Italský výrobce nákladních aut, autobusů a motorů Iveco dnes představil prototyp velké dodávky na vodíkový pohon s názvem eDaily, kterou vyvinul s jihokorejskou automobilkou Hyundai Motor. Vůz má dojezd 350 kilometrů a maximální užitečné zatížení tři tuny, uvedly podle ČTK firmy v tiskové zprávě.
Iveco a Hyundai v březnu podepsaly předběžnou dohodu o spolupráci v oblasti sdílené technologie vozidel, společného zásobování a vzájemných dodávek. V červenci firmy oznámily, že Iveco osadí své autobusy na vodíkový pohon v Evropě systémy palivových článků navrženými společnosti HTWO, která je divizí automobilky Hyundai.
Nová dodávka eDaily je vybavena systémem vodíkových palivových článků Hyundai o výkonu 90 kilowattů (kW) a elektromotorem o výkonu 140 kW. Akumulátory vozidla dodává společnost FPT Industrial, která je divizí italské automobilky a která se zaměřuje na pohonné jednotky.
Součástí skupiny Iveco je také český výrobce autobusů Iveco Czech Republic, do roku 2006 známý pod názvem Karosa. Závod firmy ve Vysokém Mýtě je největší továrnou Iveco Bus. Společnost Hyundai v listopadu 2008 oficiálně zahájila sériovou výrobu osobních aut v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?