Mini náklaďák se skvělými schopnostmi. Těmito slovy popisují u automobilky Pickman svůj nový pick-up XR. Trochu smělé tvrzení, ale je pravda, že některé parametry jsou na vůz této velikosti obdivuhodné.
Firma Pickman sídlící v Kalifornii nevyrábí své vozy na území Spojených Států, nýbrž si je nechává montovat v Číně. Prvotní myšlenka na výrobu mini pick-upu XR pochází již z roku 2012. Vývoj a testování pak trvalo dalších 9 let. Tím se dostáváme do roku 2021, kdy nám automobilka představuje finální sériové provedení svého elektromobilu, který na trhu v podstatě nemá přímého konkurenta.
Pickman XR je mini elektromobil s karoserií pick-up. Na výběr jsou dvě verze, a to dvoudveřové XR a čtyřdveřové 4XR. Základní XR měří na délku 3599 mm, je 1519 mm široké a 1844 mm vysoké. Teď přichází to zajímavé a to užitné vlastnosti vozu. Malý pick-up má užitečné zatížení 600 kg a hlavně zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 3000 kg, což vzhledem k hmotnosti samotného vozu a jeho skromnému výkonu zní téměř jako zázrak.
Pickman 4XR je se svou délkou 3655 mm, šířkou 1519 mm a výškou 1854 mm o něco málo větší, než jeho dvoudveřový sourozenec, avšak nabízí nižší užitečnou hmotnost a to o rovný metrák. 4XR tak uveze půl tuny, ale stejně jako XR si také poradí s 3000 kg vážícím přívěsem.
Základní verze Pickmana svým dojezdem neohromí, spíše naopak. Pick-up vybavený lithio železito fosfátovou baterií ujede na jedno nabití pouhých 80 km a z 0 na 100% se dobije z veřejné sítě za 4 hodiny. Avšak za příplatek 1500 USD (asi 33 000 Kč) lze pořídit bateriový balíček, který zvýší dojezd na již použitelných 150 km. Komu by i to bylo málo, za příplatek 4000 USD (asi 88 000 Kč) lze zvýšit dojezd až na 210 km.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy a to: nízká rychlost 4WD, vysoká rychlost 4WD a maximální rychlost 2WD. Ono vysoká a maximální rychlost by mělo být spíše v uvozovkách. Pick-up se dvěmi motory o výkonu 3 kW pro pohon přední nápravy a 7,5 kW pro pohon zadní nápravy zvládne maximálně 80 km/h.
Ceny modelu XR začínají na domácím trhu na slušných 17 000 USD (asi 374 000 Kč). 4XR je pak o 1000 USD dražší (22 000 Kč). Pokud byste ovšem chtěli pick-up s největší baterií, k tomu si připlatili dveře a klimatizaci, hned se dostanete na cenu převyšující půl milionu korun.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.