Společnosti Stellantis a Toyota Motor Europe (TME) rozšíří spolupráci na novém velkém dodávkovém automobilu. Nové vozidlo bude již třetí karosářskou variantou a doplní stávající nabídku kompaktních a středně velkých lehkých užitkových vozů.
Nové vozidlo se bude vyrábět v závodech Stellantis v polských Gliwicích a italské Atesse. Výroba je naplánována na polovinu roku 2024, dodávka bude premiérou Toyoty v segmentu velkých užitkových vozidel.
Spolupráce firem Stellantis a TME započala v roce 2012 středně velkou dodávkou Toyota Proace, vyráběnou v závodu Hordain ve Francii. V roce 2019 následoval přírůstek do segmentu kompaktních lehkých užitkových vozů, Toyota Proace City, vyráběný ve španělském závodu Vigo. Nová spolupráce Toyotě umožní nabízet v Evropě kompletní řadu lehkých užitkových vozů, přínosem pro obě firmy je společný vývoj a optimalizace výrobních nákladů.
„Jedná se o důležitý přírůstek, který završuje naši nabídku lehkých užitkových vozidel pro evropské zákazníky značky Toyota. Nový lehký užitkový vůz bude klíčovým pro plánovaný růst Toyoty v rámci celkové nabídky LCV vedle modelů Hilux (pick-up), Proace a Proace City, a umožní tak Toyotě poskytovat řešení mobility ve všech segmentech trhu LCV,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?