S druhou generací modelu Kodiaq Škoda Auto dále vylepšuje své celosvětově úspěšné velké SUV. Kodiaq nově přichází s výraznějším vzhledem a ještě větším prostorem, zejména pro cestující ve třetí řadě sedadel. Druhá generace modelu Kodiaq se také vyznačuje novým konceptem interiéru s dotykovým displejem o velikosti až 12,9", voličem převodovky nově umístěným na sloupku řízení pod volantem, manuálními a digitálními ovládacími prvky a středovou konzolí, která má jednoduchý čistý vzhled.
Nabídka motorů zahrnuje dva benzinové a dva naftové motory, přičemž pokrývá výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Poprvé se Kodiaq představí také ve verzi s plug-in hybridním pohonem, který nabídne dojezd na elektřinu přes 100 km. Bezpečnostní výbava je opět na špičkové úrovni, může se pochlubit například druhou generací Matrix-LED předních světlometů a ještě pokročilejšími asistenčními systémy. Na palubě jsou také nové Simply Clever prvky, jako je odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjení dvou mobilních telefonů najednou.
Klaus Zellmer, předseda představenstva společnosti Škoda Auto, říká: „Kodiaq, který odstartoval SUV ofenzívu značky Škoda, je velmi úspěšný již od uvedení na trh v roce 2016. Díky výraznému a krystalickému designovému jazyku, prostornému interiéru a vynikajícímu poměru ceny a užitné hodnoty přilákal mnoho nových zákazníků a získal renomovaná mezinárodní ocenění. Druhá generace, včetně verze s plug-in hybridním pohonem, má všechny předpoklady k tomu, aby otevřela další skvělou kapitolu úspěšného příběhu tohoto modelu.“
Johannes Neft, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast Technického vývoje, říká: „Vylepšování tak oblíbeného vozu jako je Kodiaq, je vždy výzvou. Přesto jsme vzhled vylepšili, přitom jsme ale zachovali charakteristické prvky designového jazyka vozů SUV značky Škoda. Nový Kodiaq také nabízí ještě více vnitřního prostoru a posouvá bezpečnost, technologie a všestrannost na vyšší úroveň. Nabídku pohonných jednotek doplňuje nová verze s plug-in hybridním pohonem s dojezdem na elektřinu více než 100 km.“
Vyšší výkon, nové technologie a větší udržitelnostDruhá generace modelu Kodiaq se vyznačuje ještě propracovanějším designem, použitím udržitelných materiálů a inovativními technologiemi, jako je druhá generace Matrix-LED předních světlometů. Dva benzinové a dva naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Motory 2,0 TDI o výkonu 142 kW (193 k) a 2,0 TSI o výkonu 150 kW (204 k) jsou standardně dodávány s pohonem všech kol. Kodiaq iV, první plug-in hybridní verze v této modelové řadě, nabízí rovněž maximální kombinovaný výkon 150 kW (204 k) a dojezd na elektřinu více než 100 km. Technickou novinkou je základní benzinový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k), který do modelu Kodiaq poprvé přináší mild-hybridní technologii. Oba hybridní motory pocházejí z nové generace motorů EA 211 evo2, pracují v úsporném Millerově cyklu a používají turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridní technologií je navíc vybaven nejnovější generací systému automatického odpojování válců ACT+.
Nové Simply Clever prvky – takový je KodiaqJiž první generace modelu Kodiaq nabízela mnoho Simply Clever prvků značky Škoda. V roce 2016 například představila ochranu hrany dveří a elektronicky ovládanou dětskou pojistku zadních dveří. Druhá generace se nyní může pochlubit řadou nových prvků. Jedním z nich je nový chlazený duální Phone Box, který umožňuje nabíjet dva mobilní telefony najednou, a to se zvýšeným nabíjecím výkonem 15 W. Poprvé se v modelu Kodiaq objevuje odkládací přihrádka v zadní části středového tunelu s držákem nápojů a také čistič displeje pro dotykové obrazovky. Deštník a škrabka na led jsou nově vyrobeny z udržitelných materiálů.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.