ŠKODA ENYAQ RS iV, vrcholný model nabízí 300 koní a 460 N.m.

Škoda Enyaq Coupé RS iV
Škoda Enyaq Coupé RS iV, foto: Škoda Auto
Petr Boháč , AutoRoad.cz 25. října 2022 11:17
Sdílej:

S modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou řadu RS o další čistě elektrický model. ENYAQ RS iV disponuje stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV dvěma elektromotory s celkovým systémovým výkonem 220 kW* a pohonem všech kol. Díky vynikající hodnotě součinitele odporu vzduchu cx 0,265 nabízí ENYAQ RS iV dojezd více než 500 km** v režimu WLTP.

Přírůstek do rodiny značky ŠKODA: S novým modelem ENYAQ RS iV rozšiřuje ŠKODA AUTO svou sportovní řadu RS o druhý čistě elektrický model. Stejně jako ENYAQ COUPÉ RS iV má i ENYAQ RS iV pohon všech kol a dva elektromotory o systémovém výkonu 220 kW*. Oba vozy RS rodiny ENYAQ iV jsou tak nejvýkonnějšími modely v nabídce značky ŠKODA. Řada ENYAQ iV je postavena na modulární platformě pro elektromobily (MEB) koncernu Volkswagen a vyrábí se v hlavním závodě ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. ENYAQ iV a ENYAQ COUPÉ iV jsou jediné modely v Evropě na bázi modulární platformy pro elektromobily (MEB), které nejsou vyráběny v Německu. ŠKODA AUTO oznamuje, že v nejbližších dnech sjede z výrobní linky 100 000. vůz rodiny ENYAQ iV. Toto číslo zahrnuje jak řadu ENYAQ iV, tak ENYAQ COUPÉ iV ve všech jejich variantách, včetně sportovních verzí RS a SPORTLINE. Kromě čistě elektrických modelů nabízí ŠKODA AUTO svým zákazníkům také ekosystém ŠKODA iV, který zahrnuje například wallboxy pro pohodlné dobíjení doma a nabíjecí kartu Powerpass, kterou lze používat po celé Evropě.

Dynamický vzhled se standardně dodávaným sportovním podvozkem, velká kola o průměru 20" a 21" a charakteristické specifické prvky vozu ENYAQ RS iV na první pohled ukazují, že se jedná o model RS. Maximální rychlost 180 km/h je o 20 km/h vyšší než u ostatních výkonových verzí modelu ENYAQ iV, stejně jako u vozu ENYAQ COUPÉ RS iV. ENYAQ RS iV zrychluje z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Maximální točivý moment 460 Nm je k dispozici okamžitě, jak je pro elektromobily typické. Baterie o kapacitě 82 kWh, nízká spotřeba elektrické energie a součinitel odporu vzduchu cx 0,265 umožňují maximální dojezd více než 500 km** v režimu WLTP. Díky maximálnímu nabíjecímu výkonu 135 kW lze lithium-iontovou vysokonapěťovou baterii modelu ENYAQ RS iV nabít na rychlonabíjecích stanicích z 10 % na 80 % kapacity za pouhých 36 minut.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?