Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo. Nyní plánuje i elektrickou verzi.
Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo z vlastního vývoje, ale také jako úspěšný dodavatel výchozích vozidel a podvozků pro obytné nástavby a přestavby realizované nezávislými specializovanými výrobci na celém světě – a to napříč celým portfoliem lehkých užitkových vozidel. Značka s hvězdou dělá nyní další logický krok a začíná pracovat na elektrické budoucnosti kategorie obytných vozů s nulovými lokálními emisemi. V první fázi přitom hraje hlavní roli komunikace s odborníky a koncovými zákazníky, jakož i spolupráce s ostatními výrobci. Základem jednoho z prvních kempinkových elektromobilů připravených ke vstupu na trh je elektricky poháněný model EQV napájený z akumulátorů. Zákazníci si objednají výchozí vůz EQV, pro který dodá samostatně fakturovanou obytnou přestavbu švýcarská firma Sortimo Walter Rüegg AG. Výbava kempinkového elektromobilu zahrnuje mj. výklopnou střechu, lůžkovou úpravu pro zadní část interiéru a kuchyňský modul do zavazadlového prostoru.
Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans, k tomu říká: „Trh obytných vozů má pro divizi Mercedes-Benz Vans strategický význam. Chceme na něm pokračovat v růstu a plnit roli průkopníka inovací a trvalé udržitelnosti. Jsme přesvědčeni o tom, že budoucnost je elektrická, a to i v kategorii obytných automobilů!“
EQV poskytne potěšení ze života na cestách s nulovými lokálními emisemi
Ambice na vůdčí postavení v oblasti elektromobility jsou pevně zakotveny ve strategii divize Mercedes-Benz Vans, která na základě toho důsledně elektrifikuje všechny modelové řady. K již nabízenému portfoliu patří mimo jiné i EQV – elektricky poháněná a akumulátory napájená varianta středně velkého MPV Třídy V. Model EQV se dodává se dvěma různými variantami sady akumulátorů: jako EQV 300 se sadou akumulátorů o kapacitě 90 kWh a EQV 250 se sadou akumulátorů o kapacitě 60 kWh. Oba modely jsou k dispozici se dvěma délkami karoserie (dlouhá s vnější délkou 5140 mm nebo extra dlouhá s vnější délkou 5370 mm). Například EQV 300 lze na rychlonabíjecí stanici nabít z 10 na 80 procent za cca 45 minut. EQV je kromě toho součástí elektromobilového ekosystému tvořeného inteligentní navigací s aktivním řízením dojezdu a cloudovými službami a aplikacemi. Jako centrální ovládací jednotka slouží informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQV nabízí díky uvedeným kvalitám široké možnosti využití, takže uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků – a to s nulovými lokálními emisemi. A nově nadchne také vyznavače života na cestách, jak názorně ukazuje firma Sortimo Walter Rüegg AG společně s divizí Mercedes-Benz Vans.
Koncept přestavby od společnosti Sortimo využívá také solární moduly, čímž zvyšuje trvalou udržitelnost a energetickou soběstačnost
Společnost Sortimo vyvinula přestavbu s modulárním konceptem. Zákazníci, kteří si objednají kompletní řešení, obdrží výklopnou střechu se střešním lůžkem a multifunkční box s lůžkovými a kuchyňskými moduly. Multifunkční box je uložen v zavazadlovém prostoru vozidla. Kuchyňská jednotka používá zásuvkový systém a zahrnuje mimo jiné dřez, dva vyjímatelné plynové vařiče, chladicí box a zásuvky pro příbory, kuchyňské náčiní a zásoby. Nad kuchyňskou jednotkou je namontován lůžkový systém pro přespání, který se několika úkony rozloží na komfortní lůžko, jehož šířka je přesně přizpůsobena šířce vozu EQV. Při složeném lůžku lze bez omezení používat zadní sedadla. Zvláštností kempinkových modulů je jejich lehká konstrukce. Ta se vyplatí především při použití v elektricky poháněném MPV, protože s každým ušetřeným kilogramem se prodlužuje dojezd. Oba solární panely s celkovým výkonem 400 W, montované společností Sortimo na přání, jsou proto mimořádně lehké a zvětšují energetickou soběstačnost. Solární panely nabíjejí jak akumulátor pro napájení systémů vozidla, tak i dodatečný akumulátor pro kempinkový provoz. Mezi další prvky výbavy patří mimo jiné tmavě tónovaná skla zadních oken, osvětlení zadní části interiéru, integrované vstupy USB a otočná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu.
Na přání dodávané třímístné zadní sedadlo lze rozložit na lůžko, takže EQV splňuje již přímo z výroby základní kempinkové požadavky.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.