Německá společnost Electric Brands představila novou verzi modulárního vozidla Xbus. Elektromobil se tentokrát proměnil v plnohodnotný obytný vůz. Zatím se jedná pouze o koncept, ale počítá se se sériovou verzí.
Kompaktní obytný vůz postavený na modulární dodávce Xbus má na délku pouhých 3965 mm. Přesto, že nemá ani 4 metry, nabízí zázemí pro dvě osoby, a to jak na jízdu, tak i na spaní. Komfort při táboření zvyšuje kuchyňka s tekoucí vodou, vařič a dokonce i lednička. A kdyby bylo venku nevlídně, posádka se může zabavit sledováním filmů na velké televizi. Při stání se dá navíc vnitřní prostor zvětšit díky výsuvné střeše a neobvyklému systému výsuvného zadního okna.
Obytný Xbus je poháněn čtveřicí elektromotorů umístěných v nábojích kol a má zvýšenou světlou výškou. Celkový výkon motorů je 15 kW, což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 100 km/h. Motory napájí baterie o kapacitě 10 kWh. Díky ní může malý teréňáček ujet na jedno nabití asi 200 kilometrů. K dispozici bude též s větší 30kWh baterií. V tomto případě se rezerva chodu novinky zvýší na 600 kilometrů. Dodatečnou energii hlavně pro kempování zajistí solární panely.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.