Znáte DS E-Tense Performance? Těžko, má podvozek z formule, 815 k a pohon 4x4

Prototyp DS E-Tense Performance má dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW
Prototyp DS E-Tense Performance má dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW, foto: DS Automobiles
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 9. února 2022 21:50
Sdílej:

Jako první prémiový výrobce zapojený do Formule E využila značka DS úspěchu v šampionátu 100% elektrických vozů k podpoře svého výzkumu a vývoje směrem k udržitelnější mobilitě.

Aby si společnost DS Automobiles udržela vedoucí pozici na trhu s elektromobily, spoléhá se na odborné znalosti své sportovní divize DS Performance, která vyvinula prototyp určený na testování různých inovací, jež budou součástí budoucích vozů značky.

„Naším cílem je uplatnit zkušenosti získané ve Formuli E a odborné znalosti, které čerpáme z našich mezinárodních ocenění, v projektu, který předznamenává vysoké výkony budoucích elektromobilů. Jde o laboratoř, která bude sloužit k analýze chování jednotlivých součástí a k jejich vývoji pro budoucí výrobu. Záměrem je také najít řešení, jak snížit náklady, usnadnit jejich výrobu a plánovat jejich využití v sériových vozech. Další generace řady E-Tense budou mít z tohoto vývoje prospěch,“ uvedl Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance.

Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E. Geometrie odpružení je schopna zajistit co nejlepší přilnavost na silnicích i na často hrbolatých městských vozovkách, a to za jakýchkoli povětrnostních podmínek.

Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 k a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost. Hnací ústrojí DS E-Tense Performance s nebývalým rekuperačním výkonem 600 kW umožňuje nejlepší možné využití energie. Ačkoli si DS E-Tense Performance zachovává brzdový systém s kotouči a destičkami, v naprosté většině případů zajišťuje brzdění systém rekuperace.

Jedním ze základních prvků vysoce výkonného prototypu DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Baterie prototypu DS E-Tense Performance, která se inspirovala závody elektromobilů, byla vyvinuta společně s TotalEnergies a její dceřinou společností Saft. Výsledkem výzkumu tohoto partnera je inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím, jenž přineslo na míru vytvořené řešení Quartz EV Fluid. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.

DS E-Tense Performance, sloužící jako laboratoř pro vyvíjení vysoce výkonných řešení, je také prostorem pro výzkum designerského studia DS Design Studio Paris. Přední část prototypu nabízí novou plochu na místě masky chladiče. Toto řešení, které se již objevilo u vozu DS Aero Sport Lounge, doplňuje logo DS Automobiles o trojrozměrný efekt – jako výloha – se specifickou uvítací animací. Na obou stranách jsou umístěna světla pro denní svícení, která s nebývalou jemností kombinují technologii a styl a dodávají osvětlení široký záběr. Celý systém se skládá z 800 LED diod. Dvě kamery umístěné na místě světlometů dotvářejí vizuální identitu vozu DS E-Tense Performance a zároveň umožňují získávat užitečná data o této pojízdné laboratoři.

Aerodynamické linie podtrhuje interferenční odstín, který se leskne jako krovky brouka. V závislosti na vnějších podmínkách a úhlu pohledu se mění vnímání barvy, celek nabízí výrazný kontrastní efekt s lesklými černými plochami táhnoucími se až ke kapotě. 21palcová kola mají díky novým zabudovaným prvkům aerodynamický profil. 

Interiér byl navržen pro sběr dat. Skořepinová sedadla a volant Formule E vytvářejí atmosféru vysokého výkonu. Pohodlí a pozornost věnovaná detailům jsou podtrženy také specifickým černým koženým čalouněním.

Stalo se
Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.