Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo. Nyní plánuje i elektrickou verzi.
Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo z vlastního vývoje, ale také jako úspěšný dodavatel výchozích vozidel a podvozků pro obytné nástavby a přestavby realizované nezávislými specializovanými výrobci na celém světě – a to napříč celým portfoliem lehkých užitkových vozidel. Značka s hvězdou dělá nyní další logický krok a začíná pracovat na elektrické budoucnosti kategorie obytných vozů s nulovými lokálními emisemi. V první fázi přitom hraje hlavní roli komunikace s odborníky a koncovými zákazníky, jakož i spolupráce s ostatními výrobci. Základem jednoho z prvních kempinkových elektromobilů připravených ke vstupu na trh je elektricky poháněný model EQV napájený z akumulátorů. Zákazníci si objednají výchozí vůz EQV, pro který dodá samostatně fakturovanou obytnou přestavbu švýcarská firma Sortimo Walter Rüegg AG. Výbava kempinkového elektromobilu zahrnuje mj. výklopnou střechu, lůžkovou úpravu pro zadní část interiéru a kuchyňský modul do zavazadlového prostoru.
Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans, k tomu říká: „Trh obytných vozů má pro divizi Mercedes-Benz Vans strategický význam. Chceme na něm pokračovat v růstu a plnit roli průkopníka inovací a trvalé udržitelnosti. Jsme přesvědčeni o tom, že budoucnost je elektrická, a to i v kategorii obytných automobilů!“
EQV poskytne potěšení ze života na cestách s nulovými lokálními emisemi
Ambice na vůdčí postavení v oblasti elektromobility jsou pevně zakotveny ve strategii divize Mercedes-Benz Vans, která na základě toho důsledně elektrifikuje všechny modelové řady. K již nabízenému portfoliu patří mimo jiné i EQV – elektricky poháněná a akumulátory napájená varianta středně velkého MPV Třídy V. Model EQV se dodává se dvěma různými variantami sady akumulátorů: jako EQV 300 se sadou akumulátorů o kapacitě 90 kWh a EQV 250 se sadou akumulátorů o kapacitě 60 kWh. Oba modely jsou k dispozici se dvěma délkami karoserie (dlouhá s vnější délkou 5140 mm nebo extra dlouhá s vnější délkou 5370 mm). Například EQV 300 lze na rychlonabíjecí stanici nabít z 10 na 80 procent za cca 45 minut. EQV je kromě toho součástí elektromobilového ekosystému tvořeného inteligentní navigací s aktivním řízením dojezdu a cloudovými službami a aplikacemi. Jako centrální ovládací jednotka slouží informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQV nabízí díky uvedeným kvalitám široké možnosti využití, takže uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků – a to s nulovými lokálními emisemi. A nově nadchne také vyznavače života na cestách, jak názorně ukazuje firma Sortimo Walter Rüegg AG společně s divizí Mercedes-Benz Vans.
Koncept přestavby od společnosti Sortimo využívá také solární moduly, čímž zvyšuje trvalou udržitelnost a energetickou soběstačnost
Společnost Sortimo vyvinula přestavbu s modulárním konceptem. Zákazníci, kteří si objednají kompletní řešení, obdrží výklopnou střechu se střešním lůžkem a multifunkční box s lůžkovými a kuchyňskými moduly. Multifunkční box je uložen v zavazadlovém prostoru vozidla. Kuchyňská jednotka používá zásuvkový systém a zahrnuje mimo jiné dřez, dva vyjímatelné plynové vařiče, chladicí box a zásuvky pro příbory, kuchyňské náčiní a zásoby. Nad kuchyňskou jednotkou je namontován lůžkový systém pro přespání, který se několika úkony rozloží na komfortní lůžko, jehož šířka je přesně přizpůsobena šířce vozu EQV. Při složeném lůžku lze bez omezení používat zadní sedadla. Zvláštností kempinkových modulů je jejich lehká konstrukce. Ta se vyplatí především při použití v elektricky poháněném MPV, protože s každým ušetřeným kilogramem se prodlužuje dojezd. Oba solární panely s celkovým výkonem 400 W, montované společností Sortimo na přání, jsou proto mimořádně lehké a zvětšují energetickou soběstačnost. Solární panely nabíjejí jak akumulátor pro napájení systémů vozidla, tak i dodatečný akumulátor pro kempinkový provoz. Mezi další prvky výbavy patří mimo jiné tmavě tónovaná skla zadních oken, osvětlení zadní části interiéru, integrované vstupy USB a otočná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu.
Na přání dodávané třímístné zadní sedadlo lze rozložit na lůžko, takže EQV splňuje již přímo z výroby základní kempinkové požadavky.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.