Mini náklaďák se skvělými schopnostmi. Těmito slovy popisují u automobilky Pickman svůj nový pick-up XR. Trochu smělé tvrzení, ale je pravda, že některé parametry jsou na vůz této velikosti obdivuhodné.
Firma Pickman sídlící v Kalifornii nevyrábí své vozy na území Spojených Států, nýbrž si je nechává montovat v Číně. Prvotní myšlenka na výrobu mini pick-upu XR pochází již z roku 2012. Vývoj a testování pak trvalo dalších 9 let. Tím se dostáváme do roku 2021, kdy nám automobilka představuje finální sériové provedení svého elektromobilu, který na trhu v podstatě nemá přímého konkurenta.
Pickman XR je mini elektromobil s karoserií pick-up. Na výběr jsou dvě verze, a to dvoudveřové XR a čtyřdveřové 4XR. Základní XR měří na délku 3599 mm, je 1519 mm široké a 1844 mm vysoké. Teď přichází to zajímavé a to užitné vlastnosti vozu. Malý pick-up má užitečné zatížení 600 kg a hlavně zvládne utáhnout přívěs o hmotnosti až 3000 kg, což vzhledem k hmotnosti samotného vozu a jeho skromnému výkonu zní téměř jako zázrak.
Pickman 4XR je se svou délkou 3655 mm, šířkou 1519 mm a výškou 1854 mm o něco málo větší, než jeho dvoudveřový sourozenec, avšak nabízí nižší užitečnou hmotnost a to o rovný metrák. 4XR tak uveze půl tuny, ale stejně jako XR si také poradí s 3000 kg vážícím přívěsem.
Základní verze Pickmana svým dojezdem neohromí, spíše naopak. Pick-up vybavený lithio železito fosfátovou baterií ujede na jedno nabití pouhých 80 km a z 0 na 100% se dobije z veřejné sítě za 4 hodiny. Avšak za příplatek 1500 USD (asi 33 000 Kč) lze pořídit bateriový balíček, který zvýší dojezd na již použitelných 150 km. Komu by i to bylo málo, za příplatek 4000 USD (asi 88 000 Kč) lze zvýšit dojezd až na 210 km.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy a to: nízká rychlost 4WD, vysoká rychlost 4WD a maximální rychlost 2WD. Ono vysoká a maximální rychlost by mělo být spíše v uvozovkách. Pick-up se dvěmi motory o výkonu 3 kW pro pohon přední nápravy a 7,5 kW pro pohon zadní nápravy zvládne maximálně 80 km/h.
Ceny modelu XR začínají na domácím trhu na slušných 17 000 USD (asi 374 000 Kč). 4XR je pak o 1000 USD dražší (22 000 Kč). Pokud byste ovšem chtěli pick-up s největší baterií, k tomu si připlatili dveře a klimatizaci, hned se dostanete na cenu převyšující půl milionu korun.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?