Nový Amarok vstoupí v roce 2022 na globální trhy s mnoha novými prvky výbavy. Mezi ně patří četné, a v tomto segmentu poprvé použité komfortní funkce a asistenční systémy, které významně usnadní řidičům Amaroku každodenní provoz. Postupně odhalovaná nová generace Aamroku je zcela nově vyvinutým modelem, který díky vyšší světlé výšce nabídne uživatelům ještě lepší terénní vlastnosti než předchůdce.
Nový pick-up značky Volkswagen Užitkové vozy z Hannoveru bude mít pod kapotou znovu výkonné motory V6 TDI. Exteriér nového Amaroku má ještě vytříbenější sportovní styl, který zdůrazňuje jeho nezdolnost a sílu. Vylepšen byl i prémiový charakter interiéru.
V segmentu pick-up B (pick-upy s užitečnou hmotností jedné tuny) posouvá nový Amarok svým komfortem, konceptem ovládání, konektivitou a celkovou atmosférou interiéru laťku výrazně vzhůru.
„Expresivní design přídě našeho pick-upu je umocněn charakteristickým výrazem Amaroku. Ten obdržela také záď s velkým nápisem, jímž Amarok dává s oprávněnou hrdostí najevo svou identitu,“ potvrzuje výjimečnost připravovaného pick-upu Jakub Šebesta, ředitel značky Volkswagen Užitkové vozy v České republice. Samozřejmě i na korbu nového modelu bude možné uložit mezi podběhy zadních kol jednu europaletu napříč – a postaráno je také o řádné zajištění nákladu. „Stylový rám jako vizuální prodloužení dvojité kabiny nad ložnou plochu dodává karoserii Amaroku mohutné a dynamické proporce a přispívá k lepší aerodynamice vozu,“ dodává Šebesta.
Vnější délka karoserie nového modelu Amarok se zvětšila o deset centimetrů na 5,35 metru. Nový Amarok je také širší než aktuální verze. Z těchto změn budou profitovat například cestující ve druhé řadě, která nabídne více prostoru pro nohy.
Volkswagen Užitkové vozy zahájil sériovou výrobu modelu Amarok v roce 2010. Název Amarok má svůj původ u severoamerických Inuitů. Amarok v jejich jazyce znamená „vlk“. Od roku 2016 nadchla zákazníky druhá generace modelu Amarok dodávaná se vznětovými motory V6 v sériové výbavě. Během dvanácti let bylo prodáno více než 815 000 vozů. Nejnovější verze prémiového pick-upu, vyvíjeného týmy v Austrálii a Evropě, se bude vyrábět v jihoafrickém závodě Silverton.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.