Společnost Honda představila svůj druhý plně elektrický vůz, e:Ny1, na své celoevropské mediální akci v německém Offenbachu. Jde o druhý čistý elektromobil značky, který dorazí do Evropy. Navazuje na široce uznávaný městský vůz Honda e a je navržen tak, aby uspokojil rostoucí poptávku zákazníků po plně elektrických SUV nižší třídy.
Model e:Ny1 se vyznačuje svěžím, výrazným designem, obsahuje nejnovější pokročilé technologie a vychází z filozofie vývoje společnosti Honda zaměřené na člověka. Tento model využívá své plně elektrické hnací ústrojí na maximum a představuje intuitivně všestranné SUV se zábavnou, hladkou a kultivovanou jízdní dynamikou.
Vzhled exteriéru je odvážný a sofistikovaný. Hlavními prvky jsou krátký přední přesah, velká kola a široký rozchod. U modelu e:Ny1 společnost Honda také představuje zcela novou elektrickou identitu s bílými emblémy „H“ po celém vozidle, včetně emblému na přední části vozu, středových krytech kol a volantu. Kromě toho prémiový vzhled modelu podtrhuje nápis „Honda“ na zadních dveřích, vyvedený novým typem písma. Tento nápis bude figurovat i na dalších elektromobilech značky.
Díky chytrému uspořádání komponentů elektrického hnacího ústrojí model e:Ny1 nabízí pozoruhodný vnitřní prostor a pohodlí. Zcela nová středová konzola se vyznačuje jednoduchým rozložením snadno přístupných tlačítek, několika úložnými prostory a bezdrátovým nabíjením, zatímco přehledná palubní deska s velkým 15,1palcovým dotykovým displejem zajišťuje přístup ke komplexní sadě infotainmentu a možnostem řízení.
Model e:Ny1 je postaven na nově vyvinuté platformě poháněné předním motorem e:N Architecture F společnosti Honda. Tato platforma má tři základní atributy: specializovanou konstrukci karoserie s vysokou tuhostí, nízké těžiště a pečlivě řešenou aerodynamiku pod podlahou. SUV tak poskytuje zábavnou a sebevědomou jízdu.
Platforma navíc obsahuje vysoce výkonný lehký celek tři v jednom s integrovanou jednotkou elektrického pohonu, elektromotorem a převodovkou. Generuje maximální výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm a je navržen tak, aby poskytoval plynulé a pohodlné zrychlování a zpomalování. Pod podlahou je umístěna vysokokapacitní lithium-iontová baterie, která poskytuje dojezd až 412 km (WLTP) a kterou lze rychle dobíjet stejnosměrným proudem. Z 10 na 80 % se nabije za pouhých 45 minut.
Zcela nový podvozek vyvinutý speciálně pro bateriové elektromobily zajišťuje vylepšenou torzní tuhost. Stěžejní úlohu zde hraje vysokopevnostní ocel použitá na 47 % karoserie modelu e:Ny1 (hmotnosti). Spolu s novou platformou a hnacím ústrojím tak řidiči získají dynamický výkon, výjimečný komfort a kultivovanost, kterou od nejnovějšího elektromobilu značky Honda očekávají.
„Model e:Ny1 je další logický krok na naší cestě k elektrifikaci v Evropě,“ řekl Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd. „Naše vývojová filozofie spojuje inteligentní technologii zaměřenou na zákazníka s krásným designem a zábavnou dynamikou jízdy. Toto nejnovější SUV ztělesňuje závazek společnosti Honda k elektrifikaci a je nejnovějším krokem na její cestě k dosažení tohoto cíle.”
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.