Nový Amarok vstoupí v roce 2022 na globální trhy s mnoha novými prvky výbavy. Mezi ně patří četné, a v tomto segmentu poprvé použité komfortní funkce a asistenční systémy, které významně usnadní řidičům Amaroku každodenní provoz. Postupně odhalovaná nová generace Aamroku je zcela nově vyvinutým modelem, který díky vyšší světlé výšce nabídne uživatelům ještě lepší terénní vlastnosti než předchůdce.
Nový pick-up značky Volkswagen Užitkové vozy z Hannoveru bude mít pod kapotou znovu výkonné motory V6 TDI. Exteriér nového Amaroku má ještě vytříbenější sportovní styl, který zdůrazňuje jeho nezdolnost a sílu. Vylepšen byl i prémiový charakter interiéru.
V segmentu pick-up B (pick-upy s užitečnou hmotností jedné tuny) posouvá nový Amarok svým komfortem, konceptem ovládání, konektivitou a celkovou atmosférou interiéru laťku výrazně vzhůru.
„Expresivní design přídě našeho pick-upu je umocněn charakteristickým výrazem Amaroku. Ten obdržela také záď s velkým nápisem, jímž Amarok dává s oprávněnou hrdostí najevo svou identitu,“ potvrzuje výjimečnost připravovaného pick-upu Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. Samozřejmě i na korbu nového modelu bude možné uložit mezi podběhy zadních kol jednu europaletu napříč – a postaráno je také o řádné zajištění nákladu. „Stylový rám jako vizuální prodloužení dvojité kabiny nad ložnou plochu dodává karoserii Amaroku mohutné a dynamické proporce a přispívá k lepší aerodynamice vozu,“ dodává Šebesta.
Vnější délka karoserie nového modelu Amarok se zvětšila o deset centimetrů na 5,35 metru. Nový Amarok je také širší než aktuální verze. Z těchto změn budou profitovat například cestující ve druhé řadě, která nabídne více prostoru pro nohy.
Volkswagen Užitkové vozy zahájil sériovou výrobu modelu Amarok v roce 2010. Název Amarok má svůj původ u severoamerických Inuitů. Amarok v jejich jazyce znamená „vlk“. Od roku 2016 nadchla zákazníky druhá generace modelu Amarok dodávaná se vznětovými motory V6 v sériové výbavě. Během dvanácti let bylo prodáno více než 815 000 vozů. Nejnovější verze prémiového pick-upu, vyvíjeného týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v jihoafrickém závodě Silverton.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.