Mini náklaďák se skvělými schopnostmi. Těmito slovy popisují u automobilky Pickman svůj nový pick-up XR. Trochu smělé tvrzení, ale je pravda, že některé parametry jsou na vůz této velikosti obdivuhodné.
Firma Pickman sídlící v Kalifornii nevyrábí své vozy na území Spojených Států, nýbrž si je nechává montovat v Číně. Prvotní myšlenka na výrobu mini pick-upu XR pochází již z roku 2012. Vývoj a testování pak trvalo dalších 9 let. Tím se dostáváme do roku 2021, kdy nám automobilka představuje finální sériové provedení svého elektromobilu, který na trhu v podstatě nemá přímého konkurenta.
Pickman XR je mini elektromobil s karoserií pick-up. Na výběr jsou dvě verze, a to dvoudveřové XR a čtyřdveřové 4XR. Základní XR měří na délku 3599 mm, je 1519 mm široké a 1844 mm vysoké. Teď přichází to zajímavé a to užitné vlastnosti vozu. Malý pick-up má užitečné zatížení 600 kg a hlavně zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 3000 kg, což vzhledem k hmotnosti samotného vozu a jeho skromnému výkonu zní téměř jako zázrak.
Pickman 4XR je se svou délkou 3655 mm, šířkou 1519 mm a výškou 1854 mm o něco málo větší, než jeho dvoudveřový sourozenec, avšak nabízí nižší užitečnou hmotnost a to o rovný metrák. 4XR tak uveze půl tuny, ale stejně jako XR si také poradí s 3000 kg vážícím přívěsem.
Základní verze Pickmana svým dojezdem neohromí, spíše naopak. Pick-up vybavený lithio železito fosfátovou baterií ujede na jedno nabití pouhých 80 km a z 0 na 100% se dobije z veřejné sítě za 4 hodiny. Avšak za příplatek 1500 USD (asi 33 000 Kč) lze pořídit bateriový balíček, který zvýší dojezd na již použitelných 150 km. Komu by i to bylo málo, za příplatek 4000 USD (asi 88 000 Kč) lze zvýšit dojezd až na 210 km.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy a to: nízká rychlost 4WD, vysoká rychlost 4WD a maximální rychlost 2WD. Ono vysoká a maximální rychlost by mělo být spíše v uvozovkách. Pick-up se dvěmi motory o výkonu 3 kW pro pohon přední nápravy a 7,5 kW pro pohon zadní nápravy zvládne maximálně 80 km/h.
Ceny modelu XR začínají na domácím trhu na slušných 17 000 USD (asi 374 000 Kč). 4XR je pak o 1000 USD dražší (22 000 Kč). Pokud byste ovšem chtěli pick-up s největší baterií, k tomu si připlatili dveře a klimatizaci, hned se dostanete na cenu převyšující půl milionu korun.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.