Mini náklaďák se skvělými schopnostmi. Těmito slovy popisují u automobilky Pickman svůj nový pick-up XR. Trochu smělé tvrzení, ale je pravda, že některé parametry jsou na vůz této velikosti obdivuhodné.
Firma Pickman sídlící v Kalifornii nevyrábí své vozy na území Spojených Států, nýbrž si je nechává montovat v Číně. Prvotní myšlenka na výrobu mini pick-upu XR pochází již z roku 2012. Vývoj a testování pak trvalo dalších 9 let. Tím se dostáváme do roku 2021, kdy nám automobilka představuje finální sériové provedení svého elektromobilu, který na trhu v podstatě nemá přímého konkurenta.
Pickman XR je mini elektromobil s karoserií pick-up. Na výběr jsou dvě verze, a to dvoudveřové XR a čtyřdveřové 4XR. Základní XR měří na délku 3599 mm, je 1519 mm široké a 1844 mm vysoké. Teď přichází to zajímavé a to užitné vlastnosti vozu. Malý pick-up má užitečné zatížení 600 kg a hlavně zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 3000 kg, což vzhledem k hmotnosti samotného vozu a jeho skromnému výkonu zní téměř jako zázrak.
Pickman 4XR je se svou délkou 3655 mm, šířkou 1519 mm a výškou 1854 mm o něco málo větší, než jeho dvoudveřový sourozenec, avšak nabízí nižší užitečnou hmotnost a to o rovný metrák. 4XR tak uveze půl tuny, ale stejně jako XR si také poradí s 3000 kg vážícím přívěsem.
Základní verze Pickmana svým dojezdem neohromí, spíše naopak. Pick-up vybavený lithio železito fosfátovou baterií ujede na jedno nabití pouhých 80 km a z 0 na 100% se dobije z veřejné sítě za 4 hodiny. Avšak za příplatek 1500 USD (asi 33 000 Kč) lze pořídit bateriový balíček, který zvýší dojezd na již použitelných 150 km. Komu by i to bylo málo, za příplatek 4000 USD (asi 88 000 Kč) lze zvýšit dojezd až na 210 km.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy a to: nízká rychlost 4WD, vysoká rychlost 4WD a maximální rychlost 2WD. Ono vysoká a maximální rychlost by mělo být spíše v uvozovkách. Pick-up se dvěmi motory o výkonu 3 kW pro pohon přední nápravy a 7,5 kW pro pohon zadní nápravy zvládne maximálně 80 km/h.
Ceny modelu XR začínají na domácím trhu na slušných 17 000 USD (asi 374 000 Kč). 4XR je pak o 1000 USD dražší (22 000 Kč). Pokud byste ovšem chtěli pick-up s největší baterií, k tomu si připlatili dveře a klimatizaci, hned se dostanete na cenu převyšující půl milionu korun.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.