Nový elektromotor, třetí karosářská verze, inovativní panoramatická střecha s funkcí Sunshine Control. GTS = Gran Turismo Sport. Od roku 1963, kdy se poprvé představilo Porsche 904 Carrera GTS, mají tato tři písmena pro fanoušky Porsche zvláštní význam. A nyní se označením GTS může pochlubit i plně elektrické Porsche Taycan, které se ve své další verzi představuje na LA Auto Show.
Po sedanu a Cross Turismu přichází Porsche Taycan Sport Turismo GTS, jehož tvary čerpají právě z praktického provedení Cross Turismo. Další verze v modelové řadě Taycan tak slaví svoji světovou premiéru zároveň se třetí karosářskou variantou.
„Modelová řada Taycan se od uvedení v roce 2019 kontinuálně rozrůstá. Tři karosářské verze našim zákazníkům dávají opravdu široké možnosti výběru,“ dodává Jan Sedláček, výkonný ředitel importu Porsche, společnosti Porsche Inter Auto CZ. „Jako fanouška sportovních verzí mám obzvlášť radost, že se označením GTS může pochlubit i elektrický Taycan. Model Taycan GTS se řadí mezi 4S a Turbo a je pověstnou třešničkou na dortu celé této elektrické modelové řady.“
První automobily Porsche Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo se u oficiálních prodejců Porsche objeví na jaře 2022. Další pohonné jednotky pro Sport Turismo budou následovat.
Taycan GTS: Sportovní sladká tečka modelové řady Taycan
Porsche Taycan GTS je všestrannou sportovní verzí celé modelové řady. Jeho 440 kW (598 koní) nabídne impresivní jízdní zážitky zejména v režimu overboost. Při užití funkce Launch Control trvá sprint z 0 na 100 km/h jen 3,7 sekundy (platí pro obě karosářské verze), maximální rychlost dosahuje 250 km/h.
Taycan GTS coby nejnovější reprezentant modelové řady představuje nový, efektivnější koncept elektrického pohonného ústrojí. Tuto evoluci postupně dostanou i ostatní verze modelů Taycan, které tak pro modelový rok 2022 navýší svůj dojezd.
Sportovně laděné GTS je vybaveno adaptivním vzduchovým odpružením Porsche Active Suspension Management (PASM), speciálně naladěným právě pro verzi GTS. Kromě toho dostal sportovní setup též volitelný systém řízení kol zadní nápravy. Modifikován byl rovněž zvukový generátor Porsche Electric Sport Sound, který podtrhuje dynamický charakter GTS.
Výrazným jazykem promlouvá design modelu GTS zvenčí i uvnitř. Černé či tmavé detaily (nárazník, zpětná zrcátka, okenní lišty) jsou tradicí verzí GTS. Hojné užití Black Race-Tex prvků v interiéru podtrhuje elegantní a dynamické prostředí, které vytváří standardní vnitřní paket s kartáčovaným hliníkem v černém eloxovaném provedení.
Taycan Sport Turismo: To nejlepší z obou světů Taycan
Přidání modelové varianty Sport Turismo znamená, že řada Taycan nyní obsahuje tři karosářské verze. Nový derivát je určen přesně pro ty zákazníky, kteří se nechtějí vzdát jak praktičnosti verze Cross Turismo, tak sportovních jízdních vlastností sedanu.
Porsche Taycan Sport Turismo sdílí sportovní siluetu s protaženou střešní linií a funkčním designem s modelem Taycan Cross Turismo. Díky tomu dokáže nabídnout pasažérům na zadních sedadlech o 45 milimetrů víc prostoru v oblasti hlavy. Také zavazadlový prostor narostl významnou měrou, takže celková přepravní kapacita Taycanu Sport Turismo dosahuje přes 1 200 litrů. Na rozdíl od modelu Cross Turismo není Sport Turismo vybaveno off-roadovými designovými prvky.
Panoramatická střecha se systémem Sunshine Control: Průhledně nebo matně dotekem prstu
Efektní panoramatická střecha s funkcí Sunshine Control je nyní novým prvkem extra výbavy pro Taycan GTS. Elektricky měnitelný film z LCD se dokáže v několika krocích zatmavovat dle přání posádky. Pasažéry tak chrání před oslněním, aniž by došlo k zatemnění interiéru.
Samotná panoramatická střecha je složená z devíti segmentů, které se dají separátně ovládat – je to světová novinka na poli automobilů. Volit lze z nastavení jasného či matného a také z mezistupňů polo a tučného zastínění. Starají se o to předdefinované vzory s úzkými či širokými segmenty.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.