Italský výrobce nákladních aut, autobusů a motorů Iveco dnes představil prototyp velké dodávky na vodíkový pohon s názvem eDaily, kterou vyvinul s jihokorejskou automobilkou Hyundai Motor. Vůz má dojezd 350 kilometrů a maximální užitečné zatížení tři tuny, uvedly podle ČTK firmy v tiskové zprávě.
Iveco a Hyundai v březnu podepsaly předběžnou dohodu o spolupráci v oblasti sdílené technologie vozidel, společného zásobování a vzájemných dodávek. V červenci firmy oznámily, že Iveco osadí své autobusy na vodíkový pohon v Evropě systémy palivových článků navrženými společnosti HTWO, která je divizí automobilky Hyundai.
Nová dodávka eDaily je vybavena systémem vodíkových palivových článků Hyundai o výkonu 90 kilowattů (kW) a elektromotorem o výkonu 140 kW. Akumulátory vozidla dodává společnost FPT Industrial, která je divizí italské automobilky a která se zaměřuje na pohonné jednotky.
Součástí skupiny Iveco je také český výrobce autobusů Iveco Czech Republic, do roku 2006 známý pod názvem Karosa. Závod firmy ve Vysokém Mýtě je největší továrnou Iveco Bus. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?