Znáte DS E-Tense Performance? Těžko, má podvozek z formule, 815 k a pohon 4x4

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 9. února 2022, 21:50 Google+

Jako první prémiový výrobce zapojený do Formule E využila značka DS úspěchu v šampionátu 100% elektrických vozů k podpoře svého výzkumu a vývoje směrem k udržitelnější mobilitě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Prototyp DS E-Tense Performance má dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW

Prototyp DS E-Tense Performance má dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

Aby si společnost DS Automobiles udržela vedoucí pozici na trhu s elektromobily, spoléhá se na odborné znalosti své sportovní divize DS Performance, která vyvinula prototyp určený na testování různých inovací, jež budou součástí budoucích vozů značky.

„Naším cílem je uplatnit zkušenosti získané ve Formuli E a odborné znalosti, které čerpáme z našich mezinárodních ocenění, v projektu, který předznamenává vysoké výkony budoucích elektromobilů. Jde o laboratoř, která bude sloužit k analýze chování jednotlivých součástí a k jejich vývoji pro budoucí výrobu. Záměrem je také najít řešení, jak snížit náklady, usnadnit jejich výrobu a plánovat jejich využití v sériových vozech. Další generace řady E-Tense budou mít z tohoto vývoje prospěch,“ uvedl Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance.

Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E. Geometrie odpružení je schopna zajistit co nejlepší přilnavost na silnicích i na často hrbolatých městských vozovkách, a to za jakýchkoli povětrnostních podmínek.

img-responsive

Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E | foto: DS Automobiles

Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 k a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost. Hnací ústrojí DS E-Tense Performance s nebývalým rekuperačním výkonem 600 kW umožňuje nejlepší možné využití energie. Ačkoli si DS E-Tense Performance zachovává brzdový systém s kotouči a destičkami, v naprosté většině případů zajišťuje brzdění systém rekuperace.

Jedním ze základních prvků vysoce výkonného prototypu DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Baterie prototypu DS E-Tense Performance, která se inspirovala závody elektromobilů, byla vyvinuta společně s TotalEnergies a její dceřinou společností Saft. Výsledkem výzkumu tohoto partnera je inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím, jenž přineslo na míru vytvořené řešení Quartz EV Fluid. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.

DS E-Tense Performance, sloužící jako laboratoř pro vyvíjení vysoce výkonných řešení, je také prostorem pro výzkum designerského studia DS Design Studio Paris. Přední část prototypu nabízí novou plochu na místě masky chladiče. Toto řešení, které se již objevilo u vozu DS Aero Sport Lounge, doplňuje logo DS Automobiles o trojrozměrný efekt – jako výloha – se specifickou uvítací animací. Na obou stranách jsou umístěna světla pro denní svícení, která s nebývalou jemností kombinují technologii a styl a dodávají osvětlení široký záběr. Celý systém se skládá z 800 LED diod. Dvě kamery umístěné na místě světlometů dotvářejí vizuální identitu vozu DS E-Tense Performance a zároveň umožňují získávat užitečná data o této pojízdné laboratoři.

Aerodynamické linie podtrhuje interferenční odstín, který se leskne jako krovky brouka. V závislosti na vnějších podmínkách a úhlu pohledu se mění vnímání barvy, celek nabízí výrazný kontrastní efekt s lesklými černými plochami táhnoucími se až ke kapotě. 21palcová kola mají díky novým zabudovaným prvkům aerodynamický profil. 

Interiér byl navržen pro sběr dat. Skořepinová sedadla a volant Formule E vytvářejí atmosféru vysokého výkonu. Pohodlí a pozornost věnovaná detailům jsou podtrženy také specifickým černým koženým čalouněním.

Vytisknout

Diskuze: Znáte DS E-Tense Performance? Těžko, má podvozek z formule, 815 k a pohon 4x4

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda 1100 OHC

Znovuoživená Škoda 1100 OHC Coupé, pouhých 555 kg a maximální rychlost až 200…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud