S modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou řadu RS o další čistě elektrický model. ENYAQ RS iV disponuje stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV dvěma elektromotory s celkovým systémovým výkonem 220 kW* a pohonem všech kol. Díky vynikající hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,265 nabízí ENYAQ RS iV dojezd více než 500 km** v režimu WLTP.
Přírůstek do rodiny značky ŠKODA: S novým modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou sportovní řadu RS o druhý čistě elektrický model. Stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV má i ENYAQ RS iV pohon všech kol a dva elektromotory o systémovém výkonu 220 kW*. Oba vozy RS rodiny ENYAQ iV jsou tak nejvýkonnějšími modely v nabídce značky ŠKODA. Řada ENYAQ iV je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV a ENYAQ COUPÉ iV jsou jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu. ŠKODA AUTO oznamuje, že v nejbližších dnech sjede z výrobní linky 100 000. vůz rodiny ENYAQ iV. Toto číslo zahrnuje jak řadu ENYAQ iV, tak ENYAQ COUPÉ iV ve všech jejich variantách, včetně sportovních verzí RS a SPORTLINE. Kromě čistě elektrických modelů nabízí ŠKODA AUTO svým zákazníkům také ekosystém ŠKODA iV, který zahrnuje například wallboxy pro pohodlné dobíjení doma a nabíjecí kartu Powerpass, kterou lze používat po celé Evropě.
Dynamický vzhled se standardně dodávaným sportovním podvozkem, velká kola o průměru 20" a 21" a charakteristické specifické prvky vozu ENYAQ RS iV na první pohled ukazují, že se jedná o model RS. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu ENYAQ iV, stejně jako u vozu ENYAQ COUPÉ RS iV. ENYAQ RS iV zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální točivý moment 460 Nm je k dispozici okamžitě, jak je pro elektromobily typické. Baterie o kapacitě 82 kWh, nízká spotřeba elektrické energie a součinitel odporu vzduchu cx 0,265 umožňují maximální dojezd více než 500 km** v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii modelu ENYAQ RS iV nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 36 minut.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.