Nové BMW M2 lze již objednat, ceny startují na 1 835 600 Kč

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 13. října 2022, 23:25 Google+

Zahájení prodeje nového kompaktního sportovního kupé s řadovým šestiválcem a zadním pohonem je naplánováno na duben 2023.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Sdílejte článek

Nové kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro poskytování ryzí radosti z jízdy, se začne prodávat v dubnu s cenou začínající na 1 835 600 Kč včetně DPH. Ve srovnání s předchozí generací byl nejen významně navýšen výkon přeplňovaného řadového šestiválce na 338 kW/460 k, ale došlo také k rozšíření standardní výbavy. Do ní kromě jiného patří osmistupňová samočinná převodovka M Steptronic s logikou řazení Drivelogic, adaptivní M podvozek, paket M Drive Professional s možností nastavení účinku protiprokluzového systému v 10 stupních, časomíra M Laptimer či M Drift Analyzer. Nová generace BMW M2 je postavena na 19palcových kolech z lehké slitiny vpředu a na 20palcových kolech vzadu.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Novince mezi ryzími sportovními vozy samozřejmě nechybí ani komfortní standardní výbava v podobě BMW Operačního systému 8, navigace BMW Maps, třízónové automatické klimatizace, vyhřívání sedadel, bezdrátového nabíjení telefonů či HiFi systému reproduktorů.

Hlavní výbavou a posláním nového BMW M2 je, stejně jako u předchozí generace, nabídnutí ryzí radosti z jízdy. I proto je tento model možné volitelně objednat rovněž s manuální šestistupňovou převodovkou. Příplatek za ní jen mírně přesahuje 10 000 Kč. BMW M2 je současně vstupní branou mezi vysokovýkonné modely BMW M GmbH.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Kompaktní rozměry, mimořádně svalnaté proporce
Expresivní vzhled nového BMW M2 je jasným ukazatelem sportovní radosti z jízdy a vychází především z jeho extrémně dravých proporcí, které jsou dány zejména kompaktností jeho dvoudveřové karoserie. Od přídě k zádi měří 4580 mm, na šířku 1887 mm a na výšku 1403 mm. Nové BMW M2 je tedy o 119 milimetrů delší než jeho předchůdce, o 16 milimetrů širší a o 11 mm nižší. Současně je o 214 milimetrů kratší než BMW M4 Coupé.

Rozvor nového BMW M2 o délce 2747 milimetrů přispívá obzvláště výrazně k jeho lehkonohé agilitě. Je o 110 milimetrů kratší než v případě BMW M4 Coupé, ale o 54 milimetrů delší než u předchozího modelu, což přináší větší prostor pro nohy vpředu i vzadu. Rozchod kol se vpředu zvětšil o 38 milimetrů (na 1617 mm) a vzadu o 4 milimetry (na 1605 mm). To znamená, že se přesně shoduje s BMW M4 Coupé, což dále zdůrazňuje rozdíl v rozměrech ve srovnání se standardními modely BMW řady 2 Coupé. Ve srovnání s nimi je vysokovýkonný model širší o 49 milimetrů, přičemž rozchod kol je vpředu širší o 44 mm a vzadu o 18 mm.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

M specifické designové prvky podtrhují výkonový charakter vozu
Extrémně sportovní proporce nového BMW M2 se snoubí s jasně navrženými plochami a mohutně tvarovanými proporcemi. Vzniká tak emocionálně poutavý design, který zdůrazňuje zejména široký postoj nového BMW M2. Unikátní vzhled vozu se zřetelným odlišením od BMW řady 2 Coupé podtrhují také M specifické designové prvky, které jsou pevně zakotveny ve funkčních požadavcích na chlazení a aerodynamiku.

Přední část nového BMW M2 zdobí velká horizontální bezrámečková BMW maska chladiče ve tvaru ledvinek. Sekce třídílného a pro modely M specifického spodního nasávacího otvoru mají téměř pravoúhlé tvary a zajišťují efektivní chlazení komponentů pohonného ústrojí a brzd. Odvážně tvarované světlomety jsou umístěny na vnějších okrajích přední části. Každý z nich je inspirován legendárními modely BMW 02 a má jeden kruhový světlomet využívající technologii full-LED pro potkávací i dálková světla. Tmavé pozadí světlometů zvýrazňují použitou vyspělou techniku. Světla pro denní svícení mají podobu světlovodných trubic ve tvaru písmene U na spodním okraji předních světlometů, v nichž jsou integrovány také směrové ukazatele. Volitelně jsou k dispozici Adaptivní LED světlomety s neoslňujícím asistentem dálkových světel BMW Selective Beam a světlomety M Shadow Line s tmavými vnitřními částmi.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Vytažené blatníky, volitelná střecha z uhlíkových vláken
Výrazně rozšířené boční prahy v kombinaci s mohutnými širokými blatníky vytvářejí charakteristický vzhled BMW M inspirovaný závodními vozy. Siluetu vozu formuje dlouhá kapota, krátké převisy a dozadu posunutá kabina pro cestující. Od B-sloupku dynamicky klesající linie střechy a krátké víko zavazadlového prostoru zakončené výrazným spoilerem dotvářejí obraz kompaktního BMW kupé s mimořádnou sportovní přitažlivostí.

Zákazníci si mohou na přání objednat nové BMW M2 se M karbonovou střechou. Použití tohoto extrémně lehkého a vysoce pokročilého materiálu na střechu snižuje hmotnost vozu přibližně o šest kilogramů a současně přispívá ke snížení těžiště, což je přínosem pro ovladatelnost. M karbonová střecha působí díky svému tmavému zbarvení, nelakované struktuře plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) a podélným prolisům výrazným dojmem.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Čistokrevný závodní difuzor
Zadní část nového BMW M2 se vyznačuje horizontálními liniemi, které jí vtiskují tvar. Tyto plochy získávají svůj M specifický vzhled díky vertikálně uspořádaným odrazkám zasazeným hluboko do vnějších okrajů zadního nárazníku a zadní odtrhové hraně navržené tak, aby vytvářela dodatečný přítlak na zadní nápravě. Nejpřitažlivějším prvkem zadní části vozu je osobitý difuzor. Tento prvek usměrňující vzduch má střídmý závodní vzhled a zahrnuje další charakteristický M prvek, a to dva páry zdvojených koncovek výfuku. Ve srovnání s ostatními modely BMW M jsou umístěny blíže ke středu a spolu s výrazným difuzorem vytvářejí působivě kompaktní zadní část.

img-responsive

BMW M2 - kompaktní kupé se zadním pohonem, navržené pro ryzí radost z jízdy | foto: BMW

Barvy karoserie a kola z lehké slitiny dodávají osobitý vzhled
Zákazníci, kteří si koupí nové BMW M2, si mohou vybrat ze dvou pastelových a tří metalických barev karoserie. Nabídka zahrnuje pastelovou bílou Alpine White, černý metalický lak Sapphire Black a šedý metalický lak Brooklyn Grey, plus červený metalický lak Toronto Red a modrou pastelovou barvu Zandvoort Blue, které jsou k dispozici výhradně pro tento kompaktní vysokovýkonný sportovní vůz.

Součástí standardní výbavy nového BMW M2 jsou exkluzivně navržená dvoubarevná M kola z lehké slitiny s dvojitými paprsky Double-spoke. S průměrem 19 palců vpředu a 20 palců vzadu ještě více umocňují agilní vlastnosti vozu. Jako volitelnou výbavu lze objednat i další M kola z lehké slitiny ve stejném rozměru. Kromě toho jsou v nabídce dílů BMW M Performance k dispozici kola z lehké slitiny M Performance s průměrem 20 palců vpředu a 21 palců vzadu.

Vytisknout

Diskuze: Nové BMW M2 lze již objednat, ceny startují na 1 835 600 Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

toyota mirai

Toyota nabízí všechny alternativní pohony

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud