Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 30. září 2022, 00:47 Google+

Čistokrevný roadster, sportovnější a vizuálně přitažlivější než kdy jindy – to je BMW Z4 modelového roku 2023. Nejnovější verze dvoumístného vozu s plátěnou stahovací střechou přináší řadu detailních vylepšení, svěží designové prvky exteriéru a rozšířenou standardní výbavu a přidává nové položky na seznam volitelné výbavy. Novinky více než kdy jindy podtrhují sportovní charakter BMW Z4. Jsou ideálními ingrediencemi, s nimiž lze navázat na jeho úspěšnou tradici coby symbolu ryzí radosti z jízdy v nabídce bavorské prémiové automobilky a globálního lídra v daném segmentu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Modernizované BMW Z4

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Sdílejte článek

BMW Z4 přináší tradiční zážitek z jízdy v roadsteru do moderní doby díky svým výkonným motorům a pohonu zadních kol, koncepci vozu navržené pro agilitu a dynamickou dokonalost, klasické plátěné střeše a progresivní, prémiové atmosféře uvnitř. Z jeho exteriéru je zřejmé další zdůraznění sportovnosti, což je okamžitě patrné díky vnějším prvkům paketu M Sport, které jsou nyní součástí standardní výbavy i pro čtyřválcové modely. Po rozšíření standardní výbavy a zjednodušení nabídky již nejsou v nabídce výbavové linie Advantage, Sport Line a M Sport. Široký výběr laků karoserie (k dispozici jsou tři nové), příplatková 19palcová M kola z lehké slitiny a zatmavené světlomety M Shadow Line přinášejí zákazníkům další možnosti, jak vtisknout BMW Z4 vlastní individuální styl.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Ceny nového BMW Z4 (vč. DPH):

BMW Z4 sDrive20i         R4, benzin        145 kW/197 k            1 194 700 Kč

BMW Z4 sDrive30i         R4, benzin        190 kW/258 k          1 435 200 Kč

BMW Z4 M40i                R6, benzin        250 kW/340 k          1 664 000 Kč

Pokračování úspěšné tradice roadsterů BMW
BMW Z4 se vyznačuje sportovními jízdními vlastnostmi a vychází z historických kořenů značky. Historie roadsterů BMW jako ztělesnění radosti z jízdy a úspěchu na závodních tratích sahá až do dob vzniku automobilky. Dvoumístné vozy se stahovací střechou současně představovaly i v nedávné době u BMW důležitý mezník v technickém vývoji. BMW Z1 představené v roce 1987 bylo vyvinuto společností BMW Technik GmbH jako ukázka inovací a zaujalo svou koncepcí s motorem vpředu za přední nápravou, do prahů zasouvacími dveřmi, ocelovým monokokem a plastovými panely karoserie. V letech 1988 až 1991 bylo zákazníkům dodáno přibližně 8 tisíc kusů a dnes je každý z nich vyhledávaným sběratelským kouskem. BMW Z3 představené v roce 1995 bylo prvním modelem značky vyráběným výhradně v továrně BMW Group ve Spartanburgu v USA. BMW Z3 se veřejnosti představilo také na stříbrném plátně – jako služební vůz Jamese Bonda ve filmu Zlaté oko.

O čtyři roky později se díky roli v hollywoodském kasovním trháku dostalo do povědomí celého světa BMW Z8. Tento roadster okouzlil diváky svými klasickými tvary připomínajícími legendární BMW 507 ve filmu Jeden svět nestačí z roku 1999. Pod dlouhou kapotou ručně vyráběného BMW Z8 burácel 5litrový motor V8 s výkonem 294 kW/400 k, který byl původně vyvinut pro BMW M5 a jenž předváděl velkolepé výkony jak v kinech, tak i na silnici.

BMW Z4 je ztělesněním radosti z jízdy s otevřenou střechou jak pro řidiče, tak spolujezdce již 20 let. První generace tohoto roadsteru byla odhalena na pařížském autosalonu Mondial de l'Automobile v roce 2002. O čtyři roky později následovalo podobně koncipované dvoumístné BMW Z4 Coupé, z něhož vznikl závodní vůz GT3, který sklízel značné úspěchy ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Také na běžné silnici BMW Z4 stanovovalo nová dynamická měřítka. Roadster a kupé poháněné řadovým šestiválcem o výkonu 252 kW/343 k byly nabízeny rovněž jako vysokovýkonné sportovní vozy od BMW M GmbH.

Výraznou novinkou druhé generace BMW Z4 byla pevná skládací střecha, díky níž byla z výroby vypuštěna varianta kupé. Určujícími prvky vzhledu dvoumístného vozu byly plynulé linie, dlouhá kapota a dozadu posunutý prostor pro cestující, přičemž nový model po své premiéře v roce 2009 okamžitě získal designová ocenění Eyes On Design Award, International Design Excellence Award a red dot Design Award. Na závodní trati BMW Z4 vyvinuté podle předpisů GT3 navázalo na úspěchy svého předchůdce. Soukromé týmy s tímto závodním strojem dosáhly vítězství v mnoha závodech, včetně vytrvalostních 24hodinových závodů v Dubaji či Spa-Francorchamps.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Třetí generace: unikátem je řadový šestiválcový motor
Současné BMW Z4 je na trhu od roku 2020 a vyrábí ho výrobní partner BMW Group, společnost Magna Steyr Fahrzeugtechnik, v rakouském Štýrském Hradci. Celosvětové uvedení modernizovaného modelu je naplánované na listopad 2022. Nabídku motorů tvoří dvojice čtyřválců a jeden řadový šestiválec, díky němuž je BMW Z4 M40i (kombinovaná spotřeba paliva: 8,1–7,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 184–179 g/km v cyklu WLTP) oproti konkurenci v daném segmentu ve značné výhodě. M model se v poslední době podílí na celosvětových prodejích tohoto roadsteru více než 30 %, přičemž v Německu vykázalo BMW Z4 M40i podíl dokonce 48 %.

Třetí generace BMW Z4 se doposud prodalo více než 55 000 kusů po celém světě. Nejdůležitějším trhem pro roadster je Německo, kde se prodalo přibližně 26 % všech vozů aktuální generace. Následují USA (17 %), Čína, Velká Británie a Japonsko. V tomto obecně klesajícím tržním segmentu si BMW Z4 od zahájení prodeje udržuje mimořádně konzistentní prodeje. Od prvního dne je zdaleka nejprodávanějším modelem v mimořádně nabité kategorii, v níž jsou zastoupeny výhradně německé prémiové značky. A od té doby svůj podíl na trhu neustále zvyšuje.

Charakter vozu, který je nekompromisně zaměřen na radost z jízdy a jehož základem je sportovní design, dynamické pohonné ústrojí a úsměv vyvolávající jízdní vlastnosti, je hlavním faktorem vysoké popularity BMW Z4. Díky těmto vlastnostem BMW Z4 pravidelně vítězí ve srovnávacích testech. BMW Z4 se těší pozitivním ohlasům médií od okamžiku svého představení. Německý automobilový časopis auto, motor und sport jej označil za „sportovní návrat roku“ a Auto Bild za „nejpřitažlivější kabriolet roku“. BMW Z4 si vedlo mimořádně dobře také v průzkumech veřejného mínění. Čtenáři časopisu Motor Klassik jej ještě v roce 2019 korunovali jako „budoucího klasika“. Navíc si roadster vedl dobře na mnoha frontách v anketě čtenářů časopisu Sport Auto, kde každá ze tří variant získala ocenění „Sport Auto Award“.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Sportovnější než kdykoli předtím: M sportovní paket ve standardní výbavě, nový tvar BMW masky chladiče ve tvaru ledvinek
Svalnaté proporce, neotřelá estetika v souladu se současným designovým jazykem BMW a řada individuálních detailů – design exteriéru BMW Z4 vystihuje moderní interpretaci klasického otevřeného sportovního vozu. Charakteristickými rysy jeho přední části jsou velké nasávací otvory, LED světlomety s vertikálně uspořádanými světelnými zdroji umístěnými u vnějších okrajů a dlouhá kapota. Nejnovější designové úpravy ještě více vyzdvihují šířku a celkově svalnatý výraz.

Významnou roli v tomto ohledu především hrají vnější prvky M sportovního paketu, který je nyní součástí standardní výbavy i čtyřválcových modelů. Patří mezi ně třídílné nasávací otvory v předním nárazníku, známé z ostatních M modelů, rozšířené boční prahy a zadní nárazník s výraznými prvky na obou stranách. Přepracovány byly krajní nasávací otvory, jež usměrňují proudící vzduch ke vzduchovým clonám a omezují turbulence okolo kol. Detailního vylepšení se dočkal i design BMW masky ve tvaru ledvinek, která je nyní vizuálně výraznější. Maska ve tvaru ledvinek má horizontální vnitřní strukturu, jež posiluje dojem široké přední části. Sportovní charakter BMW Z4 M40i vhodně doplňují prvky, jako jsou kryty vnějších zpětných zrcátek v barvě Cerium Grey a lichoběžníkové koncovky výfuku.

Sportovnímu pojetí exteriéru BMW Z4 napomáhají také čisté boční plochy zvýrazněné směrem vzad stoupajícími prolisy, velké vzduchové průduchy v blatnících za předními koly, spoiler integrovaný do víka zavazadlového prostoru, tenká zadní světla ve tvaru písmene L a nepřehlédnutelný difuzor v zadním nárazníku. Klasická plátěná střecha roadsteru je elektricky ovládaná a lze ji otevřít nebo zavřít stisknutím tlačítka během 10 sekund i za jízdy do rychlosti 50 km/h.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Exkluzivní 19palcová M kola z lehkých slitin, tři nové barvy karoserie
Mezi novinky ve standardní výbavě patří 18palcová M kola z lehké slitiny Double-spoke. Tato dvoubarevná kola jsou obuta do kombinovaných pneumatik s rozměrem 225/45 R18 na přední a 255/40 R18 na zadní nápravě. Na přání jsou nyní zákazníkům nabízena 19palcová M kola z lehké slitiny určená výhradně pro BMW Z4. Jejich design s paprsky ve tvaru písmene V, černá matná povrchová úprava Jet Black a leštěné okraje dodávají roadsteru při pohledu z boku nezaměnitelný vzhled. Devatenáctipalcová M kola z lehké slitiny jsou obuta do pneumatik s rozměrem 255/35 ZR19 vpředu a 275/35 ZR19 vzadu.

Nabídka laků karoserie pro BMW Z4 byla pečlivě přepracována a doplněna o nové a výrazné barvy. Kromě metalických barev karoserie Thundernight (fialová), Portimao Blue (modrá) a Skyscraper Grey (šedá), které jsou pro roadster k dispozici vůbec poprvé, zahrnuje výběr také čtyři další varianty, pokrývající široké spektrum mezi bílou, černou, červenou a šedou – včetně třpytivě matné šedé barvy BMW Individual Frozen Grey. Látková plátěná střecha BMW Z4 bude i nadále nabízena v antracitově stříbrné jako alternativa ke standardní černé.

Novinkou na seznamu volitelné výbavy jsou zatmavené světlomety M Shadow Line, které lze objednat v kombinaci s volitelnými adaptivními LED světlomety. Tmavé vnitřní části světlometů pomáhají vtisknout přední části vozu více sportovnosti. Tvoří úhledně promyšlenou kompozici s leskle černými detaily karoserie patřícími do výbavy M Shadowline.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Klasický kokpit sportovního vozu s M specifickými prvky
Design interiéru BMW Z4 se vyznačuje palubní deskou zaměřenou na řidiče, sportovními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy, jednoduchými, vpřed směřujícími liniemi a minimálním počtem ozdobných ploch. BMW Z4 sDrive20i (kombinovaná spotřeba paliva: 7,4–6,9 l/100 km; kombinované emise CO2: 166–157 g/km v cyklu WLTP) je standardně vybaveno koženým čalouněním Vernasca, které lze zvolit v provedení černá, bílá Ivory, hnědá Cognac nebo červená Magma. BMW Z4 M40i a BMW Z4 sDrive30i (kombinovaná spotřeba paliva: 7,4–7,0 l/100 km; kombinované emise CO2: 167–159 g/km v cyklu WLTP) mají sedadla standardně čalouněná kombinací kůže a Alcantary s modrým kontrastním prošíváním a modrým lemováním. Interiér BMW Z4 sDrive30i doplňují M kožený volant, M sportovní sedadla, M pedály a M opěrka levé nohy řidiče, což jsou prvky dále zvyšující úroveň sportovní radosti z jízdy o další stupeň.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Vysokootáčkové motory, propracovaná technologie podvozku
Okamžitý nástup výkonu, chuť po otáčkách, příkladná hospodárnost a kultivovanost, kterou je BMW proslulé – to jsou charakteristické vlastnosti tří zážehových motorů, jež jsou k dispozici pro nové BMW Z4. Čtyřválcový motor pohánějící BMW Z4 sDrive20i je standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Základní model lze na přání objednat s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic Sport, která je standardní výbavou ostatních nabízených motorů. Převodovka Steptronic Sport je vybavena řadicími páčkami na volantu a funkcí Launch Control.

Výjimečné postavení BMW Z4 v oblasti použitých motorů nejlépe ztělesňuje vrcholný model, jehož řadový šestiválcový motor s technologiemi M TwinPower Turbo nemá konkurenci a vykazuje vynikající výkonové parametry. Jednotka o objemu 3 litry a výkonu 250 kW/340 k dosahuje maximálního točivého momentu 500 Nm a BMW Z4 M40i je díky ní schopné zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. I dva čtyřválcové motory, oba se zdvihovým objemem 2 litry a technologií BMW TwinPower Turbo, vynikají značným temperamentem. Motor v BMW Z4 sDrive30i dosahuje maximálního výkonu 190 kW/258 k a maximálního točivého momentu 400 Nm, což umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. BMW Z4 sDrive20i s maximálním výkonem 145 kW/197 k a maximálním točivým momentem 320 Nm zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s (automatická převodovka: 6,6 s).

Spolu s kompaktními proporcemi, minimalizovanou hmotností, nízkým těžištěm a téměř dokonalým rozložením hmotnosti v poměru 50:50, mimořádně tuhou strukturou karoserie, propracovaným podvozkem a účinnou aerodynamikou poskytuje BMW Z4 ideální platformu pro sportovní jízdní vlastnosti, které řidiče nadchnou. Přesvědčivou kombinaci agility a jízdního komfortu zajišťuje technologie podvozku, jež kombinuje přední nápravu s dvojitými spodními rameny a svislými pružicími a tlumicími vzpěrami a zadní pětiprvkovou nápravu. Součástí standardní výbavy všech modelových variant je také variabilní sportovní řízení.

M sportovní podvozek, který je nově standardní výbavou BMW Z4 sDrive30i, zlepšuje jízdní dynamiku díky tužším tlumičům a tvrdším pružinám. BMW Z4 M40i je vybaveno Adaptivním M podvozkem s elektronicky řízenými tlumiči a stejně jako BMW Z4 sDrive30i také M sportovními brzdami s možností volby modře nebo červeně lakovaných třmenů. Vrcholný model je rovněž vybaven M sportovním diferenciálem s elektricky řízenou svorností, který je pro BMW Z4 sDrive30i k dispozici volitelně.

img-responsive

Modernizované BMW Z4 | foto: BMW Group

Nejmodernější asistenční systémy, inteligentní konektivita
BMW Z4 nabízí zákazníkům řadu nejmodernějších asistenčních systémů, které zvyšují úroveň komfortu i bezpečnosti. Standardní výbava zahrnuje varování před čelní srážkou s brzdnou funkcí, varování před opuštěním jízdního pruhu s aktivním návratem do jízdního pruhu a ukazatel rychlostních limitů s indikátorem zákazu předjíždění. Na seznamu volitelné výbavy jsou kromě jiného aktivní systém udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, varování před změnou jízdního pruhu, systém prevence nárazu zezadu, varování před vozidly přijíždějícími vzadu ze strany, parkovací asistent a couvací kamera. K dispozici je také BMW Head-Up Displej, který promítá jízdní informace na čelní sklo.

BMW Live Cockpit Professional zajišťuje intuitivní ovládání a inteligentní konektivitu. Umožňuje vlastní přizpůsobení obsahu na dvojici přístrojů s úhlopříčkami 10,25 palce. Jeho součástí je navigační systém BMW Maps, multimediální systém s pevným diskem, BMW Intelligent Personal Assistant, funkce pro integraci chytrých telefonů, Wi-Fi hotspot a alarm.

Vytisknout

Diskuze: Modernizované BMW Z4 vstupuje na český trh s cenami od 1,2 milionu Kč

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Volvo

Roztržitost, zapomnětlivost, spěch, nezodpovědnost? Nevadí, Volvo to zařídí za…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud