Rolls-Royce testuje elektromobil. Prozradil jméno i datum uvedení do prodeje

Čistě bateriový elektromobil Rolls Royce Spectre na prvních snímcích
Čistě bateriový elektromobil Rolls Royce Spectre na prvních snímcích, foto: Rolls Royce
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 29. září 2021 23:13
Sdílej:

Společnost Rolls-Royce Motor Cars dnes oznámila, že se blíží zahájení testování jejího prvního čistě elektrického automobilu v reálném provozu. Také potvrdila, že za 9 roků nebude prodávat jediný model se spalovacím motorem a s patřičnou hrdostí vyhlíží zářivou elektrifikovanou budoucnost.

„Dnešek je nejvýznamnějším dnem v historii Rolls-Royce Motor Cars od 4. května 1904. Toho dne se naši otcové-zakladatelé, Charles Rolls a sir Henry Royce, poprvé setkali a dohodli se, že vytvoří 'nejlepší automobil na světě'. Ve společnosti Rolls-Royce již nějakou dobu experimentujeme s elektrickým pohonem. Roku 2011 jsme odhalili 102EX, plně funkční čistě elektrický Phantom. V roce 2016 jsme na něj navázali elektrickým koncepčním vozem 103EX, který představoval naši vizi značky na několik desetiletí dopředu. Dnes, po 117 letech, mohu s hrdostí oznámit, že Rolls-Royce zahájí program testování nového mimořádného vozu, který pozvedne celosvětovou revoluci čistě elektrických vozů a vytvoří první, nejlepší superluxusní produkt svého druhu. Nejedná se o prototyp. Je to skutečný vůz, který se bude testovat přímo před očima a jehož první kusy si naši klienti převezmou ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars Torsten Müller-Ötvös.

POZORUHODNÝ PROJEKT

„Proroctví Charlese Rollse a můj slib nás dovedly k zásadnímu okamžiku pro naši značku. Rolls-Royce se pustil do jedinečného historického projektu, který se dnes stává skutečností. Naši konstruktéři a inženýři neúnavně pracovali, abychom došli až sem: nyní jsme připraveni zahájit testování v běžném provozu prvního čistě elektrického vozu Rolls-Royce v historii. Tato zásadní změna v technologii našeho pohonného ústrojí vyžaduje, abychom ověřili každý jednotlivý aspekt nového produktu, než jej nabídneme nejnáročnějším jedincům na světě – zákazníkům značky Rolls-Royce. Proto jsme vymysleli nejnáročnější testovací program v historii společnosti Rolls-Royce. Najedeme 2,5 milionu kilometrů, což je simulace průměrně více než 400 let používání vozu Rolls-Royce, a procestujeme všechny kouty světa, abychom tento nový automobil posunuli na hranici možností.“

NAŠE VLASTNÍ MIMOŘÁDNĚ FLEXIBILNÍ ARCHITEKTURA

„V roce 2017 jsme představili Phantom a s ním i vlastní hliníkovou architekturu: flexibilní prostorový rám, který bude základem všech budoucích vozů Rolls-Royce. Tato jedinečná technologie vyvinutá vlastními silami výhradně pro vozy Rolls-Royce byla vytvořena tak, aby představovala základ nejen různých modelů se spalovacími motory, jako je tomu nyní u modelů Cullinan a Ghost, ale i modelů se zcela odlišnými druhy pohonu. Proto i náš připravovaný elektrický model využívá naši hliníkovou architekturu, což je zárukou, že poskytne při jízdě mimořádné zážitky ve stylu Rolls-Royce. Bez jakékoliv strategie sdílení koncernových platforem jsme mohli své plány na elektrické pohonné ústrojí začlenit do původního návrhu architektury a zajistit, aby tento výjimečný nový produkt splnil mimořádně vysoká očekávání našich klientů.“

NOVÉ JMÉNO: NOVÝ ODKAZ

„Tento Rolls-Royce je začátkem nového odkazu naší značky. V tomto duchu jsme se rozhodli pro zcela nové jméno tohoto vozu. Jméno, které je stejně silné a sugestivní jako jména, která nám tak dokonale sloužila v minulém století – Phantom, Ghost či Wraith. Nové jméno dokonale zapadá do éterického a nadpozemského prostředí, v němž se naše produkty pohybují, je to jméno, které jsme si vyhradili speciálně pro tento okamžik: Spectre. Spectre (přízrak) je označení pro nadpozemské bytosti, které jsou synonymem velké moci a zjevení; bytosti z alternativní říše, které dávají najevo svou přítomnost prostřednictvím prchavých projevů. Přízrak nutí svět zastavit se. Ovládá prostor, který zaujímá. Pak se stejně rychle, jako se objeví, rozplyne a zanechá po sobě vzrušení a energii.“

VÝJIMEČNÁ BUDOUCNOST

„Tímto novým produktem jsme se zavázali k úplné elektrifikaci celého našeho produktového portfolia do roku 2030. Od toho roku Rolls-Royce již nebude vyrábět ani prodávat žádné výrobky se spalovacími motory. Spectre je živým naplněním proroctví Charlese Rollse. Současně je splněním mého slibu daného jménem společnosti Rolls-Royce Motor Cars. Je také fascinujícím projektem. Jsem hrdý na to, že budeme i nadále vozit nejpokrokovější a nejvlivnější ženy a muže světa do zářivé elektrifikované budoucnosti.“

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?