S modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou řadu RS o další čistě elektrický model. ENYAQ RS iV disponuje stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV dvěma elektromotory s celkovým systémovým výkonem 220 kW* a pohonem všech kol. Díky vynikající hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,265 nabízí ENYAQ RS iV dojezd více než 500 km** v režimu WLTP.
Přírůstek do rodiny značky ŠKODA: S novým modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou sportovní řadu RS o druhý čistě elektrický model. Stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV má i ENYAQ RS iV pohon všech kol a dva elektromotory o systémovém výkonu 220 kW*. Oba vozy RS rodiny ENYAQ iV jsou tak nejvýkonnějšími modely v nabídce značky ŠKODA. Řada ENYAQ iV je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV a ENYAQ COUPÉ iV jsou jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu. ŠKODA AUTO oznamuje, že v nejbližších dnech sjede z výrobní linky 100 000. vůz rodiny ENYAQ iV. Toto číslo zahrnuje jak řadu ENYAQ iV, tak ENYAQ COUPÉ iV ve všech jejich variantách, včetně sportovních verzí RS a SPORTLINE. Kromě čistě elektrických modelů nabízí ŠKODA AUTO svým zákazníkům také ekosystém ŠKODA iV, který zahrnuje například wallboxy pro pohodlné dobíjení doma a nabíjecí kartu Powerpass, kterou lze používat po celé Evropě.
Dynamický vzhled se standardně dodávaným sportovním podvozkem, velká kola o průměru 20" a 21" a charakteristické specifické prvky vozu ENYAQ RS iV na první pohled ukazují, že se jedná o model RS. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu ENYAQ iV, stejně jako u vozu ENYAQ COUPÉ RS iV. ENYAQ RS iV zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální točivý moment 460 Nm je k dispozici okamžitě, jak je pro elektromobily typické. Baterie o kapacitě 82 kWh, nízká spotřeba elektrické energie a součinitel odporu vzduchu cx 0,265 umožňují maximální dojezd více než 500 km** v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii modelu ENYAQ RS iV nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 36 minut.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.