Mercedes-Benz plánuju obytňák na baterky

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 5. ledna 2022, 23:44 Google+

Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo. Nyní plánuje i elektrickou verzi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Obytný Mercedes-Benz EQV

Obytný Mercedes-Benz EQV | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Divize Mercedes-Benz Vans se v uplynulých letech etablovala na trhu s obytnými automobily především rodinou kompaktních kempinkových modelů Marco Polo z vlastního vývoje, ale také jako úspěšný dodavatel výchozích vozidel a podvozků pro obytné nástavby a přestavby realizované nezávislými specializovanými výrobci na celém světě – a to napříč celým portfoliem lehkých užitkových vozidel. Značka s hvězdou dělá nyní další logický krok a začíná pracovat na elektrické budoucnosti kategorie obytných vozů s nulovými lokálními emisemi. V první fázi přitom hraje hlavní roli komunikace s odborníky a koncovými zákazníky, jakož i spolupráce s ostatními výrobci. Základem jednoho z prvních kempinkových elektromobilů připravených ke vstupu na trh je elektricky poháněný model EQV napájený z akumulátorů. Zákazníci si objednají výchozí vůz EQV, pro který dodá samostatně fakturovanou obytnou přestavbu švýcarská firma Sortimo Walter Rüegg AG. Výbava kempinkového elektromobilu zahrnuje mj. výklopnou střechu, lůžkovou úpravu pro zadní část interiéru a kuchyňský modul do zavazadlového prostoru.  

Klaus Rehkugler, vedoucí prodeje a marketingu divize Mercedes-Benz Vans, k tomu říká: „Trh obytných vozů má pro divizi Mercedes-Benz Vans strategický význam. Chceme na něm pokračovat v růstu a plnit roli průkopníka inovací a trvalé udržitelnosti. Jsme přesvědčeni o tom, že budoucnost je elektrická, a to i v kategorii obytných automobilů!“

img-responsive

Obytný Mercedes-Benz EQV | foto: Mercedes-Benz

EQV poskytne potěšení ze života na cestách s nulovými lokálními emisemi

Ambice na vůdčí postavení v oblasti elektromobility jsou pevně zakotveny ve strategii divize Mercedes-Benz Vans, která na základě toho důsledně elektrifikuje všechny modelové řady. K již nabízenému portfoliu patří mimo jiné i EQV – elektricky poháněná a akumulátory napájená varianta středně velkého MPV Třídy V. Model EQV se dodává se dvěma různými variantami sady akumulátorů: jako EQV 300 se sadou akumulátorů o kapacitě 90 kWh a  EQV 250 se sadou akumulátorů o kapacitě 60 kWh. Oba modely jsou k dispozici se dvěma délkami karoserie (dlouhá s vnější délkou 5140 mm nebo extra dlouhá s vnější délkou 5370 mm). Například EQV 300 lze na rychlonabíjecí stanici nabít z 10 na 80 procent za cca 45 minut. EQV je kromě toho součástí elektromobilového ekosystému tvořeného inteligentní navigací s aktivním řízením dojezdu a cloudovými službami a aplikacemi. Jako centrální ovládací jednotka slouží informační a zábavní systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQV nabízí díky uvedeným kvalitám široké možnosti využití, takže uspokojí nejrůznější požadavky zákazníků – a to s nulovými lokálními emisemi. A nově nadchne také vyznavače života na cestách, jak názorně ukazuje firma Sortimo Walter Rüegg AG společně s divizí Mercedes-Benz Vans.

Koncept přestavby od společnosti Sortimo využívá také solární moduly, čímž zvyšuje trvalou udržitelnost a energetickou soběstačnost 

Společnost Sortimo vyvinula přestavbu s modulárním konceptem. Zákazníci, kteří si objednají kompletní řešení, obdrží výklopnou střechu se střešním lůžkem a multifunkční box s lůžkovými a kuchyňskými moduly. Multifunkční box je uložen v zavazadlovém prostoru vozidla. Kuchyňská jednotka používá zásuvkový systém a zahrnuje mimo jiné dřez, dva vyjímatelné plynové vařiče, chladicí box a zásuvky pro příbory, kuchyňské náčiní a zásoby. Nad kuchyňskou jednotkou je namontován lůžkový systém pro přespání, který se několika úkony rozloží na komfortní lůžko, jehož šířka je přesně přizpůsobena šířce vozu EQV. Při složeném lůžku lze bez omezení používat zadní sedadla. Zvláštností kempinkových modulů je jejich lehká konstrukce. Ta se vyplatí především při použití v elektricky poháněném MPV, protože s každým ušetřeným kilogramem se prodlužuje dojezd. Oba solární panely s celkovým výkonem 400 W, montované společností Sortimo na přání, jsou proto mimořádně lehké a zvětšují energetickou soběstačnost. Solární panely nabíjejí jak akumulátor pro napájení systémů vozidla, tak i dodatečný akumulátor pro kempinkový provoz. Mezi další prvky výbavy patří mimo jiné tmavě tónovaná skla zadních oken, osvětlení zadní části interiéru, integrované vstupy USB a otočná sedadla řidiče a spolujezdce vpředu.

img-responsive

Obytný Mercedes-Benz EQV | foto: Mercedes-Benz

Na přání dodávané třímístné zadní sedadlo lze rozložit na lůžko, takže EQV splňuje již přímo z výroby základní kempinkové požadavky.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes-Benz plánuju obytňák na baterky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

reklama

Doporučujeme

toyota mirai

81% Energetických firem plánuje investice do vodíku. Vystřídají vodíkové vozy…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

  3. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud