Dnes v pražské Lucerně proběhla světová premiéra nového plně elektrické SUV Škoda Enyaq Coupé iV a jeho ostré verze RS iV. My si to samozřejmě nemohli nechat ujít a přinášíme Vám první snímky nového vozu.
Po úspěšném uvedení modelu ŠKODA ENYAQ iV rozšiřuje ŠKODA AUTO tuto modelovou řadu o elegantní kupé. Součástí nabídky je také sportovní verze RS. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV má emocionálnější vzhled a navzdory sportovním liniím nabízí velkorysý interiér a zavazadlový prostor s objemem 570 l. Hodnota součinitele odporu vzduchu cx 0,234 j.e nižší než u vozu ENYAQ iV. Díky dojezdu až 545 km v režimu WLTP, v závislosti na dané výbavě, tak zvládá ENYAQ COUPÉ iV skvěle každodenní jízdu ve městě i dlouhé cesty. V nabídce je pohon zadních nebo všech kol a tři výkonové stupně od 150 kW až do 220 kW verze ENYAQ COUPÉ RS iV, která díky tomuto výkonu zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,5 s. Designy interiérů známé již z vozu ENYAQ iV nahrazují klasické výbavové stupně.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?