Volkswagen ID.7 - bateriový sedan vyšší střední třídy, nový elektromotor a dojezd 700 km

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 18. dubna 2023, 00:09 Google+

Volkswagen představil nový model ID.7, první globální elektrický model značky pro vyšší střední třídu. Rodina ID. vstupuje s modelem ID.7 do nového segmentu. ID.7 je komfortním cestovním sedanem, který nabízí kombinaci dojezdu až 700 kilometrů (WLTP), suverénního pohonu, velkorysého interiéru a prémiových technologií. Téměř pětimetrový model se vyznačuje také zdokonaleným, zákaznicky orientovaným konceptem ovládání a vysokou kvalitou. V Evropě a Číně bude ID.7 uvedeno na trh v letošním roce, v Severní Americe v roce 2024.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: „S modelem ID.7 děláme další krok v naší elektrické ofenzivě. Tento sedan nabízí vysokou úroveň komfortu a dlouhý dojezd. Již v roce 2026 budeme nabízet nejširší elektrické portfolio ze všech výrobců – od vstupního modelu za méně než 25 000 eur až po nový vrcholný model ID.7. Naším cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 80 procent. Již od roku 2033 bude Volkswagen v Evropě vyrábět pouze elektromobily.“

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen: „ID.7 stanovuje na základě platformy MEB nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Naším cílem je dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP. Jeho dosažení nám umožní velmi dobrá aerodynamika a výrazné zvýšení hospodárnosti pohonu a efektivity řízení provozní teploty.“

ID.7 je prvním modelem na základě modulární platformy pro elektromobily MEB se zcela novou generací velmi hospodárného pohonu. Jeho elektromotor s interním označením APP550  o výkonu 210 kW/286 k je dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID. Tato výkonová varianta bude pro ID.7 k dispozici nezávisle na zvolené velikosti akumulátorové baterie.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Nový pohon byl optimalizován především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti sady akumulátorů bude možné podle předběžných údajů dosáhnout na jedno nabití dojezdu až 700 kilometrů podle metodiky WLTP a nabíjecích výkonů až cca 200 kW. ID.7 tím umocňuje své kompetence pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

ID.7 má vnější délku téměř pět metrů a aerodynamicky tvarovanou karoserii. Jeho elegantně klesající oblouk střechy ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu cca 0,23 v závislosti na výbavě. Velkorysou nabídku prostoru v interiéru pro všech pět cestujících bylo možné vytvořit díky dlouhému rozvoru náprav ve spojení s krátkými převisy karoserie.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

První Volkswagen s novým konceptem ovládání a zobrazování a exkluzivními prvky výbavy na přání

ID.7 poprvé používá nový koncept ovládání a zobrazování. Volkswagen tak reaguje na požadavky svých zákazníků a v příslušných oblastech zlepšuje zážitky spojené s ovládáním systémů a funkcí vozidla. Součástí nového konceptu jsou především následující sériově dodávané prvky: displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců), průhledový displej s rozšířenou realitou, nové ovládání klimatizace a libovolně nastavitelná tlačítka pro oblíbené funkce integrovaná do první úrovně menu informačního a zábavního systému, dotykové posuvníky se spodním osvětlením

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

S novými masážními sedadly nebo elektronicky ztmavující panoramatickou střechou nabízí ID.7 prvky výbavy na přání, které jsou jinak k dispozici pouze ve vyšších třídách u prémiových konkurentů. Novou panoramatickou střechu s „chytrým sklem“ lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí v modelu ID.7 může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů – o jejich realizaci se postará nový hlasový asistent „IDA“. Nově vyvinuta byla i na přání dodávaná přední sedadla, která poprvé ve voze značky Volkswagen nabízejí adaptivní klimatizaci sedadel Climatronic – ta podle přání uživatelů zajišťuje chlazení, vyhřívání i vysoušení. V nabídce je rovněž masážní funkce oceněná pečetí kvality AGR. Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W, jehož 14 highendových reproduktorů včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru zaručuje v novém cestovním sedanu značky Volkswagen přesvědčivé zážitky z poslechu.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Nejlepší asistenční systémy ve své třídě byly znovu zdokonaleny

Asistenční systémy, jakým je „Travel Assist“ se sdílenými daty, převezmou v případě potřeby řízení modelu ID.7 v příčném i podélném směru. Volkswagen vyvinul tuto asistenční funkci ve spolupráci se společností CARIAD, která se v rámci koncernu Volkswagen specializuje na software. Od rychlosti jízdy 90 km/h na vícepruhových dálnicích může systém „Travel Assist“ podporovat řidiče modelu ID.7 také asistovanou změnou jízdního pruhu. Řidič musí na celý proces dohlížet, ale asistenční funkce mu citelně usnadňuje řízení. To platí i pro parkování, které elektrický Volkswagen zvládá různými způsoby samočinně. Jedním z nich je zaparkování vozu pomocí paměťové funkce na vzdálenost až 50 metrů. Řidič přitom může sedět za volantem modelu ID.7 nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen ID.7 - bateriový sedan vyšší střední třídy, nový elektromotor a dojezd 700 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Mýty o vodíkovém pohonu

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud