Do showroomů značky Volkswagen přijíždí zcela nový model Taigo, který se vyznačuje klesající linií střechy ve stylu kupé a vyšší polohou sedadel. Jeho moderní charakter je patrný nejen z elegantních tvarů karoserie, ale také z široké nabídky inteligentních a komfortních asistenčních systémů. Na přání lze výbavu malého vozu rozšířit o černě lakovanou střechu, velké panoramatické posuvné střešní okno nebo vyspělé technologie, mezi něž patří IQ.DRIVE Travel Assist s funkcí částečně automatizované jízdy. Základní cena nového modelu Taigo (s motorem 1.0 TSI o výkonu 70 kW/95 k a s pětistupňovou přímo řazenou převodovkou1) je 484 900 Kč.
Volkswagen rozšiřuje svou nabídku v segmentu malých vozů, v němž byl dosud zastoupen modely Polo a T-Cross. Nový model Taigo zaujme elegancí a dynamikou díky nevšedně tvarované karoserii s atraktivními proporcemi a velkými koly o průměru až 18 palců. Při pohledu zvenku padne do oka také souvislý světelný pruh na zádi, který propojuje zadní LED svítilny. Vůz může být navíc vybaven světlomety IQ.LIGHT LED Matrix včetně světelné lišty na masce chladiče (dodávají se sériově pro výbavovou linii Style), které poskytují ještě více komfortu, zvyšují úroveň bezpečnosti a dodávají přídi ostřejší rysy.
Dominantou interiéru je sériově dodávaný Digital Cockpit spolu s novou generací informačních a zábavních systémů (MIB). Obě jednotky jsou horizontálně uspořádané a tvoří jeden digitální celek umístěný vysoko v jedné rovině. Digital Cockpit ohromí barevným displejem s vysokým rozlišením a úhlopříčkou více než 20 cm. Řidič má díky němu na očích všechny důležité informace. Na přání si mohou zákazníci objednat Digital Cockpit Pro s možností velkého počtu individuálních konfigurací.
Taigo se dodává výhradně s pohonem předních kol ve třech různých výkonových stupních (motory 1.0 TSI s výkonem 70 kW/95 k nebo 81 kW/110 k, resp. 1.5 TSI s výkonem 110 kW/150 k) a se třemi výbavovými liniemi „Life“, „Style“ a „R-Line“.
Ve výbavové linii „Life“ je sériově zahrnut multifunkční volant, asistent s funkcí nouzového brzdění „Front Assist“, asistent pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“, LED světlomety a App Connect. Systém App Connect umožňuje komfortní ovládání vybraných aplikací a obsahů z chytrého telefonu přímo na displeji vozidla. Tato verze může být poháněna jednotkou TSI o výkonu 70kW a 5stupňovou přímo řazenou převodovkou nebo výkonnější 81kW jednotkou s 6stupňovou manuální nebo 7stupňovou automatickou převodovkou.
Expresivně se prezentuje výbavová linie „Style“, která nabízí ještě širší možnosti. Její rozsáhlá sériová výbava zahrnuje například bezdrátový App Connect včetně App Connect Wireless pro Apple CarPlay™ a Android Auto™, parkovací senzory, zpětnou kameru, automatickou 2zónovou klimatizaci, infotainment Ready2Discover a asistent pro semiautonomní jízdu Travel Assist. Světlomety IQ.LIGHT – LED Matrix včetně LED světly pro denní svícení jsou rovněž součástí sériové výbavy. Taigo „Style“ se na přání dodává také s jednotkou TSI 1,5 litru, výkonem 110 kW (150 k)3 a 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG).
Pro všechny zákazníky, kteří upřednostňují sportovní celkový dojem, je správnou volbou výbavová linie „R-Line“, která je definována dolů protaženým předním nárazníkem „R-Line“, difuzorem na zádi, leskle černými sportovními kontrastními prvky a většími koly (o průměru až 18 palců). Interiér je sériově vybaven černým čalouněním stropu v typickém stylu modelů „R“. Stejně jako Taigo „Style“ disponuje i výbavová linie „R-Line“ sériově dodávanými parkovacími senzory, zpětnou kamerou, automatickou 2zónovou klimatizací a infotainmentem Ready2Discover, ty jsou ale navíc doplněny o volbu profilu jízdy a designový paket Roof Pack, tedy černé lakování střechy a krytů vnějších zpětných zrcátek a zatmavená okna.
Taigo navíc nabízí zákazníkům rozmanité možnosti pro individualizaci. Osm barev karoserie, z toho dva odstíny nemetalické, pět metalických a jeden lak s perleťovým efektem „Deep Black“, lze na přání kombinovat s pro linii Style s již zmíněným černým designovým paketem Roof pack nebo pokud byste chtěli linii R-Line ještě v brutálnějším provedeníí, tak Black Style paketem, který obsahuje 18“ kola z lehké slitiny Misano v černém provedení a další černé dekorativní prvky.
Pro všechny linie lze objednávat panoramatické posuvné a výklopné střešní okno, které se pne nad téměř celým interiérem. Za příplatek se v závislosti na výbavové linii dodávají další designové pakety nebo tažné zařízení – praktičnost pro každodenní provoz je tak zaručena.
1 Taigo 1.0 TSI, 70 kW/95 k – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 6,0; mimo město 4,0; kombinovaná 4,7; emise CO2 v g/km: kombinované 108; třída hospodárnosti: B2 Taigo 1.0 TSI, 81 kW/110 k – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 6,0; mimo město 4,2; kombinovaná 4,9; emise CO2 v g/km: kombinované 111; třída hospodárnosti: B3 Taigo 1.5 TSI, 110 kW/150 k – spotřeba paliva v l/100 km (EU): město 6,4; mimo město 4,3; kombinovaná 5,1; emise CO2 v g/km: kombinované 116; třída hospodárnosti: B
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.