S druhou generací modelu Kodiaq Škoda Auto dále vylepšuje své celosvětově úspěšné velké SUV. Kodiaq nově přichází s výraznějším vzhledem a ještě větším prostorem, zejména pro cestující ve třetí řadě sedadel. Druhá generace modelu Kodiaq se také vyznačuje novým konceptem interiéru s dotykovým displejem o velikosti až 12,9", voličem převodovky nově umístěným na sloupku řízení pod volantem, manuálními a digitálními ovládacími prvky a středovou konzolí, která má jednoduchý čistý vzhled.
Nabídka motorů zahrnuje dva benzinové a dva naftové motory, přičemž pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Poprvé se Kodiaq představí také ve verzi s plug-in hybridním pohonem, který nabídne dojezd na elektřinu přes 100 km. Bezpečnostní výbava je opět na špičkové úrovni, může se pochlubit například druhou generací Matrix-LED předních světlometů a ještě pokročilejšími asistenčními systémy. Na palubě jsou také nové Simply Clever prvky, jako je odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjení dvou mobilních telefonů najednou.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Kodiaq, který odstartoval SUV ofenzívu značky Škoda, je velmi úspěšný již od uvedení na trh v roce 2016. Díky výraznému a krystalickému designovému jazyku, prostornému interiéru a vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty přilákal mnoho nových zákazníků a získal renomovaná mezinárodní ocenění. Druhá generace, včetně verze s plug-in hybridním pohonem, má všechny předpoklady k tomu, aby otevřela další skvělou kapitolu úspěšného příběhu tohoto modelu.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Vylepšování tak oblíbeného vozu jako je Kodiaq, je vždy výzvou. Přesto jsme vzhled vylepšili, přitom jsme ale zachovali charakteristické prvky designového jazyka vozů SUV značky Škoda. Nový Kodiaq také nabízí ještě více vnitřního prostoru a posouvá bezpečnost, technologie a všestrannost na vyšší úroveň. Nabídku pohonných jednotek doplňuje nová verze s plug-in hybridním pohonem s dojezdem na elektřinu více než 100 km.“
Vyšší výkon, nové technologie a větší udržitelnostDruhá generace modelu Kodiaq se vyznačuje ještě propracovanějším designem, použitím udržitelných materiálů a inovativními technologiemi, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů. Dva benzinové a dva naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Motory 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Kodiaq iV, první plug-in hybridní verze v této modelové řadě, nabízí rovněž maximální kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který do modelu Kodiaq poprvé přináší mild-hybridní technologii. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+.
Nové Simply Clever prvky – takový je KodiaqJiž první generace modelu Kodiaq nabízela mnoho Simply Clever prvků značky Škoda. V roce 2016 například představila ochranu hrany dveří a elektronicky ovládanou dětskou pojistku zadních dveří. Druhá generace se nyní může pochlubit řadou nových prvků. Jedním z nich je nový chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjet dva mobilní telefony najednou, a to se zvýšeným nabíjecím výkonem 15 W. Poprvé se v modelu Kodiaq objevuje odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a také čistič displeje pro dotykové obrazovky. Deštník a škrabka na led jsou nově vyrobeny z udržitelných materiálů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?