Jako první prémiový výrobce zapojený do Formule E využila značka DS úspěchu v šampionátu 100% elektrických vozů k podpoře svého výzkumu a vývoje směrem k udržitelnější mobilitě.
Aby si společnost DS Automobiles udržela vedoucí pozici na trhu s elektromobily, spoléhá se na odborné znalosti své sportovní divize DS Performance, která vyvinula prototyp určený na testování různých inovací, jež budou součástí budoucích vozů značky.
„Naším cílem je uplatnit zkušenosti získané ve Formuli E a odborné znalosti, které čerpáme z našich mezinárodních ocenění, v projektu, který předznamenává vysoké výkony budoucích elektromobilů. Jde o laboratoř, která bude sloužit k analýze chování jednotlivých součástí a k jejich vývoji pro budoucí výrobu. Záměrem je také najít řešení, jak snížit náklady, usnadnit jejich výrobu a plánovat jejich využití v sériových vozech. Další generace řady E-Tense budou mít z tohoto vývoje prospěch,“ uvedl Thomas Chevaucher, ředitel DS Performance.
Prototyp DS E-Tense Performance má karbonovou karoserii s podvozkem z monopostu Formule E. Geometrie odpružení je schopna zajistit co nejlepší přilnavost na silnicích i na často hrbolatých městských vozovkách, a to za jakýchkoli povětrnostních podmínek.
Hnací ústrojí tvoří dva elektrické motory s kumulovaným výkonem 600 kW (250 kW vpředu a 350 kW vzadu), což odpovídá výkonu 815 k a točivému momentu 8 000 Nm. Tyto dva elektromotory, které přímo vzešly z vývoje DS Performance pro Formuli E, nabízejí výjimečnou účinnost. Hnací ústrojí DS E-Tense Performance s nebývalým rekuperačním výkonem 600 kW umožňuje nejlepší možné využití energie. Ačkoli si DS E-Tense Performance zachovává brzdový systém s kotouči a destičkami, v naprosté většině případů zajišťuje brzdění systém rekuperace.
Jedním ze základních prvků vysoce výkonného prototypu DS E-Tense Performance je baterie. Je kompaktní, umístěná v obale z uhlíkového kompozitu a hliníku, který vyvinul tým DS Performance, a je umístěná v zadní centrální poloze. Baterie prototypu DS E-Tense Performance, která se inspirovala závody elektromobilů, byla vyvinuta společně s TotalEnergies a její dceřinou společností Saft. Výsledkem výzkumu tohoto partnera je inovativní chemické složení se systémem ponorného chlazení článků, což je zlomový systém oproti současným technologiím, jenž přineslo na míru vytvořené řešení Quartz EV Fluid. Tato baterie umožňuje akceleraci a rekuperaci až 600 kW a otevírá nové možnosti pro budoucí generace sériových vozů.
DS E-Tense Performance, sloužící jako laboratoř pro vyvíjení vysoce výkonných řešení, je také prostorem pro výzkum designerského studia DS Design Studio Paris. Přední část prototypu nabízí novou plochu na místě masky chladiče. Toto řešení, které se již objevilo u vozu DS Aero Sport Lounge, doplňuje logo DS Automobiles o trojrozměrný efekt – jako výloha – se specifickou uvítací animací. Na obou stranách jsou umístěna světla pro denní svícení, která s nebývalou jemností kombinují technologii a styl a dodávají osvětlení široký záběr. Celý systém se skládá z 800 LED diod. Dvě kamery umístěné na místě světlometů dotvářejí vizuální identitu vozu DS E-Tense Performance a zároveň umožňují získávat užitečná data o této pojízdné laboratoři.
Aerodynamické linie podtrhuje interferenční odstín, který se leskne jako krovky brouka. V závislosti na vnějších podmínkách a úhlu pohledu se mění vnímání barvy, celek nabízí výrazný kontrastní efekt s lesklými černými plochami táhnoucími se až ke kapotě. 21palcová kola mají díky novým zabudovaným prvkům aerodynamický profil.
Interiér byl navržen pro sběr dat. Skořepinová sedadla a volant Formule E vytvářejí atmosféru vysokého výkonu. Pohodlí a pozornost věnovaná detailům jsou podtrženy také specifickým černým koženým čalouněním.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.