Německá společnost Electric Brands představila novou verzi modulárního vozidla Xbus. Elektromobil se tentokrát proměnil v plnohodnotný obytný vůz. Zatím se jedná pouze o koncept, ale počítá se se sériovou verzí.
Kompaktní obytný vůz postavený na modulární dodávce Xbus má na délku pouhých 3965 mm. Přesto, že nemá ani 4 metry, nabízí zázemí pro dvě osoby, a to jak na jízdu, tak i na spaní. Komfort při táboření zvyšuje kuchyňka s tekoucí vodou, vařič a dokonce i lednička. A kdyby bylo venku nevlídně, posádka se může zabavit sledováním filmů na velké televizi. Při stání se dá navíc vnitřní prostor zvětšit díky výsuvné střeše a neobvyklému systému výsuvného zadního okna.
Obytný Xbus je poháněn čtveřicí elektromotorů umístěných v nábojích kol a má zvýšenou světlou výškou. Celkový výkon motorů je 15 kW, což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 100 km/h. Motory napájí baterie o kapacitě 10 kWh. Díky ní může malý teréňáček ujet na jedno nabití asi 200 kilometrů. K dispozici bude též s větší 30kWh baterií. V tomto případě se rezerva chodu novinky zvýší na 600 kilometrů. Dodatečnou energii hlavně pro kempování zajistí solární panely.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?