Porsche opět zveřejnilo snímky nového Cayenne. Ale tentokrát není pouze jeden, je jich více, jsou ve dne a Cayenne je na nich v celé své kráse.
Není to tak dávno, co jsme uveřejňovali první snímek nového Porsche Cayenne. Byl pouze jeden a ještě navíc v noci. Vidět na něm bylo pramálo. Dnes se automobilka Porsche velmi polepšila, zveřejnila totiž několik snímků nového vozu, na kterých je vidět úplně všechno.
Posouzení tvaru nových světlometů, nového předního a zadního nárazníku nechám na každém z Vás. Design je otázka vkusu jednotlivce, ale co je neoddiskutovatelné, to jsou výkonnější motory (s údajně nižší spotřebou), které se objeví pod kapotou faceliftovaného Cayenne. Základní provedení tohoto sportovního SUV zvýší svůj objem z 3,2 na 3,6 litru. Odpovídající bude také navýšení výkonu ze 213 kW (290 koní) na 242 kW (330 koní) a točivého momentu ze 310 na 385 Nm. Zrychlení na 100 km/hod se zrychlí o jednu vteřinu (8,1) a maximální rychlost vzroste ze 214 na 227 km/hod.
Verze Cayenne S se zvětšeným osmiválcem na 4,8 litru díky přímému vstřikování paliva posílila o 33 kW na 283 kW (385 koní), točivý moment vzrostl ze 420 na 500 Nm. Sprint na stovku tak zvládne za 6,6 vteřiny a maximálka vrcholí na 252 km/hod (dříve 6,8 s a 242 km/hod). Verze Cayenne Turbo má ještě působivější parametry: 368 kW (+37 kW) / 500 koní, 700 Nm (+ 80 Nm). Osmiválec vystřelí mohutné SUV na stovku za 5,1 vteřiny, maximální rychlost je 275 km/hod (dříve 5,6 s a 266 km/hod). Na špičkovou verzi Cayenne Turbo S si zákazníci budou ještě několik měsíců počkat, zatím o ní není nic známo.
Líbí se Vám? Tak si ještě chvilku počkejte, k dispozici bude největší Porsche od února 2007.
Foto: Porsche
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.