Společnost Porsche uvádí nový derivát SUV Macan s velmi dynamickým nastavením. Porsche Macan T tak doplní modelovou řadu úspěšného SUV.
Jde o první sportovní vůz Porsche s více než párem dveří, který se může pochlubit speciálním označením T, do té doby vyhrazeném pouze pro modely 911 a 718. Magické písmeno T symbolizuje jedinečnou formu dynamické jízdy u Porsche již od roku 1960. Znamená „Touring“ a označuje modely nabízející mimořádně autentický zážitek z jízdy díky přesnějšímu naladění, exkluzivní výbavě a efektivním motorům. V souladu s duchem Porsche 911 T z roku 1968 se i nový Macan T vyznačuje obzvláště dynamickým nastavením, lehkostí danou dvoulitrovým čtyřválcem turbo a kombinací atletického designu s paletou sportovních prvků výbavy ideální pro sportovní styl jízdy. Tento koncept staví Porsche Macan T někam mezi Macan a Macan S.
Dvoulitrový turbomotor s výkonem 265 koní: lehká váha pro agilní jízduČtyři válce, dva litry, turbo, 265 koní. Esence skvělé agility, nízké hmotnosti a kompaktní stavby vytváří v novém Porsche Macan T celek, který balancuje v ideálním poměru hmotnosti a výkonu. Ve srovnání s motorem 2,9 litru biturbo V6 v modelech S a GTS ušetří čtyřválec Macanu T na přední nápravě podstatných 58,8 kg. To znamená nejen zlepšení dynamiky v přímce, ale také ovladatelnosti a ochoty k zatáčení.
Porsche Macan T má výkon 195 kW (265 k) a točivý moment 400 Nm – dost na vzrušující jízdu a naprosto vyhovující charakteru kompaktního sportovního SUV. Motor přenáší svoji sílu na všechna čtyři kola PTM (Porsche Traction Management) prostřednictvím dvouspojkové automatické převodovky PDK se sedmi stupni, vyznačující se velmi rychlou změnou převodových stupňů. Mimořádně plochá křivka motoru zajišťuje dostatek točivého momentu ve všech otáčkách a okamžité zrychlení. Pokud je Macan T vybaven standardním paketem Sport Chrono včetně přepínače jízdních módů a tlačítka Sport Response, akceleruje z 0 na 100 km/h za 6,2 sekudy a dosahuje maximální rychlosti 232 km/h.
Speciálně naladěný podvozek snížený o 15 mm a vícMacan T je jediným modelem Porsche, který standardně kombinuje ocelové pružení s adaptivními tlumiči Porsche Active Suspension Management (PASM) a podvozek snížený o 15 mm. Tužší přední stabilizátor a pevnější naladění podvozku bylo optimalizováno pro dosažení sportovnějších jízdních vlastností a ještě agilnější ovladatelnosti.
Pohon všech kol Porsche Traction Management (PTM) byl adaptován na sportovnější naladění modelu Macan T a preferuje zadní nápravu. Přidáním vzduchového odpružení lze dosáhnout snížení podvozku o dalších 10 mm (příplatková výbava a zároveň novinka pro čtyřválcové modely Macan). Systém Porsche Vectoring Plus (PTV Plus) byl rovněž přenastaven s preferencí dynamičtějších jízdních vlastností modelu T.
Exkluzivní detaily uvnitř i zvenčíDesignové prvky lakované šedou metalízou Agate Grey vpředu, na boku i vzadu odlišují Macan T od ostatních modelů. Exkluzivní kontrastní barvu lze najít také na lakované přídi, krytech zpětných zrcátek, bočních lištách, střešním spoileru a logách na zádi. Sportovní koncovky výfuku a okenní lišty vyvedené v černém lesku jsou součástí standardní výbavy stejně jako charakteristické černé boční elementy „side-blades“ s logem Macan T. Dvacetipalcová kola z modelu Macan S, exkluzivně v provedení matný titan, jsou součástí standardní výbavy. Zákazníci pak můžou vybírat ze 13 pastelových, metalických a speciálních laků karoserie.
Interiér nového Macanu T vyniká vlastním výrazem. Sériová sportovní sedadla s elektrickým nastavením v osmi směrech a vyhříváním jsou čalouněná kůží vycházející z paketu Black leather. Středy předních a zadních krajních sedadel jsou opatřeny legendárním vzorem Sport-Tex Stripe a hlavovým opěrkám nechybí vytlačené logo Porsche. Kontrasty z vnějšku si Macan T přenáší i dovnitř – dekorativní stříbrné prošívání dostala sedadla, opěrky hlav a také volant.
Součástí standardní výbavy je multifunkční vyhřívaný sportovní volant GT a stopky Sport Chrono v horní části palubní desky. Prahové lišty zhotovené v černém hliníku zdobí logo Macan T. Mezi volitelné prvky výbavy patří multifunkční sportovní volant GT v provedení Race-Tex s karbonovými lištami a ionizátor.
Porsche Macan T samozřejmě těží z benefitů modernizovaného provedení Macan, představeného v létě 2021. Patří mezi ně například nová středová konzola se skleněným designem a dotykovým povrchem stejně jako plná konektivita systému Porsche Communication Management (PCM) s 10,9palcovou dotykovou obrazovkou a standardní online navigací.
Dodávky budou zahájeny v dubnu 2022 a základní cenu lze předpokládat někde kolem 1,7 milionu Kč.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.