Porsche opět zveřejnilo snímky nového Cayenne. Ale tentokrát není pouze jeden, je jich více, jsou ve dne a Cayenne je na nich v celé své kráse.
Není to tak dávno, co jsme uveřejňovali první snímek nového Porsche Cayenne. Byl pouze jeden a ještě navíc v noci. Vidět na něm bylo pramálo. Dnes se automobilka Porsche velmi polepšila, zveřejnila totiž několik snímků nového vozu, na kterých je vidět úplně všechno.
Posouzení tvaru nových světlometů, nového předního a zadního nárazníku nechám na každém z Vás. Design je otázka vkusu jednotlivce, ale co je neoddiskutovatelné, to jsou výkonnější motory (s údajně nižší spotřebou), které se objeví pod kapotou faceliftovaného Cayenne. Základní provedení tohoto sportovního SUV zvýší svůj objem z 3,2 na 3,6 litru. Odpovídající bude také navýšení výkonu ze 213 kW (290 koní) na 242 kW (330 koní) a točivého momentu ze 310 na 385 Nm. Zrychlení na 100 km/hod se zrychlí o jednu vteřinu (8,1) a maximální rychlost vzroste ze 214 na 227 km/hod.
Verze Cayenne S se zvětšeným osmiválcem na 4,8 litru díky přímému vstřikování paliva posílila o 33 kW na 283 kW (385 koní), točivý moment vzrostl ze 420 na 500 Nm. Sprint na stovku tak zvládne za 6,6 vteřiny a maximálka vrcholí na 252 km/hod (dříve 6,8 s a 242 km/hod). Verze Cayenne Turbo má ještě působivější parametry: 368 kW (+37 kW) / 500 koní, 700 Nm (+ 80 Nm). Osmiválec vystřelí mohutné SUV na stovku za 5,1 vteřiny, maximální rychlost je 275 km/hod (dříve 5,6 s a 266 km/hod). Na špičkovou verzi Cayenne Turbo S si zákazníci budou ještě několik měsíců počkat, zatím o ní není nic známo.
Líbí se Vám? Tak si ještě chvilku počkejte, k dispozici bude největší Porsche od února 2007.
Foto: Porsche
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?