Německá společnost Vay se stala první firmou, která dostala možnost nasadit na veřejné silnice v Evropě vozidlo bez řidiče uvnitř. Firma nabízí tzv. teledriving, což znamená, že vůz je dálkově ovládán lidmi z řídících stanic vzdálených několik kilometrů. Je to mezikrok k plné autonomii, uvedla podle ČTK agentura Bloomberg.
Firma získala povolení od města Hamburk jezdit na předem určených trasách. Společnost technologii testovala v upravených elektromobilech Kia více než tři roky.
"Nyní budeme pracovat s úřady na dalších krocích, abychom mohli nabídnout tuto službu externistům," uvedl generální ředitel firmy Vay Thomas von der Ohe, který dříve pracoval ve firmě zaměřené na samořízené vozy Zoox. "Měli bychom mluvit o měsících, ne o letech," dodal.
Služba Vay spočívá v tom, že vzdálený řidič, označovaný jako teledriver, dopraví elektromobil k zákazníkovi. Ten nastoupí a sám se odveze do požadovaného cíle. Teledriver pak vozidlo převezme a dopraví jej k dalšímu zákazníkovi.
Startup Vay získal od investorů na rozvoj své technologie zhruba 100 milionů USD (2,2 miliardy Kč). Mezi jeho investory jsou bývalý finanční ředitel Googlu Patrick Pichette, firma Kinnevik a společnost rizikového kapitálu Atomico.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?