Společnosti Stellantis a Toyota Motor Europe (TME) rozšíří spolupráci na novém velkém dodávkovém automobilu. Nové vozidlo bude již třetí karosářskou variantou a doplní stávající nabídku kompaktních a středně velkých lehkých užitkových vozů.
Nové vozidlo se bude vyrábět v závodech Stellantis v polských Gliwicích a italské Atesse. Výroba je naplánována na polovinu roku 2024, dodávka bude premiérou Toyoty v segmentu velkých užitkových vozidel.
Spolupráce firem Stellantis a TME započala v roce 2012 středně velkou dodávkou Toyota Proace, vyráběnou v závodu Hordain ve Francii. V roce 2019 následoval přírůstek do segmentu kompaktních lehkých užitkových vozů, Toyota Proace City, vyráběný ve španělském závodu Vigo. Nová spolupráce Toyotě umožní nabízet v Evropě kompletní řadu lehkých užitkových vozů, přínosem pro obě firmy je společný vývoj a optimalizace výrobních nákladů.
„Jedná se o důležitý přírůstek, který završuje naši nabídku lehkých užitkových vozidel pro evropské zákazníky značky Toyota. Nový lehký užitkový vůz bude klíčovým pro plánovaný růst Toyoty v rámci celkové nabídky LCV vedle modelů Hilux (pick-up), Proace a Proace City, a umožní tak Toyotě poskytovat řešení mobility ve všech segmentech trhu LCV,“ říká Matt Harrison, prezident a generální ředitel Toyota Motor Europe.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.