Nový Amarok vstoupí v roce 2022 na globální trhy s mnoha novými prvky výbavy. Mezi ně patří četné, a v tomto segmentu poprvé použité komfortní funkce a asistenční systémy, které významně usnadní řidičům Amaroku každodenní provoz. Postupně odhalovaná nová generace Aamroku je zcela nově vyvinutým modelem, který díky vyšší světlé výšce nabídne uživatelům ještě lepší terénní vlastnosti než předchůdce.
Nový pick-up značky Volkswagen Užitkové vozy z Hannoveru bude mít pod kapotou znovu výkonné motory V6 TDI. Exteriér nového Amaroku má ještě vytříbenější sportovní styl, který zdůrazňuje jeho nezdolnost a sílu. Vylepšen byl i prémiový charakter interiéru.
V segmentu pick-up B (pick-upy s užitečnou hmotností jedné tuny) posouvá nový Amarok svým komfortem, konceptem ovládání, konektivitou a celkovou atmosférou interiéru laťku výrazně vzhůru.
„Expresivní design přídě našeho pick-upu je umocněn charakteristickým výrazem Amaroku. Ten obdržela také záď s velkým nápisem, jímž Amarok dává s oprávněnou hrdostí najevo svou identitu,“ potvrzuje výjimečnost připravovaného pick-upu Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. Samozřejmě i na korbu nového modelu bude možné uložit mezi podběhy zadních kol jednu europaletu napříč – a postaráno je také o řádné zajištění nákladu. „Stylový rám jako vizuální prodloužení dvojité kabiny nad ložnou plochu dodává karoserii Amaroku mohutné a dynamické proporce a přispívá k lepší aerodynamice vozu,“ dodává Šebesta.
Vnější délka karoserie nového modelu Amarok se zvětšila o deset centimetrů na 5,35 metru. Nový Amarok je také širší než aktuální verze. Z těchto změn budou profitovat například cestující ve druhé řadě, která nabídne více prostoru pro nohy.
Volkswagen Užitkové vozy zahájil sériovou výrobu modelu Amarok v roce 2010. Název Amarok má svůj původ u severoamerických Inuitů. Amarok v jejich jazyce znamená „vlk“. Od roku 2016 nadchla zákazníky druhá generace modelu Amarok dodávaná se vznětovými motory V6 v sériové výbavě. Během dvanácti let bylo prodáno více než 815 000 vozů. Nejnovější verze prémiového pick-upu, vyvíjeného týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v jihoafrickém závodě Silverton.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?