Rolls-Royce Motor Cars odhaluje zakázkový model Ghost Amber Roads (Jantarová stezka). Vůz byl inspirován jantarem – „zlatem severu“ – a historickými obchodními cestami spojujícími Baltské a Středozemní moře, které vedly i přes území České republiky. K představení došlo na pobřeží Baltského moře v blízkosti města Kaltene v Lotyšsku, kde lze na pobřeží dodnes nalézt jantar vyplavený po bouřích. V sídle značky Rolls-Royce v Goodwoodu vznikne pouze 12 ručně vyrobených vozů kolektivem oddělení Bespoke, všechny jsou určeny evropským zákazníkům.
Návrháři, konstruktéři i umělečtí řemeslníci z divize Rolls-Royce Bespoke se nechali inspirovat barvami, texturami i pocity z tohoto vzácného přírodního materiálu a vytvořili sérii Ghost Amber Roads. Pro exteriér vozu vyvinuli dvě nové barvy programu Bespoke, které zachycují hřejivý a lesklý charakter jantaru – měděnou Lyrical Copper a bílo-bronzovou Cornish White over Bronze ve dvoubarevném provedení.
Při otevření protisměrných dveří vozu přivítají cestující prahové lišty s decentním jantarovým osvětlením. Interiér je pojat v odstínu Dark Spice nebo Seashell s obšitím Armagnac a Mandarin. Leštěný jantar je kvůli hmatovému zážitku zasazen i do otočného ovladače na středovém tunelu.
Vozy mají také osobité řešení stropního obložení formou hvězdné oblohy Starlight Headliner, která v tomto případě zobrazuje historické obchodní cesty, spojující sever a jih Evropy. Ty jsou vyobrazeny prostřednictvím bílých a jantarových „hvězd“ z optických vláken. Výhradně ruční výroba prosvětleného stropního obložení trvá minimálně 18 hodin. Jantarové cesty jsou rovněž jemně vyobrazeny na osvětleném panelu palubní desky.
Nicholas Rhodes, návrhář programu Bespoke, při této příležitosti zdůraznil: „Jantar je pozoruhodný materiál. Na rozdíl od většiny ostatních drahých kamenů je to fosilie, takže poskytuje skutečné spojení s dávným životem na Zemi. Díky svému minimalistickému charakteru poskytl Ghost dokonale čisté plátno, na kterém bylo možné zachytit tento pocit nadčasovosti, minimalismu a věčné krásy. Jsem potěšen tím, že tato mistrovská díla programu Bespoke jejich majitelům udělají radost pokaždé, když si budou užívat jízdu napříč evropským kontinentem.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?