Velmi populární model X3 automobilky BMW prošlo pro modelový rok 2007 mírným faceliftem, který nyní představujeme.
Německá automobilka připravila pro své příznivce omlazovací kůru pro menší SUV model X3. Změnou prošel malinko design automobilu, více však došlo na pohonné jednotky a těšit se mohou příznivci dieselu.
Velkým změnám, pokud jste je čekali, však nedošlo a BMW spíše vyladilo malé drobnosti mezi něž patří zejména: zvětšení ledvinek vozu (znaku BMW), přebudovaný přední nárazník se zabudovanými předními mlhovými světly. Vzadu jsou světla nově seskupena, jsou níže usazena a auto zakončuje efektivní dvojí výfuk. Interiér omládl novým tří ramenným volantem. Také byly použity pro vylepšení interiéru nové materiály, které ve starší verzi z roku 2003 nenajdeme, například hliníkové lišty.
Podstatné změny se ovšem odehrály pod kapotou, kde najdeme zcela nové motory. Novým bude také model s označením X3.0sd. Půjde o model, který dostal do vínku nový třílitrový naftový motor s dvojím přeplňováním. Jde o stejný motor, který se dostane také u modelu 535d. Twin turbo dokáže nabídnout řidiči výkon 210 kW (286 k) a točivý moment 580 Nm. Zrychlení na stovku tomuto motoru trvá 6,6 sekund a maximálky dosáhne na hranici 240 km/h. Tento model jako jediný dostane do základní výbavy také automatickou šestistupňovou převodovku. X3 se bude nabízet ještě s dalším dieselovým motorem, kterým bude klasický dvoulitrový čtyřválec o výkonu 110 kW (150 k).
Další nabídku tvoří benzínový čtyřválec 2,0 litrů o výkonu 110 kW (150 k) a nakonec dva řadové šestiválce o objemu 2.5 a 3.0 litry.
Nově bude ve voze také sloužit DSC+ systém, což je Dynamic Stability Control System, tedy systém, který udrží automobil při prudkém brzdění stabilní.
Foto: BMW group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.