Mini náklaďák se skvělými schopnostmi. Těmito slovy popisují u automobilky Pickman svůj nový pick-up XR. Trochu smělé tvrzení, ale je pravda, že některé parametry jsou na vůz této velikosti obdivuhodné.
Firma Pickman sídlící v Kalifornii nevyrábí své vozy na území Spojených Států, nýbrž si je nechává montovat v Číně. Prvotní myšlenka na výrobu mini pick-upu XR pochází již z roku 2012. Vývoj a testování pak trvalo dalších 9 let. Tím se dostáváme do roku 2021, kdy nám automobilka představuje finální sériové provedení svého elektromobilu, který na trhu v podstatě nemá přímého konkurenta.
Pickman XR je mini elektromobil s karoserií pick-up. Na výběr jsou dvě verze, a to dvoudveřové XR a čtyřdveřové 4XR. Základní XR měří na délku 3599 mm, je 1519 mm široké a 1844 mm vysoké. Teď přichází to zajímavé a to užitné vlastnosti vozu. Malý pick-up má užitečné zatížení 600 kg a hlavně zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 3000 kg, což vzhledem k hmotnosti samotného vozu a jeho skromnému výkonu zní téměř jako zázrak.
Pickman 4XR je se svou délkou 3655 mm, šířkou 1519 mm a výškou 1854 mm o něco málo větší, než jeho dvoudveřový sourozenec, avšak nabízí nižší užitečnou hmotnost a to o rovný metrák. 4XR tak uveze půl tuny, ale stejně jako XR si také poradí s 3000 kg vážícím přívěsem.
Základní verze Pickmana svým dojezdem neohromí, spíše naopak. Pick-up vybavený lithio železito fosfátovou baterií ujede na jedno nabití pouhých 80 km a z 0 na 100% se dobije z veřejné sítě za 4 hodiny. Avšak za příplatek 1500 USD (asi 33 000 Kč) lze pořídit bateriový balíček, který zvýší dojezd na již použitelných 150 km. Komu by i to bylo málo, za příplatek 4000 USD (asi 88 000 Kč) lze zvýšit dojezd až na 210 km.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy a to: nízká rychlost 4WD, vysoká rychlost 4WD a maximální rychlost 2WD. Ono vysoká a maximální rychlost by mělo být spíše v uvozovkách. Pick-up se dvěmi motory o výkonu 3 kW pro pohon přední nápravy a 7,5 kW pro pohon zadní nápravy zvládne maximálně 80 km/h.
Ceny modelu XR začínají na domácím trhu na slušných 17 000 USD (asi 374 000 Kč). 4XR je pak o 1000 USD dražší (22 000 Kč). Pokud byste ovšem chtěli pick-up s největší baterií, k tomu si připlatili dveře a klimatizaci, hned se dostanete na cenu převyšující půl milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.