Facelift nového Renaultu Scénic by měl pomoci udržet dobré prodeje tohoto modelu i nadále.
Současné generace Scénicu - tj. druhé generace tohoto vozu, se od jeho uvedení v roce 2003 již vyrobilo více než jeden milion kusů. Nyní podle jeho výrobců nastal čas pro lehký facelift.
Ten se dotknul nového předního nárazníku, upravené byly přední i zadní světlomety. Ty zadní jsou navíc sestaveny z LED diod. Doplňkem k vytříbenému designu karoserie budou nové designy kol. Zákazníci si mohou vybírat z pěti nových barev karoserie. Čtyři stupně výbavy zůstaly zachovány, ale každá byla mírně modifikována, nové materiály uvnitř mají zajistit delší trvanlivost interiéru.
Nový Scénic se dále drží osvědčeného návodu - praktičnost a velká přepravní kapacita zabalená do líbivého obalu.
Pod kapotou se budou objevovat čtyři benzínové a čtyři dieselové motory. Diesely se budou pohybovat od 1,5 do 2,0 litrů a budou dávat výkony od 63 do 110 kW (85 až 150 koní). Verze 1,9 a 2,0 litru budou vybavené filtrem pevných částic. Čtyři benzínové motory budou v rozsahu od 1,4 do 2,0 turbo s výkony od 72 do 120 kW (100 až 165 koní). Převodovek bude taky dost, od pěti a šestistupňových manualních ustrojích až po dva automaty se čtyřmi a šesti stupni. Novinkou pod kapotou bude převodovka AJ0, kterou Renault vyvinul společně s Nissanem.
Facelift se dotknul pětimístné verze i sedmimístné verze Grand.
Foto: Renault
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.