Zcela nový model Honda Civic byl navržen tak, aby jeho hnací ústrojí e:HEV (plně hybridní vůz), řízení a zavěšení kol poskytovaly podmanivou úroveň výkonu, dynamickou odezvu a zpětnou vazbu, jež byly vždy hlavním rysem přitažlivosti modelu Civic. Výsledkem je vůz spojující jedinečný zážitek z jízdy v kombinaci nízkou spotřebou paliva a emisemi.
Honda Civic 11. generace, která bude k dispozici koncem roku 2022, je po vozech CR-V, Honda e, Jazz, Crosstar a HR-V posledním z hlavních modelů Honda, který prošel elektrifikací. Vůz bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované plně hybridní hnací jednotky Honda e:HEV. Kombinuje lithium-iontový akumulátor s vysokou hustotou energie a dva kompaktní, výkonné elektromotory s nově vyvinutým 2litrovým zážehovým motorem s Atkinsononovým cyklem. Ten dosahuje špičkové 41% tepelné účinnosti a je vybaven systémem přímého vstřikování paliva optimalizovaným pro rychlejší a účinnější spalování a vyšší točivý moment. Kromě systému přímého vstřikování přispívá ke snížení spotřeby paliva při současném dosažení specifického výkonu řada technologií, jako je nízkoteplotní aktivní katalyzátor a upravená konstrukce sacích kanálů.
Výsledkem těchto technologických vylepšení je hodnota „kombinovaných“ emisí CO2 pouhých 108 g/km (WLTP) se stejně působivou spotřebou paliva 4,7 l/100 km. Tuto výjimečnou účinnost doplňuje maximální výkon 135 kW a maximální točivý moment 315 Nm, díky čemuž je zcela nový model Civic působivým vozem pro řidiče v segmentu C.
Této vynikající účinnosti a řízení energií bylo dosaženo použitím nových inovativních technologií. Například nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky (IPU) společnosti Honda je o 23 mm nižší a o 1 kg lehčí než předchozí verze. Tenká jednotka IPU je umístěna pod zadními sedadly, což maximalizuje prostor interiéru a užitné vlastnosti.
Nová řídicí jednotka pohonu (PCU) umístěná pod kapotou umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což přispívá k dalšímu 12% zvýšení výstupního výkonu oproti předchozím systémům e:HEV. Zvýšení hustoty energie a výkonu PCU přineslo vyšší elektrický výkon, což dovoluje v elektrickém režimu pohonu větší zátěž. Systém využívá nové vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem. Hliníkové kabelové rozvody přispívají ke 40% snížení hmotnosti oproti běžným měděným rozvodům.
Vyspělé hnací ústrojí plynule přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Řidič si může zvolit mezi čtyřmi jízdními režimy – Eco, Normal, Sport a novým individuálním režimem, a přizpůsobit tak odezvu vozidla v oblasti hnacího ústrojí, řízení a zobrazení informací.
Tuto poutavou flexibilitu podporuje výjimečná úroveň kultivovanosti, kdy byla maximální pozornost věnována odstranění nežádoucího hluku a vibrací. Sekundární vyvažovací hřídel a klikový hřídel s vysokou tuhostí ve spalovacím motoru zajišťují hladký chod, zatímco nežádoucí hluk motoru byl omezen zvýšenou izolací na sacím potrubí a krytu motoru. Kromě těchto kroků veškeré zvuky, které by mohly rezonovat v kabině, dále omezuje důmyslná aplikace systému aktivního potlačení hluku (ANC), zatímco systém aktivního ovládání zvuku (ASC) zesiluje sportovní tóny spalovací jednotky.
Výjimečné výkony doplňuje konstrukce podvozku. Model Civic e:HEV byl vyvinut se zvláštním zaměřením na odezvu řízení a zpětnou vazbu tak umocňuje pocit propojení s vozem při řízení. Vylepšení stability vozu při jízdě v přímém směru a na nerovném povrchu vozovky bylo dosaženo díky o 35 mm delšímu rozvoru a o 18 mm širšímu rozchodu zadních kol ve srovnání s předchůdcem tohoto modelu. Stabilita v zatáčkách a celková odezva na vstupy byly dále vylepšeny zvýšenou tuhostí karoserie a použitím kulových čepů s nízkým třením a přepracovanými předními tlumiči. Tato kombinace posiluje pocit dynamické jízdy.
Nová logika řízení spalovacího motoru pro „ovládání v zatáčkách“ má za cíl zlepšit požitek z jízdy a odezvu vozu při jízdě na klikatých cestách. Ta umožňuje vozu okamžitě zrychlit a poskytnout skutečně dynamický pocit při zrychlování. Na dálnici systém přidává dodatečný točivý moment a elektrický pohon poskytuje dostatečné zrychlení při předjíždění ve vysokých rychlostech. Pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti je však snížen hluk z motoru.
„Toto je nejnovější generace naší špičkové technologie e:HEV, která je sama o sobě završením více než 20 let zkušeností s navrhováním, stavbou a vylepšováním hybridních pohonných systémů,” říká Tomoyuki Yamagami, hlavní konstruktér zcela nového modelu Civic e:HEV. „Díky pečlivému posouzení široké škály případů použití a provozních prostředí jsme se mohli řídit přístupem „vůz jako celek“. Vytvořili jsme tak pro řidiče zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz.”
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?