Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Drako Dragon
Drako Dragon, foto: youtube.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 24. listopadu 2022 20:30
Sdílej:

Kalifornský startup Drako představil svůj v pořadí již druhý sériový model. Je jím plně elektrické SUV s názvem Dragon. Drako Dragon je založen na monokoku z uhlíkových vláken se čtyřmotorovým hnacím ústrojím o celkovém výkonu 1,47 MW (2000 koní)!

Drako Dragon je třídveřové elektrické SUV coupe o délce 5055 mm, šířce 2057 mm a výšce 1600 mm (dle zvoleného režimu). Pohotovostní hmotnost vozu 2254 kg, což není zrovna málo, ale třeba takový konkurent v podobě Tesly Model X má váhu ještě o 250 kg vyšší. Ač se jedná pouze o třídveřové auto, přístup na zadní sedadla není nikterak nepohodlný. Nástup do vozu je možný skrze široké nahoru výklopné dveře typu gull-wing.

Dominantou luxusně pojatého pětimístného interiéru jsou jednoznačně displeje. Tím hlavním je obří středový dotykový panel infotainmentu o průměru 17,1 palce. Pak následuje menší digitální panel přístrojového štítu a dvě menší obrazovky pro kamery, jež nahrazují konvenční zpětná zrcátka. Pro cestující vzadu je k dispozici dvojice tabletů, jež našli své místo v opěradlech předních sedadel. Celkem tak v Dragonu najdeme 6 displejů.

To nejzajímavější na celém Dragonu je jeho pohonná jednotka. Vůz je vybaven hned čtveřicí motorů, jež posílají výkon 1,47 megawattů (2000 koní) na všechna čtyři 23 palcová kola. Tento masivní výkon stačí k tomu, aby se Drako Dragon rozjel z klidu na 60 MPH (97 km/h) za úchvatných 1,9 s, čímž velké SUV zesměšní všechny hypersporty. Na elektromobil je úchvatná též maximální rychlost, která je omezena na 320 km/h. O bezpečné zastavení se starají karbon-keramické brzdy o průměru 420 mm. Udávaný dojezd je pak až 675 km. 

Dragon by měl kromě senzačních výkonů na silnici nabídnout též velmi dobré jízdní vlastnosti v terénu. Díky tomu, že je každé kolo poháněno svým vlastním motorem, je trakce SUV na takové úrovni, jakou nabídnou off-roady s trojicí uzavíraných diferenciálu. Ještě důležitější je adaptivní podvozek, který mění světlou výšku v závislosti na zvoleném režimu: 163 mm v režimu Tarmac, 213 mm v režimu Cruise a 315 mm v režimu Overland.

Ceny Drakonu Dragon začínají na částce 290 000 USD (cca 6,8 milionů Kč). Společnost již začala přijímat objednávky. Očekává se, že se první zákazníci vozu dočkají nejdříve v roce 2026, přičemž se plánuje výroba až 5 000 kusů ročně.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?