Společnost Rolls-Royce Motor Cars dnes oznámila, že se blíží zahájení testování jejího prvního čistě elektrického automobilu v reálném provozu. Také potvrdila, že za 9 roků nebude prodávat jediný model se spalovacím motorem a s patřičnou hrdostí vyhlíží zářivou elektrifikovanou budoucnost.
„Dnešek je nejvýznamnějším dnem v historii Rolls-Royce Motor Cars od 4. května 1904. Toho dne se naši otcové-zakladatelé, Charles Rolls a sir Henry Royce, poprvé setkali a dohodli se, že vytvoří 'nejlepší automobil na světě'. Ve společnosti Rolls-Royce již nějakou dobu experimentujeme s elektrickým pohonem. Roku 2011 jsme odhalili 102EX, plně funkční čistě elektrický Phantom. V roce 2016 jsme na něj navázali elektrickým koncepčním vozem 103EX, který představoval naši vizi značky na několik desetiletí dopředu. Dnes, po 117 letech, mohu s hrdostí oznámit, že Rolls-Royce zahájí program testování nového mimořádného vozu, který pozvedne celosvětovou revoluci čistě elektrických vozů a vytvoří první, nejlepší superluxusní produkt svého druhu. Nejedná se o prototyp. Je to skutečný vůz, který se bude testovat přímo před očima a jehož první kusy si naši klienti převezmou ve čtvrtém čtvrtletí roku 2023,“ uvedl výkonný ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars Torsten Müller-Ötvös.
POZORUHODNÝ PROJEKT
„Proroctví Charlese Rollse a můj slib nás dovedly k zásadnímu okamžiku pro naši značku. Rolls-Royce se pustil do jedinečného historického projektu, který se dnes stává skutečností. Naši konstruktéři a inženýři neúnavně pracovali, abychom došli až sem: nyní jsme připraveni zahájit testování v běžném provozu prvního čistě elektrického vozu Rolls-Royce v historii. Tato zásadní změna v technologii našeho pohonného ústrojí vyžaduje, abychom ověřili každý jednotlivý aspekt nového produktu, než jej nabídneme nejnáročnějším jedincům na světě – zákazníkům značky Rolls-Royce. Proto jsme vymysleli nejnáročnější testovací program v historii společnosti Rolls-Royce. Najedeme 2,5 milionu kilometrů, což je simulace průměrně více než 400 let používání vozu Rolls-Royce, a procestujeme všechny kouty světa, abychom tento nový automobil posunuli na hranici možností.“
NAŠE VLASTNÍ MIMOŘÁDNĚ FLEXIBILNÍ ARCHITEKTURA
„V roce 2017 jsme představili Phantom a s ním i vlastní hliníkovou architekturu: flexibilní prostorový rám, který bude základem všech budoucích vozů Rolls-Royce. Tato jedinečná technologie vyvinutá vlastními silami výhradně pro vozy Rolls-Royce byla vytvořena tak, aby představovala základ nejen různých modelů se spalovacími motory, jako je tomu nyní u modelů Cullinan a Ghost, ale i modelů se zcela odlišnými druhy pohonu. Proto i náš připravovaný elektrický model využívá naši hliníkovou architekturu, což je zárukou, že poskytne při jízdě mimořádné zážitky ve stylu Rolls-Royce. Bez jakékoliv strategie sdílení koncernových platforem jsme mohli své plány na elektrické pohonné ústrojí začlenit do původního návrhu architektury a zajistit, aby tento výjimečný nový produkt splnil mimořádně vysoká očekávání našich klientů.“
NOVÉ JMÉNO: NOVÝ ODKAZ
„Tento Rolls-Royce je začátkem nového odkazu naší značky. V tomto duchu jsme se rozhodli pro zcela nové jméno tohoto vozu. Jméno, které je stejně silné a sugestivní jako jména, která nám tak dokonale sloužila v minulém století – Phantom, Ghost či Wraith. Nové jméno dokonale zapadá do éterického a nadpozemského prostředí, v němž se naše produkty pohybují, je to jméno, které jsme si vyhradili speciálně pro tento okamžik: Spectre. Spectre (přízrak) je označení pro nadpozemské bytosti, které jsou synonymem velké moci a zjevení; bytosti z alternativní říše, které dávají najevo svou přítomnost prostřednictvím prchavých projevů. Přízrak nutí svět zastavit se. Ovládá prostor, který zaujímá. Pak se stejně rychle, jako se objeví, rozplyne a zanechá po sobě vzrušení a energii.“
VÝJIMEČNÁ BUDOUCNOST
„Tímto novým produktem jsme se zavázali k úplné elektrifikaci celého našeho produktového portfolia do roku 2030. Od toho roku Rolls-Royce již nebude vyrábět ani prodávat žádné výrobky se spalovacími motory. Spectre je živým naplněním proroctví Charlese Rollse. Současně je splněním mého slibu daného jménem společnosti Rolls-Royce Motor Cars. Je také fascinujícím projektem. Jsem hrdý na to, že budeme i nadále vozit nejpokrokovější a nejvlivnější ženy a muže světa do zářivé elektrifikované budoucnosti.“
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.