Facelift nového Renaultu Scénic by měl pomoci udržet dobré prodeje tohoto modelu i nadále.
Současné generace Scénicu - tj. druhé generace tohoto vozu, se od jeho uvedení v roce 2003 již vyrobilo více než jeden milion kusů. Nyní podle jeho výrobců nastal čas pro lehký facelift.
Ten se dotknul nového předního nárazníku, upravené byly přední i zadní světlomety. Ty zadní jsou navíc sestaveny z LED diod. Doplňkem k vytříbenému designu karoserie budou nové designy kol. Zákazníci si mohou vybírat z pěti nových barev karoserie. Čtyři stupně výbavy zůstaly zachovány, ale každá byla mírně modifikována, nové materiály uvnitř mají zajistit delší trvanlivost interiéru.
Nový Scénic se dále drží osvědčeného návodu - praktičnost a velká přepravní kapacita zabalená do líbivého obalu.
Pod kapotou se budou objevovat čtyři benzínové a čtyři dieselové motory. Diesely se budou pohybovat od 1,5 do 2,0 litrů a budou dávat výkony od 63 do 110 kW (85 až 150 koní). Verze 1,9 a 2,0 litru budou vybavené filtrem pevných částic. Čtyři benzínové motory budou v rozsahu od 1,4 do 2,0 turbo s výkony od 72 do 120 kW (100 až 165 koní). Převodovek bude taky dost, od pěti a šestistupňových manualních ustrojích až po dva automaty se čtyřmi a šesti stupni. Novinkou pod kapotou bude převodovka AJ0, kterou Renault vyvinul společně s Nissanem.
Facelift se dotknul pětimístné verze i sedmimístné verze Grand.
Foto: Renault
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?