Volkswagen představil nový model ID.7, první globální elektrický model značky pro vyšší střední třídu. Rodina ID. vstupuje s modelem ID.7 do nového segmentu. ID.7 je komfortním cestovním sedanem, který nabízí kombinaci dojezdu až 700 kilometrů (WLTP), suverénního pohonu, velkorysého interiéru a prémiových technologií. Téměř pětimetrový model se vyznačuje také zdokonaleným, zákaznicky orientovaným konceptem ovládání a vysokou kvalitou. V Evropě a Číně bude ID.7 uvedeno na trh v letošním roce, v Severní Americe v roce 2024.
Thomas Schäfer, předseda představenstva značky Volkswagen: „S modelem ID.7 děláme další krok v naší elektrické ofenzivě. Tento sedan nabízí vysokou úroveň komfortu a dlouhý dojezd. Již v roce 2026 budeme nabízet nejširší elektrické portfolio ze všech výrobců – od vstupního modelu za méně než 25 000 eur až po nový vrcholný model ID.7. Naším cílem je zvýšit do roku 2030 podíl elektromobilů v Evropě na 80 procent. Již od roku 2033 bude Volkswagen v Evropě vyrábět pouze elektromobily.“
Kai Grünitz, člen představenstva odpovědný za technický vývoj značky Volkswagen: „ID.7 stanovuje na základě platformy MEB nová měřítka v oblasti hospodárnosti. Naším cílem je dojezd až 700 kilometrů podle metodiky WLTP. Jeho dosažení nám umožní velmi dobrá aerodynamika a výrazné zvýšení hospodárnosti pohonu a efektivity řízení provozní teploty.“
ID.7 je prvním modelem na základě modulární platformy pro elektromobily MEB se zcela novou generací velmi hospodárného pohonu. Jeho elektromotor s interním označením APP550 o výkonu 210 kW/286 k je dosud nejvýkonnějším elektromotorem v modelech Volkswagen ID. Tato výkonová varianta bude pro ID.7 k dispozici nezávisle na zvolené velikosti akumulátorové baterie.
Nový pohon byl optimalizován především z hlediska spotřeby elektrické energie. V závislosti na velikosti sady akumulátorů bude možné podle předběžných údajů dosáhnout na jedno nabití dojezdu až 700 kilometrů podle metodiky WLTP a nabíjecích výkonů až cca 200 kW. ID.7 tím umocňuje své kompetence pro cestování na dlouhé vzdálenosti.
ID.7 má vnější délku téměř pět metrů a aerodynamicky tvarovanou karoserii. Jeho elegantně klesající oblouk střechy ve stylu kupé přispívá k dosažení vynikajícího součinitele aerodynamického odporu vzduchu cca 0,23 v závislosti na výbavě. Velkorysou nabídku prostoru v interiéru pro všech pět cestujících bylo možné vytvořit díky dlouhému rozvoru náprav ve spojení s krátkými převisy karoserie.
První Volkswagen s novým konceptem ovládání a zobrazování a exkluzivními prvky výbavy na přání
ID.7 poprvé používá nový koncept ovládání a zobrazování. Volkswagen tak reaguje na požadavky svých zákazníků a v příslušných oblastech zlepšuje zážitky spojené s ovládáním systémů a funkcí vozidla. Součástí nového konceptu jsou především následující sériově dodávané prvky: displej informačního a zábavního systému s úhlopříčkou 38 centimetrů (15 palců), průhledový displej s rozšířenou realitou, nové ovládání klimatizace a libovolně nastavitelná tlačítka pro oblíbené funkce integrovaná do první úrovně menu informačního a zábavního systému, dotykové posuvníky se spodním osvětlením
S novými masážními sedadly nebo elektronicky ztmavující panoramatickou střechou nabízí ID.7 prvky výbavy na přání, které jsou jinak k dispozici pouze ve vyšších třídách u prémiových konkurentů. Novou panoramatickou střechu s „chytrým sklem“ lze dotykovým ovládáním elektronicky zprůhlednit nebo zneprůhlednit. Stejně jako u mnoha dalších funkcí v modelu ID.7 může i ovládání střechy probíhat prostřednictvím hovorových hlasových povelů – o jejich realizaci se postará nový hlasový asistent „IDA“. Nově vyvinuta byla i na přání dodávaná přední sedadla, která poprvé ve voze značky Volkswagen nabízejí adaptivní klimatizaci sedadel Climatronic – ta podle přání uživatelů zajišťuje chlazení, vyhřívání i vysoušení. V nabídce je rovněž masážní funkce oceněná pečetí kvality AGR. Portfolio výbavy na přání završuje audiosystém Harman Kardon o výkonu 700 W, jehož 14 highendových reproduktorů včetně centrálního reproduktoru vpředu a subwooferu v zavazadlovém prostoru zaručuje v novém cestovním sedanu značky Volkswagen přesvědčivé zážitky z poslechu.
Nejlepší asistenční systémy ve své třídě byly znovu zdokonaleny
Asistenční systémy, jakým je „Travel Assist“ se sdílenými daty, převezmou v případě potřeby řízení modelu ID.7 v příčném i podélném směru. Volkswagen vyvinul tuto asistenční funkci ve spolupráci se společností CARIAD, která se v rámci koncernu Volkswagen specializuje na software. Od rychlosti jízdy 90 km/h na vícepruhových dálnicích může systém „Travel Assist“ podporovat řidiče modelu ID.7 také asistovanou změnou jízdního pruhu. Řidič musí na celý proces dohlížet, ale asistenční funkce mu citelně usnadňuje řízení. To platí i pro parkování, které elektrický Volkswagen zvládá různými způsoby samočinně. Jedním z nich je zaparkování vozu pomocí paměťové funkce na vzdálenost až 50 metrů. Řidič přitom může sedět za volantem modelu ID.7 nebo na parkovací manévr dohlížet zvenku v aplikaci na chytrém telefonu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?