Nissan 350Z Coupé byl poprvé uveden na trh koncem roku 2003. Od března 2005 můžeme potkávat i 350Z Roadster. Pro rok 2006 jsou oba modely trošku přepracované.
Změny zahrnují decentní úpravy na zevnějšku, v interiéru a přidání DVD navigačního systému. Navíc se zvýší výkon o 21 koní na celkových 301 koní! Za toto navýšení může poděkovat benzínový šestiválec o objemu 3,5 litru zkrácenému a v poloměru rozšířenému sacímu potrubí a novému čističi vzduchu. Pístní kroužky disponují vyšší mezí pevnosti v tahu a váha klikové hřídele a ojnice byla optimalizována. Také rozvodový řemen a olejová pumpa se museli přizpůsobit vyššímu výkonu. Vedle výkonu se zvýšila i hranice nejvyšších otáček ze stávajících 6 600 na 7 000. Zároveň však klesl maximální točivý moment z 363 Nm na 353 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne 350Z Coupé za 5,8 sekundy (Roadster 6,3 s). Maximální rychlost je opět elektronicky omezena na 250 km/h.
Změny v exteriéru jsou opravdu minimální. Přední část má nový nárazník s novou mžížkou a modifikovanými blinkry. Nápadná jsou bixenonová světla v nezměněných předních světlometech. Podobně je tomu i vzadu - světlomety jsou nezměněné, jen do nich přibyly nějaké LED diody. V interiéru jsou nové potahy dveří a látkové potahy sedadel pro standartní verzi. Nová je i střední konzola - tlačítka pro vyhřívání sedadel a pro varovná světla jsou v oblasti ruční brzdy. Řadící páka je olemována hliníkem. Ze stejného materiálu jsou i kantaktní plochy tří regulátorů automatické klimatizace. Poprvé také Nissan nabízí pro 350Z DVD navigační systém se 7 palcovou barevnou obrazovkou.
Foto: Nissan Europe
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.