Škodě padl odbyt. Tvrdí, že situace neodráží skutečnost

ČTK / AutoRoad.cz, 20. července 2022, 01:28 Google+

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto za první pololetí dodala zákazníkům na celém světě 360.600 aut, což je meziroční pokles o 30 procent. Ve své zprávě to minulý týden podle ČTK uvedla mateřská skupina Volkswagen. Propad odbytu české automobilky je za pololetí nejhlubší ze všech značek, o kterých Volkswagen samostatně informuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda v Dubaji otevřela svůj největší showroom na světě

Škoda v Dubaji otevřela svůj největší showroom na světě | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Skupině Volkswagen celosvětový odbyt v pololetí klesl meziročně o více než 20 procent na 3,88 milionu aut.

Za druhé čtvrtletí Škoda svým zákazníkům dodala 174.400 aut, což je meziroční propad o 34,4 procenta. Červnový odbyt pak činil 66.000 aut a proti stejnému měsíci loni byl nižší o 26,6 procenta.

Podle člena představenstva Škody Martina Jahna stojí za poklesem nedostatek kabelových svazků kvůli výpadku jejich výroby na Ukrajině vyvolanému válečným konfliktem a také přetrvávající nedostatek čipů z Číny po lockdownu v Šanghaji. "Poptávka po našich vozech přitom neklesá a jsme v podstatě vyprodaní na dlouho dopředu. Tomu odpovídají i dlouhé čekací lhůty na naše vozy," řekl novinářům.

Co se celého pololetí týče, druhý největší procentní propad odbytu ze skupiny Volkswagen registruje značka Seat/Cupra, kde odbyt proti loňskému prvnímu pololetí klesl o 27,4 procenta. Následuje výrobce nákladních vozů MAN s propadem 26,4 procenta a společnost Scania s propadem 25,2 procenta.

Podle Evropského sdružení výrobců vozidel (ACEA) se prodej aut v EU v prvním pololetí snížil o 14 procent. "Řada známých značek měla prodej menší než 80 procent loňského roku. Nejhlubší propad mělo Volvo, Fiat a Citroën. Bohužel i Škoda ztratila skoro čtvrtinu z loňského výsledku. Je evidentní, že problémy v dodavatelských řetězcích si vybírají krutou daň, primárně mezi evropskými automobilkami. Naopak třeba Kia, ale i Dacia vyrostly dvouciferným tempem," řekl ČTK partner společnosti EY pro automobilový průmysl Petr Knap.

Vytisknout

Diskuze: Škodě padl odbyt. Tvrdí, že situace neodráží skutečnost

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

reklama

Doporučujeme

Gumbalkan

Gumbalkan deník z cest, únik benzínu a spaní v salaši

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud