Nový elektromotor, třetí karosářská verze, inovativní panoramatická střecha s funkcí Sunshine Control. GTS = Gran Turismo Sport. Od roku 1963, kdy se poprvé představilo Porsche 904 Carrera GTS, mají tato tři písmena pro fanoušky Porsche zvláštní význam. A nyní se označením GTS může pochlubit i plně elektrické Porsche Taycan, které se ve své další verzi představuje na LA Auto Show.
Po sedanu a Cross Turismu přichází Porsche Taycan Sport Turismo GTS, jehož tvary čerpají právě z praktického provedení Cross Turismo. Další verze v modelové řadě Taycan tak slaví svoji světovou premiéru zároveň se třetí karosářskou variantou.
„Modelová řada Taycan se od uvedení v roce 2019 kontinuálně rozrůstá. Tři karosářské verze našim zákazníkům dávají opravdu široké možnosti výběru,“ dodává Jan Sedláček, výkonný ředitel importu Porsche, společnosti Porsche Inter Auto CZ. „Jako fanouška sportovních verzí mám obzvlášť radost, že se označením GTS může pochlubit i elektrický Taycan. Model Taycan GTS se řadí mezi 4S a Turbo a je pověstnou třešničkou na dortu celé této elektrické modelové řady.“
První automobily Porsche Taycan GTS a Taycan GTS Sport Turismo se u oficiálních prodejců Porsche objeví na jaře 2022. Další pohonné jednotky pro Sport Turismo budou následovat.
Taycan GTS: Sportovní sladká tečka modelové řady Taycan
Porsche Taycan GTS je všestrannou sportovní verzí celé modelové řady. Jeho 440 kW (598 koní) nabídne impresivní jízdní zážitky zejména v režimu overboost. Při užití funkce Launch Control trvá sprint z 0 na 100 km/h jen 3,7 sekundy (platí pro obě karosářské verze), maximální rychlost dosahuje 250 km/h.
Taycan GTS coby nejnovější reprezentant modelové řady představuje nový, efektivnější koncept elektrického pohonného ústrojí. Tuto evoluci postupně dostanou i ostatní verze modelů Taycan, které tak pro modelový rok 2022 navýší svůj dojezd.
Sportovně laděné GTS je vybaveno adaptivním vzduchovým odpružením Porsche Active Suspension Management (PASM), speciálně naladěným právě pro verzi GTS. Kromě toho dostal sportovní setup též volitelný systém řízení kol zadní nápravy. Modifikován byl rovněž zvukový generátor Porsche Electric Sport Sound, který podtrhuje dynamický charakter GTS.
Výrazným jazykem promlouvá design modelu GTS zvenčí i uvnitř. Černé či tmavé detaily (nárazník, zpětná zrcátka, okenní lišty) jsou tradicí verzí GTS. Hojné užití Black Race-Tex prvků v interiéru podtrhuje elegantní a dynamické prostředí, které vytváří standardní vnitřní paket s kartáčovaným hliníkem v černém eloxovaném provedení.
Taycan Sport Turismo: To nejlepší z obou světů Taycan
Přidání modelové varianty Sport Turismo znamená, že řada Taycan nyní obsahuje tři karosářské verze. Nový derivát je určen přesně pro ty zákazníky, kteří se nechtějí vzdát jak praktičnosti verze Cross Turismo, tak sportovních jízdních vlastností sedanu.
Porsche Taycan Sport Turismo sdílí sportovní siluetu s protaženou střešní linií a funkčním designem s modelem Taycan Cross Turismo. Díky tomu dokáže nabídnout pasažérům na zadních sedadlech o 45 milimetrů víc prostoru v oblasti hlavy. Také zavazadlový prostor narostl významnou měrou, takže celková přepravní kapacita Taycanu Sport Turismo dosahuje přes 1 200 litrů. Na rozdíl od modelu Cross Turismo není Sport Turismo vybaveno off-roadovými designovými prvky.
Panoramatická střecha se systémem Sunshine Control: Průhledně nebo matně dotekem prstu
Efektní panoramatická střecha s funkcí Sunshine Control je nyní novým prvkem extra výbavy pro Taycan GTS. Elektricky měnitelný film z LCD se dokáže v několika krocích zatmavovat dle přání posádky. Pasažéry tak chrání před oslněním, aniž by došlo k zatemnění interiéru.
Samotná panoramatická střecha je složená z devíti segmentů, které se dají separátně ovládat – je to světová novinka na poli automobilů. Volit lze z nastavení jasného či matného a také z mezistupňů polo a tučného zastínění. Starají se o to předdefinované vzory s úzkými či širokými segmenty.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?