Elektrická revoluce zacílená na firemní zákazníky je v plném proudu. Značka Peugeot nyní nabízí řadu 100% elektrických užitkových vozů. Menší i větší elektrické dodávky Peugeot si zachovávají veškeré přednosti konvenčních verzí, přitom neprodukují emise, hluk, vibrace ani zápach, čímž příznivě ovlivňují život uživatelů i jejich okolí.
Peugeot hodlá s touto kompletní řadou 100% elektrických užitkových vozů, která je jednou z prvních na trhu, do roku 2022 zaujmout vedoucí postavení v prodeji čistých užitkových vozů v Evropě. Cílem je nabídnout firemním klientům novou úroveň uživatelského komfortu a omezit tradiční formy znečištění, to vše v době, kdy současné společenské trendy vyžadují stále více užitkových vozidel v městských oblastech.
V roce 2021 prodá Peugeot v Evropě 4 000 elektrických užitkových vozidel. Již nyní registruje 10 000 objednávek. Současně Peugeot pracuje na zvyšování povědomí o nabídce, možnostech a výhodách elektromobilů, a proto od listopadu spustil v celé Evropě novou cílenou reklamní kampaň.
Sto procent stoprocentně elektrických vozů
Kompletní řada užitkových vozů Peugeot je nyní elektrifikovaná. Letos na podzim přicházejí na evropský trh dodávky e-Partner a velké elektrické dodávky e-Boxer, které se připojují k dodávkám e-Expert uvedeným na trh v loňském roce a oceněným titulem Mezinárodní dodávka roku 2021 (International Van of The Year). Charakteristickým rysem všech elektrických dodávek Peugeot je, že ve srovnání s dieselovými verzemi neznamenají žádný kompromis, pokud jde o užitný objem nebo praktičnost, a zároveň nabízejí všechny výhody elektrického pohonu: nižší provozní náklady, snadnou ovladatelnost, okamžitou akceleraci, vysoký točivý moment, naprostou absenci hluku, vibrací, zápachu a emisí.
Řada lehkých užitkových vozů s elektrickým pohonem, kterou Peugeot nabízí, sklízí uznání i ze strany odborné veřejnosti. Například model Peugeot e-Partner byl zvolen užitkovým vozem roku ve Velké Británii (WhatCar? Van & Commercial Vehicle of the Year Award). Také ostatní užitkové vozy značky byly v rámci této ankety kladně hodnoceny.
Kromě těchto 100% bateriových elektromobilů zahájí Peugeot do konce roku také výrobu své první elektrické dodávky s palivovými články e-Expert Hydrogen, čímž rozšíří svou nabídku o nejmodernější technologie.
„Splnili jsme náš závazek, že do konce roku 2021 budeme mít plně elektrifikovanou řadu užitkových vozidel, což se skupině Stellantis podařilo jako první. Zároveň, abychom vyhověli dalším potřebám zákazníků, přijdeme v příštích týdnech s nabídkou dodávky poháněné vodíkovými palivovými články, což je důkazem naší neutuchající snahy o inovace,“ zdůraznil Xavier Peugeot, ředitel divize Užitkové vozy skupiny Stellantis.
Peugeot v následujících týdnech spustí rozsáhlou mezinárodní komunikační kampaň.
Linda Jackson, generální ředitelka značky Peugeot, prohlásila: „Peugeot se zavázal, že bude vedoucím hráčem při změně a přechodu podnikatelského sektoru na čistě elektrický pohon. Je zřejmé, že náklady na provoz jsou pro uživatele velmi silným argumentem, ale ukazujeme také, že elektrická užitková vozidla poskytují nové jízdní zážitky řidičům: jízdu v tichém prostředí bez zápachu, z čehož profituje i okolí.
ŘADA ELEKTRICKÝCH UŽITKOVÝCH VOZŮ PEUGEOT:
Peugeot e-PartnerPeugeot Partner se od svého uvedení na trh v roce 1996 prodává ve více než 100 zemích, vyrobilo se ho již 2 000 000 kusů, což ukazuje na jeho dlouholetý obchodní úspěch. Získal také četná ocenění včetně ceny International Van Of The Year 2019. Peugeot Partner, který je od svého uvedení na trh v roce 2018 v segmentu F1 (malé dodávky) lídrem evropského trhu se stabilním růstem tržního podílu, je nyní k dispozici se 100% elektrickým motorem.
Nový Peugeot e-Partner nabízí:
dojezd až 275 km podle cyklu WLTP (v procesu schvalování)2 délky (L1 a L2)2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst)tažná kapacita až 750 kgužitečné zatížení až 800 kgobjem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický jako u verze se spalovacím motorem.
Peugeot e-Partner je postaven na modulární platformě EMP2. Ta je schopna pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie a nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 kW (136 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm.
Peugeot e-Expert a e-Expert Hydrogen:Segment kompaktních dodávek představuje v Evropě více než 750 000 vozů ročně a Peugeot Expert v něm od svého uvedení na trh v roce 2016 každoročně posiluje svou pozici. Této nejnovější generace se již prodalo více než 195 000 kusů. Elektrická verze e-Expert byla v roce 2021 zvolena Mezinárodní dodávkou roku (International Van Of the Year), jako šestý vůz značky Peugeot, který toto ocenění získal od vzniku ceny v roce 1992.
Nový Peugeot e-Expert nabízí:
výběr ze dvou baterií 50 a 75 kWh a dvou úrovní dojezdu až 330 km 3 délky (L1, L2 a L3)tažná kapacita 1000 kg a užitečné zatížení 1275 kgobjem nákladového prostoru identický jako u verze se spalovacím motorem (6,6 m³).Peugeot e-Expert je stejně jako Peugeot e-Partner postaven na modulární platformě EMP2. Nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 100 KW (136 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm.
Kromě toho Peugeot koncem roku zahájí výrobu elektrické verze poháněné vodíkovým palivovým článkem (hydrogen fuel cell), Peugeot e-Expert Hydrogen. Peugeot je jedním z prvních výrobců, kteří tento typ motoru nabízejí. Inovací vozu nový Peugeot e-Expert Hydrogen je systém „mid-power plug-in fuel cell electric“, který se skládá z:
palivového článku, který vyrábí elektřinu potřebnou k pohonu vozidla díky vodíkovému systému v nádrži vysokonapěťové lithium-iontové baterie s kapacitou 10,5 kWh, kterou lze dobíjet z elektrické sítě a která v určitých fázích jízdy pohání i elektromotor.
Tento nový Peugeot e-Expert Hydrogen nabízí rovněž:schopnost překonat všechny vzdálenosti bez lokálních emisí CO2,schopnost natankovat vodík za 3 minuty pro více než 400 km jízdy dle WLTP (v procesu schvalování),nabíjecí zásuvku pro vysokonapěťovou baterii,2 délky (L1 a L2) se stejnými vlastnostmi z hlediska objemu nákladového prostoru jako u dieselových a bateriových elektrických verzí,objem nákladového prostoru 6,1 m³,užitečné zatížení až 1100 kg,tažná kapacita až 1000 kg.
Peugeot e-Boxer:Segment velkých dodávek představuje v Evropě více než 550 000 vozů ročně a Peugeot Boxer každoročně zvyšuje svůj podíl na trhu. Peugeot Boxer, který navazuje na úspěch svých předchozích generací, kterých se od jeho uvedení na trh v roce 1994 vyrobilo a prodalo více než 1 250 000 kusů ve 110 zemích, je nyní nabízen ve 100% elektrické verzi.
Nový elektrický Peugeot e-Boxer nabízí:
2 úrovně dojezdu až 340 km dle WLTP (v procesu schvalování),2 kapacity baterií 37 kWh a 70 kWh,4 délky a 3 výšky,užitečné zatížení až 1 890 kg (v závislosti na verzi),objem nákladového prostoru identický jako u verze se spalovacím motorem, tedy až 17 m3..Nový elektrický Peugeot e-Boxer nabízí 100% elektrický motor s maximálním výkonem 90 kW (122 k) a maximálním točivým momentem 260 Nm. Systém pohonu je vybaven mechanismem rekuperace energie, který se spouští jak při uvolnění pedálu akcelerace, tak při brzdění. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 110 km/h (90 km/h u čtyřtunových verzí). Nový Peugeot e-Boxer kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností: baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem nákladového prostoru.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.