Kalifornský startup Drako představil svůj v pořadí již druhý sériový model. Je jím plně elektrické SUV s názvem Dragon. Drako Dragon je založen na monokoku z uhlíkových vláken se čtyřmotorovým hnacím ústrojím o celkovém výkonu 1,47 MW (2000 koní)!
Drako Dragon je třídveřové elektrické SUV coupe o délce 5055 mm, šířce 2057 mm a výšce 1600 mm (dle zvoleného režimu). Pohotovostní hmotnost vozu 2254 kg, což není zrovna málo, ale třeba takový konkurent v podobě Tesly Model X má váhu ještě o 250 kg vyšší. Ač se jedná pouze o třídveřové auto, přístup na zadní sedadla není nikterak nepohodlný. Nástup do vozu je možný skrze široké nahoru výklopné dveře typu gull-wing.
Dominantou luxusně pojatého pětimístného interiéru jsou jednoznačně displeje. Tím hlavním je obří středový dotykový panel infotainmentu o průměru 17,1 palce. Pak následuje menší digitální panel přístrojového štítu a dvě menší obrazovky pro kamery, jež nahrazují konvenční zpětná zrcátka. Pro cestující vzadu je k dispozici dvojice tabletů, jež našli své místo v opěradlech předních sedadel. Celkem tak v Dragonu najdeme 6 displejů.
To nejzajímavější na celém Dragonu je jeho pohonná jednotka. Vůz je vybaven hned čtveřicí motorů, jež posílají výkon 1,47 megawattů (2000 koní) na všechna čtyři 23 palcová kola. Tento masivní výkon stačí k tomu, aby se Drako Dragon rozjel z klidu na 60 MPH (97 km/h) za úchvatných 1,9 s, čímž velké SUV zesměšní všechny hypersporty. Na elektromobil je úchvatná též maximální rychlost, která je omezena na 320 km/h. O bezpečné zastavení se starají karbon-keramické brzdy o průměru 420 mm. Udávaný dojezd je pak až 675 km.
Dragon by měl kromě senzačních výkonů na silnici nabídnout též velmi dobré jízdní vlastnosti v terénu. Díky tomu, že je každé kolo poháněno svým vlastním motorem, je trakce SUV na takové úrovni, jakou nabídnou off-roady s trojicí uzavíraných diferenciálu. Ještě důležitější je adaptivní podvozek, který mění světlou výšku v závislosti na zvoleném režimu: 163 mm v režimu Tarmac, 213 mm v režimu Cruise a 315 mm v režimu Overland.
Ceny Drakonu Dragon začínají na částce 290 000 USD (cca 6,8 milionů Kč). Společnost již začala přijímat objednávky. Očekává se, že se první zákazníci vozu dočkají nejdříve v roce 2026, přičemž se plánuje výroba až 5 000 kusů ročně.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.