Honda představila e:Ny1, plně elektrické kompaktní SUV s dojezdem přes 400 km

Honda e:Ny1
Honda e:Ny1, foto: Honda ČR
Petr Boháč , AutoRoad.cz 16. května 2023 10:16
Sdílej:

Společnost Honda představila svůj druhý plně elektrický vůz, e:Ny1, na své celoevropské mediální akci v německém Offenbachu. Jde o druhý čistý elektromobil značky, který dorazí do Evropy. Navazuje na široce uznávaný městský vůz Honda e a je navržen tak, aby uspokojil rostoucí poptávku zákazníků po plně elektrických SUV nižší třídy.

Model e:Ny1 se vyznačuje svěžím, výrazným designem, obsahuje nejnovější pokročilé technologie a vychází z filozofie vývoje společnosti Honda zaměřené na člověka. Tento model využívá své plně elektrické hnací ústrojí na maximum a představuje intuitivně všestranné SUV se zábavnou, hladkou a kultivovanou jízdní dynamikou.

Vzhled exteriéru je odvážný a sofistikovaný. Hlavními prvky jsou krátký přední přesah, velká kola a široký rozchod. U modelu e:Ny1 společnost Honda také představuje zcela novou elektrickou identitu s bílými emblémy „H“ po celém vozidle, včetně emblému na přední části vozu, středových krytech kol a volantu. Kromě toho prémiový vzhled modelu podtrhuje nápis „Honda“ na zadních dveřích, vyvedený novým typem písma. Tento nápis bude figurovat i na dalších elektromobilech značky.

Díky chytrému uspořádání komponentů elektrického hnacího ústrojí model e:Ny1 nabízí pozoruhodný vnitřní prostor a pohodlí. Zcela nová středová konzola se vyznačuje jednoduchým rozložením snadno přístupných tlačítek, několika úložnými prostory a bezdrátovým nabíjením, zatímco přehledná palubní deska s velkým 15,1palcovým dotykovým displejem zajišťuje přístup ke komplexní sadě infotainmentu a možnostem řízení. 

Model e:Ny1 je postaven na nově vyvinuté platformě poháněné předním motorem e:N Architecture F společnosti Honda. Tato platforma má tři základní atributy: specializovanou konstrukci karoserie s vysokou tuhostí, nízké těžiště a pečlivě řešenou aerodynamiku pod podlahou. SUV tak poskytuje zábavnou a sebevědomou jízdu.

Platforma navíc obsahuje vysoce výkonný lehký celek tři v jednom s integrovanou jednotkou elektrického pohonu, elektromotorem a převodovkou. Generuje maximální výkon 150 kW, točivý moment 310 Nm a je navržen tak, aby poskytoval plynulé a pohodlné zrychlování a zpomalování. Pod podlahou je umístěna vysokokapacitní lithium-iontová baterie, která poskytuje dojezd až 412 km (WLTP) a kterou lze rychle dobíjet stejnosměrným proudem. Z 10 na 80 % se nabije za pouhých 45 minut.

Zcela nový podvozek vyvinutý speciálně pro bateriové elektromobily zajišťuje vylepšenou torzní tuhost. Stěžejní úlohu zde hraje vysokopevnostní ocel použitá na 47 % karoserie modelu e:Ny1 (hmotnosti). Spolu s novou platformou a hnacím ústrojím tak řidiči získají dynamický výkon, výjimečný komfort a kultivovanost, kterou od nejnovějšího elektromobilu značky Honda očekávají.

„Model e:Ny1 je další logický krok na naší cestě k elektrifikaci v Evropě,“ řekl Tom Gardner, výkonný viceprezident společnosti Honda Motor Europe Ltd. „Naše vývojová filozofie spojuje inteligentní technologii zaměřenou na zákazníka s krásným designem a zábavnou dynamikou jízdy. Toto nejnovější SUV ztělesňuje závazek společnosti Honda k elektrifikaci a je nejnovějším krokem na její cestě k dosažení tohoto cíle.”

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?