Volkswagen ID.7 - bateriový sedan vyšší střední třídy, nový elektromotor a dojezd 700 km

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 18. dubna 2023, 00:09 Google+

Volkswagen představil nový model ID.7, první globální elektrický model značky pro vyšší střední třídu. Rodina ID. vstupuje s modelem ID.7 do nového segmentu. ID.7 je komfortním cestovním sedanem, který nabízí kombinaci dojezdu až 700 kilometrů (WLTP), suverénního pohonu, velkorysého interiéru a prémiových technologií. Téměř pětimetrový model se vyznačuje také zdokonaleným, zákaznicky orientovaným konceptem ovládání a vysokou kvalitou. V Evropě a Číně bude ID.7 uvedeno na trh v letošním roce, v Severní Americe v roce 2024.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: „S modelem ID.7 děláme další krok v naší elektrické ofenzivě. Tento sedan nabízí vysokou úroveň komfortu a dlouhý dojezd. Již v roce 2026 budeme nabízet nejširší elektrické portfolio ze všech výrobců – od vstupního modelu za méně než 25 000 eur až po nový vrcholný model ID.7. Naším cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 80 procent. Již od roku 2033 bude Volkswagen v Evropě vyrábět pouze elektromobily.“

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen: „ID.7 stanovuje na základě platformy MEB nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Naším cílem je dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP. Jeho dosažení nám umožní velmi dobrá aerodynamika a výrazné zvýšení hospodárnosti pohonu a efektivity řízení provozní teploty.“

ID.7 je prvním modelem na základě modulární platformy pro elektromobily MEB se zcela novou generací velmi hospodárného pohonu. Jeho elektromotor s interním označením APP550  o výkonu 210 kW/286 k je dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID. Tato výkonová varianta bude pro ID.7 k dispozici nezávisle na zvolené velikosti akumulátorové baterie.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Nový pohon byl optimalizován především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti sady akumulátorů bude možné podle předběžných údajů dosáhnout na jedno nabití dojezdu až 700 kilometrů podle metodiky WLTP a nabíjecích výkonů až cca 200 kW. ID.7 tím umocňuje své kompetence pro cestování na dlouhé vzdálenosti.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

ID.7 má vnější délku téměř pět metrů a aerodynamicky tvarovanou karoserii. Jeho elegantně klesající oblouk střechy ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu cca 0,23 v závislosti na výbavě. Velkorysou nabídku prostoru v interiéru pro všech pět cestujících bylo možné vytvořit díky dlouhému rozvoru náprav ve spojení s krátkými převisy karoserie.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

První Volkswagen s novým konceptem ovládání a zobrazování a exkluzivními prvky výbavy na přání

ID.7 poprvé používá nový koncept ovládání a zobrazování. Volkswagen tak reaguje na požadavky svých zákazníků a v příslušných oblastech zlepšuje zážitky spojené s ovládáním systémů a funkcí vozidla. Součástí nového konceptu jsou především následující sériově dodávané prvky: displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců), průhledový displej s rozšířenou realitou, nové ovládání klimatizace a libovolně nastavitelná tlačítka pro oblíbené funkce integrovaná do první úrovně menu informačního a zábavního systému, dotykové posuvníky se spodním osvětlením

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

S novými masážními sedadly nebo elektronicky ztmavující panoramatickou střechou nabízí ID.7 prvky výbavy na přání, které jsou jinak k dispozici pouze ve vyšších třídách u prémiových konkurentů. Novou panoramatickou střechu s „chytrým sklem“ lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí v modelu ID.7 může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů – o jejich realizaci se postará nový hlasový asistent „IDA“. Nově vyvinuta byla i na přání dodávaná přední sedadla, která poprvé ve voze značky Volkswagen nabízejí adaptivní klimatizaci sedadel Climatronic – ta podle přání uživatelů zajišťuje chlazení, vyhřívání i vysoušení. V nabídce je rovněž masážní funkce oceněná pečetí kvality AGR. Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W, jehož 14 highendových reproduktorů včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru zaručuje v novém cestovním sedanu značky Volkswagen přesvědčivé zážitky z poslechu.

img-responsive

Volkswagen ID.7 - premiéra téměř pětimetrového čistě bateriového elektrického sedanu vyšší střední třídy | foto: Volkswagen

Nejlepší asistenční systémy ve své třídě byly znovu zdokonaleny

Asistenční systémy, jakým je „Travel Assist“ se sdílenými daty, převezmou v případě potřeby řízení modelu ID.7 v příčném i podélném směru. Volkswagen vyvinul tuto asistenční funkci ve spolupráci se společností CARIAD, která se v rámci koncernu Volkswagen specializuje na software. Od rychlosti jízdy 90 km/h na vícepruhových dálnicích může systém „Travel Assist“ podporovat řidiče modelu ID.7 také asistovanou změnou jízdního pruhu. Řidič musí na celý proces dohlížet, ale asistenční funkce mu citelně usnadňuje řízení. To platí i pro parkování, které elektrický Volkswagen zvládá různými způsoby samočinně. Jedním z nich je zaparkování vozu pomocí paměťové funkce na vzdálenost až 50 metrů. Řidič přitom může sedět za volantem modelu ID.7 nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu.

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen ID.7 - bateriový sedan vyšší střední třídy, nový elektromotor a dojezd 700 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

reklama

Doporučujeme

Toyota Mirai poháněná vodíkem na první veřejné tankovací stanici v ČR v Praze na Barrandově

Mýty o vodíkovém pohonu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud