Nové SUV Drako Dragon kombinuje výkon 1,47 MW se světlou výškou až 315 mm

Drako Dragon
Drako Dragon, foto: youtube.com
Petr Boháč , AutoRoad.cz 24. listopadu 2022 20:30
Sdílej:

Kalifornský startup Drako představil svůj v pořadí již druhý sériový model. Je jím plně elektrické SUV s názvem Dragon. Drako Dragon je založen na monokoku z uhlíkových vláken se čtyřmotorovým hnacím ústrojím o celkovém výkonu 1,47 MW (2000 koní)!

Drako Dragon je třídveřové elektrické SUV coupe o délce 5055 mm, šířce 2057 mm a výšce 1600 mm (dle zvoleného režimu). Pohotovostní hmotnost vozu 2254 kg, což není zrovna málo, ale třeba takový konkurent v podobě Tesly Model X má váhu ještě o 250 kg vyšší. Ač se jedná pouze o třídveřové auto, přístup na zadní sedadla není nikterak nepohodlný. Nástup do vozu je možný skrze široké nahoru výklopné dveře typu gull-wing.

Dominantou luxusně pojatého pětimístného interiéru jsou jednoznačně displeje. Tím hlavním je obří středový dotykový panel infotainmentu o průměru 17,1 palce. Pak následuje menší digitální panel přístrojového štítu a dvě menší obrazovky pro kamery, jež nahrazují konvenční zpětná zrcátka. Pro cestující vzadu je k dispozici dvojice tabletů, jež našli své místo v opěradlech předních sedadel. Celkem tak v Dragonu najdeme 6 displejů.

To nejzajímavější na celém Dragonu je jeho pohonná jednotka. Vůz je vybaven hned čtveřicí motorů, jež posílají výkon 1,47 megawattů (2000 koní) na všechna čtyři 23 palcová kola. Tento masivní výkon stačí k tomu, aby se Drako Dragon rozjel z klidu na 60 MPH (97 km/h) za úchvatných 1,9 s, čímž velké SUV zesměšní všechny hypersporty. Na elektromobil je úchvatná též maximální rychlost, která je omezena na 320 km/h. O bezpečné zastavení se starají karbon-keramické brzdy o průměru 420 mm. Udávaný dojezd je pak až 675 km. 

Dragon by měl kromě senzačních výkonů na silnici nabídnout též velmi dobré jízdní vlastnosti v terénu. Díky tomu, že je každé kolo poháněno svým vlastním motorem, je trakce SUV na takové úrovni, jakou nabídnou off-roady s trojicí uzavíraných diferenciálu. Ještě důležitější je adaptivní podvozek, který mění světlou výšku v závislosti na zvoleném režimu: 163 mm v režimu Tarmac, 213 mm v režimu Cruise a 315 mm v režimu Overland.

Ceny Drakonu Dragon začínají na částce 290 000 USD (cca 6,8 milionů Kč). Společnost již začala přijímat objednávky. Očekává se, že se první zákazníci vozu dočkají nejdříve v roce 2026, přičemž se plánuje výroba až 5 000 kusů ročně.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.