Nová Honda Civic slibuje dynamiku, výkon a dokonce i úspornost...

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 14. dubna 2022, 00:22 Google+

Zcela nový model Honda Civic byl navržen tak, aby jeho hnací ústrojí e:HEV (plně hybridní vůz), řízení a zavěšení kol poskytovaly podmanivou úroveň výkonu, dynamickou odezvu a zpětnou vazbu, jež byly vždy hlavním rysem přitažlivosti modelu Civic. Výsledkem je vůz spojující jedinečný zážitek z jízdy v kombinaci nízkou spotřebou paliva a emisemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Honda Civic má být zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz

Honda Civic má být zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz | foto: Honda

Sdílejte článek

Honda Civic 11. generace, která bude k dispozici koncem roku 2022, je po vozech CR-V, Honda e, Jazz, Crosstar a HR-V posledním z hlavních modelů Honda, který prošel elektrifikací. Vůz bude vybaven nejpokročilejší verzí oceňované plně hybridní hnací jednotky Honda e:HEV. Kombinuje lithium-iontový akumulátor s vysokou hustotou energie a dva kompaktní, výkonné elektromotory s nově vyvinutým 2litrovým zážehovým motorem s Atkinsononovým cyklem. Ten dosahuje špičkové 41% tepelné účinnosti a je vybaven systémem přímého vstřikování paliva optimalizovaným pro rychlejší a účinnější spalování a vyšší točivý moment.  Kromě systému přímého vstřikování přispívá ke snížení spotřeby paliva při současném dosažení specifického výkonu řada technologií, jako je nízkoteplotní aktivní katalyzátor a upravená konstrukce sacích kanálů.

img-responsive

Honda Civic má být zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz | foto: Honda

Výsledkem těchto technologických vylepšení je hodnota „kombinovaných“ emisí CO2 pouhých 108 g/km (WLTP) se stejně působivou spotřebou paliva 4,7 l/100 km. Tuto výjimečnou účinnost doplňuje maximální výkon 135 kW a maximální točivý moment 315 Nm, díky čemuž je zcela nový model Civic působivým vozem pro řidiče v segmentu C.

img-responsive

Honda Civic má být zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz | foto: Honda

Této vynikající účinnosti a řízení energií bylo dosaženo použitím nových inovativních technologií. Například nejnovější verze inteligentní napájecí jednotky (IPU) společnosti Honda je o 23 mm nižší a o 1 kg lehčí než předchozí verze. Tenká jednotka IPU je umístěna pod zadními sedadly, což maximalizuje prostor interiéru a užitné vlastnosti.

Nová řídicí jednotka pohonu (PCU) umístěná pod kapotou umožňuje rychlejší nabíjení a vybíjení elektřiny, což přispívá k dalšímu 12% zvýšení výstupního výkonu oproti předchozím systémům e:HEV. Zvýšení hustoty energie a výkonu PCU přineslo vyšší elektrický výkon, což dovoluje v elektrickém režimu pohonu větší zátěž. Systém využívá nové vysokonapěťové kabelové rozvody s hliníkovým jádrem. Hliníkové kabelové rozvody přispívají ke 40% snížení hmotnosti oproti běžným měděným rozvodům.

img-responsive

Honda Civic má být zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz | foto: Honda

Vyspělé hnací ústrojí plynule přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem bez jakéhokoliv zásahu řidiče. Řidič si může zvolit mezi čtyřmi jízdními režimy – Eco, Normal, Sport a novým individuálním režimem, a přizpůsobit tak odezvu vozidla v oblasti hnacího ústrojí, řízení a zobrazení informací.

Tuto poutavou flexibilitu podporuje výjimečná úroveň kultivovanosti, kdy byla maximální pozornost věnována odstranění nežádoucího hluku a vibrací. Sekundární vyvažovací hřídel a klikový hřídel s vysokou tuhostí ve spalovacím motoru zajišťují hladký chod, zatímco nežádoucí hluk motoru byl omezen zvýšenou izolací na sacím potrubí a krytu motoru. Kromě těchto kroků veškeré zvuky, které by mohly rezonovat v kabině, dále omezuje důmyslná aplikace systému aktivního potlačení hluku (ANC), zatímco systém aktivního ovládání zvuku (ASC) zesiluje sportovní tóny spalovací jednotky.

Výjimečné výkony doplňuje konstrukce podvozku. Model Civic e:HEV byl vyvinut se zvláštním zaměřením na odezvu řízení a zpětnou vazbu tak umocňuje pocit propojení s vozem při řízení. Vylepšení stability vozu při jízdě v přímém směru a na nerovném povrchu vozovky bylo dosaženo díky o 35 mm delšímu rozvoru a o 18 mm širšímu rozchodu zadních kol ve srovnání s předchůdcem tohoto modelu. Stabilita v zatáčkách a celková odezva na vstupy byly dále vylepšeny zvýšenou tuhostí karoserie a použitím kulových čepů s nízkým třením a přepracovanými předními tlumiči. Tato kombinace posiluje pocit dynamické jízdy.

Nová logika řízení spalovacího motoru pro „ovládání v zatáčkách“ má za cíl zlepšit požitek z jízdy a odezvu vozu při jízdě na klikatých cestách. Ta umožňuje vozu okamžitě zrychlit a poskytnout skutečně dynamický pocit při zrychlování. Na dálnici systém přidává dodatečný točivý moment a elektrický pohon poskytuje dostatečné zrychlení při předjíždění ve vysokých rychlostech. Pro klidnou jízdu na dlouhé vzdálenosti je však snížen hluk z motoru.

„Toto je nejnovější generace naší špičkové technologie e:HEV, která je sama o sobě završením více než 20 let zkušeností s navrhováním, stavbou a vylepšováním hybridních pohonných systémů,” říká Tomoyuki Yamagami, hlavní konstruktér zcela nového modelu Civic e:HEV. „Díky pečlivému posouzení široké škály případů použití a provozních prostředí jsme se mohli řídit přístupem „vůz jako celek“. Vytvořili jsme tak pro řidiče zábavný, velmi působivý a poutavý hybridní vůz.”

Vytisknout

Diskuze: Nová Honda Civic slibuje dynamiku, výkon a dokonce i úspornost...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia RS

TEST: Škoda Octavia RS Challenge Plus – v něčem skvělá, v něčem bohužel tragická..

Mercedes-AMG C 63 S E Performance

Mercedes-AMG C 63 S E Performance, nejsilnější čtyřválec světa + elektromotor = 680 koní a 1020 N.m.

Mercedes-Benz koncept EQ A

Mercedes si kvůli možnému přidělování plynu vyrábí součástky do zásoby

Porsche Cayenne GTS

Zájem o akcie Porsche překračuje očekávání. Ví se, kdo po nich jde

ceny pohonných hmot

Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

Ilustrační foto

Češi pod tíhou rostoucích nákladů mají řešení na cestování

Škoda Vision GT

ŠKODA VISION GT

Tesla

Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

Ilustrační foto

Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

Škoda Karoq

TEST: Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4 Style – rodinný univerzál po modernizaci

Dacia MANIFESTO

Dacia překvapila konceptem MANIFESTO

servis

Včasná diagnostika může předejít drahým opravám

Ilustrační foto

Odškodnění po nehodě – o statisíce vás mohou připravit banální chyby

Ferrari Purosangue

Dvanáctiválcové SUV, které zrychlí na stovku za 3,3 sekund? Přivítejte nové Ferrari Purosangue

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Potěšilo, nehod motorkářů ubývá. Má to ale i druhou stranu mince...

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Iveco a Hyundai představily prototyp dodávky eDaily na vodíkový pohon

  2. Tesla možná mění strategii. Jsou v tom dotace, energie nebo něco jiného?

  3. Dacia překvapila konceptem MANIFESTO

  4. ŠKODA VISION GT

  5. Prémiová paliva, jak to vidí Češi?

  6. Prodej aut v EU se v srpnu zvýšil, skončil více než rok trvající propad

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud