě s vnějším ráfkem s ocelovou obrubou INOX. HAMANN nabízí tato kola v rozměrech 18, 19 a 20 palců. Kola designu PG3 jsou kompozitní pětiparsková stříbrná kola, leštěná do vysokého lesku. Jsou nabízena v rozměrech 19 nebo 20 palců.
Pro kupé BMW řady 3 jsou však bezesporu nejvhodnější kola o průměru 20 palců. V tomto rozměru nabízí HAMANN jako špičkový model kola v designu “Edition Race”. Vzhled těchto třídílných ultralehkých kovaných kol v designu křížených černých paprsků je charakterizován devíti hlavními paprsky, z nichž každý se větví na dva další. Navíc pozornost diváka přitáhne nejen úchvatný design kol, ale i použití titanových šroubů, držících stříbrný vnější ráfek, leštěný do vysokého lesku.
Pro dvacetipalcová kola jsou typické následující kombinace disků a pneumatik: Při použití kol v designu Edition Race jsou vepředu použity disky o rozměru 8,5J x 20 s pneumatikami 235/30 ZR 20 a na zadní nápravě disky disky o rozměru 10J x 20 s pneumatikami 285/25 ZR 20. U kol v designu PG3 jsou na přední i zadní nápravě použity disky o rozměru 8,5J x 20 s pneumatikami o rozměru 235/30 ZR 20. A pokud soi zákazník zvolí kola v designu Anniversary I, budou vepředu i vzdadu použity disky o průměru 9J x 20 a pneumatiky specifikace 235/30 ZR 20.
Použitím kitu sníženého podvozku, který se skládá ze čtyř pružin s progresivním účinkem, se podařilo firmě HAMANN snížit těžiště vozu na přední nápravě o 35 mm a na zadní nápravě o 20 mm. U vozů, které jsou již sériově vybaveny sportovním podvozkem, činí snížení světlé výšky zhruba 15 mm.
Pobyt v interiéru kupé BMW řady 3 zpříjemňuje HAMANN množstvím doplňků. Před řidičem se nachází sportovní tříramenný volant HAMANN s integrovaným airbagem. Sportovní nádech je dodán použitím ozdobných doplňků z uhlíkových vláken, například na přístrojové desce, středové konzoli, kolem popelníku, ve dveřích, na volantu, hlavici řadicí páky, táhle ruční brzdy nebo na ovladači i-Drive. HAMANN nabízí ještě sportovnější doplňky, jako jsou sportovní hlavice řadicí páky z hliníku nebo v kombinaci hliníku a kůže, hliníkové pedály, táhlo ruční brzdy a nožní opěrka. Nabídku doplňků interiéru pak završuje sada exkluzivních stříbrných sportovních koberečků s logem HAMANN.
HAMANN samozřejmě nabízí úpravy všech verzí BMW řady 3 podle individuálních přání zákazníků. Kromě příkladů z fotografií nabízí HAMANN luxusní kožené čalounění v mnoha barvách, rozsáhlé úpravy a integraci přístrojů, jako například DVD přehrávač, přijímač TV signálu nebo hezní konzole PlayStation.
Foto: Hamann Motorsport
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?