S druhou generací modelu Kodiaq Škoda Auto dále vylepšuje své celosvětově úspěšné velké SUV. Kodiaq nově přichází s výraznějším vzhledem a ještě větším prostorem, zejména pro cestující ve třetí řadě sedadel. Druhá generace modelu Kodiaq se také vyznačuje novým konceptem interiéru s dotykovým displejem o velikosti až 12,9", voličem převodovky nově umístěným na sloupku řízení pod volantem, manuálními a digitálními ovládacími prvky a středovou konzolí, která má jednoduchý čistý vzhled.
Nabídka motorů zahrnuje dva benzinové a dva naftové motory, přičemž pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Poprvé se Kodiaq představí také ve verzi s plug-in hybridním pohonem, který nabídne dojezd na elektřinu přes 100 km. Bezpečnostní výbava je opět na špičkové úrovni, může se pochlubit například druhou generací Matrix-LED předních světlometů a ještě pokročilejšími asistenčními systémy. Na palubě jsou také nové Simply Clever prvky, jako je odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjení dvou mobilních telefonů najednou.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Kodiaq, který odstartoval SUV ofenzívu značky Škoda, je velmi úspěšný již od uvedení na trh v roce 2016. Díky výraznému a krystalickému designovému jazyku, prostornému interiéru a vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty přilákal mnoho nových zákazníků a získal renomovaná mezinárodní ocenění. Druhá generace, včetně verze s plug-in hybridním pohonem, má všechny předpoklady k tomu, aby otevřela další skvělou kapitolu úspěšného příběhu tohoto modelu.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Vylepšování tak oblíbeného vozu jako je Kodiaq, je vždy výzvou. Přesto jsme vzhled vylepšili, přitom jsme ale zachovali charakteristické prvky designového jazyka vozů SUV značky Škoda. Nový Kodiaq také nabízí ještě více vnitřního prostoru a posouvá bezpečnost, technologie a všestrannost na vyšší úroveň. Nabídku pohonných jednotek doplňuje nová verze s plug-in hybridním pohonem s dojezdem na elektřinu více než 100 km.“
Vyšší výkon, nové technologie a větší udržitelnostDruhá generace modelu Kodiaq se vyznačuje ještě propracovanějším designem, použitím udržitelných materiálů a inovativními technologiemi, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů. Dva benzinové a dva naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Motory 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Kodiaq iV, první plug-in hybridní verze v této modelové řadě, nabízí rovněž maximální kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který do modelu Kodiaq poprvé přináší mild-hybridní technologii. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+.
Nové Simply Clever prvky – takový je KodiaqJiž první generace modelu Kodiaq nabízela mnoho Simply Clever prvků značky Škoda. V roce 2016 například představila ochranu hrany dveří a elektronicky ovládanou dětskou pojistku zadních dveří. Druhá generace se nyní může pochlubit řadou nových prvků. Jedním z nich je nový chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjet dva mobilní telefony najednou, a to se zvýšeným nabíjecím výkonem 15 W. Poprvé se v modelu Kodiaq objevuje odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a také čistič displeje pro dotykové obrazovky. Deštník a škrabka na led jsou nově vyrobeny z udržitelných materiálů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.