Elektrická revoluce zacílená na firemní zákazníky je v plném proudu. Značka Peugeot nyní nabízí řadu 100% elektrických užitkových vozů. Menší i větší elektrické dodávky Peugeot si zachovávají veškeré přednosti konvenčních verzí, přitom neprodukují emise, hluk, vibrace ani zápach, čímž příznivě ovlivňují život uživatelů i jejich okolí.
Peugeot hodlá s touto kompletní řadou 100% elektrických užitkových vozů, která je jednou z prvních na trhu, do roku 2022 zaujmout vedoucí postavení v prodeji čistých užitkových vozů v Evropě. Cílem je nabídnout firemním klientům novou úroveň uživatelského komfortu a omezit tradiční formy znečištění, to vše v době, kdy současné společenské trendy vyžadují stále více užitkových vozidel v městských oblastech.
V roce 2021 prodá Peugeot v Evropě 4 000 elektrických užitkových vozidel. Již nyní registruje 10 000 objednávek. Současně Peugeot pracuje na zvyšování povědomí o nabídce, možnostech a výhodách elektromobilů, a proto od listopadu spustil v celé Evropě novou cílenou reklamní kampaň.
Sto procent stoprocentně elektrických vozů
Kompletní řada užitkových vozů Peugeot je nyní elektrifikovaná. Letos na podzim přicházejí na evropský trh dodávky e-Partner a velké elektrické dodávky e-Boxer, které se připojují k dodávkám e-Expert uvedeným na trh v loňském roce a oceněným titulem Mezinárodní dodávka roku 2021 (International Van of The Year). Charakteristickým rysem všech elektrických dodávek Peugeot je, že ve srovnání s dieselovými verzemi neznamenají žádný kompromis, pokud jde o užitný objem nebo praktičnost, a zároveň nabízejí všechny výhody elektrického pohonu: nižší provozní náklady, snadnou ovladatelnost, okamžitou akceleraci, vysoký točivý moment, naprostou absenci hluku, vibrací, zápachu a emisí.
Řada lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem, kterou Peugeot nabízí, sklízí uznání i ze strany odborné veřejnosti. Například model Peugeot e-Partner byl zvolen užitkovým vozem roku ve Velké Británii (WhatCar? Van & Commercial Vehicle of the Year Award). Také ostatní užitkové vozy značky byly v rámci této ankety kladně hodnoceny.
Kromě těchto 100% bateriových elektromobilů zahájí Peugeot do konce roku také výrobu své první elektrické dodávky s palivovými články e-Expert Hydrogen, čímž rozšíří svou nabídku o nejmodernější technologie.
„Splnili jsme náš závazek, že do konce roku 2021 budeme mít plně elektrifikovanou řadu užitkových vozidel, což se skupině Stellantis podařilo jako první. Zároveň, abychom vyhověli dalším potřebám zákazníků, přijdeme v příštích týdnech s nabídkou dodávky poháněné vodíkovými palivovými články, což je důkazem naší neutuchající snahy o inovace,“ zdůraznil Xavier Peugeot, ředitel divize Užitkové vozy skupiny Stellantis.
Peugeot v následujících týdnech spustí rozsáhlou mezinárodní komunikační kampaň.
Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot, prohlásila: „Peugeot se zavázal, že bude vedoucím hráčem při změně a přechodu podnikatelského sektoru na čistě elektrický pohon. Je zřejmé, že náklady na provoz jsou pro uživatele velmi silným argumentem, ale ukazujeme také, že elektrická užitková vozidla poskytují nové jízdní zážitky řidičům: jízdu v tichém prostředí bez zápachu, z čehož profituje i okolí.
ŘADA ELEKTRICKÝCH UŽITKOVÝCH VOZŮ PEUGEOT:
Peugeot e-PartnerPeugeot Partner se od svého uvedení na trh v roce 1996 prodává ve více než 100 zemích, vyrobilo se ho již 2 000 000 kusů, což ukazuje na jeho dlouholetý obchodní úspěch. Získal také četná ocenění včetně ceny International Van Of The Year 2019. Peugeot Partner, který je od svého uvedení na trh v roce 2018 v segmentu F1 (malé dodávky) lídrem evropského trhu se stabilním růstem tržního podílu, je nyní k dispozici se 100% elektrickým motorem.
Nový Peugeot e-Partner nabízí:
dojezd až 275 km podle cyklu WLTP (v procesu schvalování)2 délky (L1 a L2)2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst)tažná kapacita až 750 kgužitečné zatížení až 800 kgobjem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický jako u verze se spalovacím motorem.
Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2. Ta je schopna pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie a nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW (136 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm.
Peugeot e-Expert a e-Expert Hydrogen:Segment kompaktních dodávek představuje v Evropě více než 750 000 vozů ročně a Peugeot Expert v něm od svého uvedení na trh v roce 2016 každoročně posiluje svou pozici. Této nejnovější generace se již prodalo více než 195 000 kusů. Elektrická verze e-Expert byla v roce 2021 zvolena Mezinárodní dodávkou roku (International Van Of the Year), jako šestý vůz značky Peugeot, který toto ocenění získal od vzniku ceny v roce 1992.
Nový Peugeot e-Expert nabízí:
výběr ze dvou baterií 50 a 75 kWh a dvou úrovní dojezdu až 330 km 3 délky (L1, L2 a L3)tažná kapacita 1000 kg a užitečné zatížení 1275 kgobjem nákladového prostoru identický jako u verze se spalovacím motorem (6,6 m³).Peugeot e-Expert je stejně jako Peugeot e-Partner postaven na modulární platformě EMP2. Nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 KW (136 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm.
Kromě toho Peugeot koncem roku zahájí výrobu elektrické verze poháněné vodíkovým palivovým článkem (hydrogen fuel cell), Peugeot e-Expert Hydrogen. Peugeot je jedním z prvních výrobců, kteří tento typ motoru nabízejí. Inovací vozu nový Peugeot e-Expert Hydrogen je systém „mid-power plug-in fuel cell electric“, který se skládá z:
palivového článku, který vyrábí elektřinu potřebnou k pohonu vozidla díky vodíkovému systému v nádrži vysokonapěťové lithium-iontové baterie s kapacitou 10,5 kWh, kterou lze dobíjet z elektrické sítě a která v určitých fázích jízdy pohání i elektromotor.
Tento nový Peugeot e-Expert Hydrogen nabízí rovněž:schopnost překonat všechny vzdálenosti bez lokálních emisí CO2,schopnost natankovat vodík za 3 minuty pro více než 400 km jízdy dle WLTP (v procesu schvalování),nabíjecí zásuvku pro vysokonapěťovou baterii,2 délky (L1 a L2) se stejnými vlastnostmi z hlediska objemu nákladového prostoru jako u dieselových a bateriových elektrických verzí,objem nákladového prostoru 6,1 m³,užitečné zatížení až 1100 kg,tažná kapacita až 1000 kg.
Peugeot e-Boxer:Segment velkých dodávek představuje v Evropě více než 550 000 vozů ročně a Peugeot Boxer každoročně zvyšuje svůj podíl na trhu. Peugeot Boxer, který navazuje na úspěch svých předchozích generací, kterých se od jeho uvedení na trh v roce 1994 vyrobilo a prodalo více než 1 250 000 kusů ve 110 zemích, je nyní nabízen ve 100% elektrické verzi.
Nový elektrický Peugeot e-Boxer nabízí:
2 úrovně dojezdu až 340 km dle WLTP (v procesu schvalování),2 kapacity baterií 37 kWh a 70 kWh,4 délky a 3 výšky,užitečné zatížení až 1 890 kg (v závislosti na verzi),objem nákladového prostoru identický jako u verze se spalovacím motorem, tedy až 17 m3..Nový elektrický Peugeot e-Boxer nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 90 kW (122 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm. Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/h u čtyřtunových verzí). Nový Peugeot e-Boxer kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností: baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.