Volkswagen uvádí na evropský trh nový kompaktní crossover Taigo, své první SUV kupé. Taigo s pohonem předních kol nadchne moderní karoserií s prvky crossoveru, vyšší polohou sedadel, průkopnickou konektivitou a neomezenou využitelností pro každodenní provoz. Zadní část střechy pětimístného vozu se ve stylu kupé výrazně svažuje k zádi, aniž by omezovala prostor pro hlavu cestujících na sedadlech vzadu.
Volkswagen tak rozšiřuje portfolio kompaktních modelů Polo (hatchback) a T-Cross (SUV) o třetí karosářskou variantu, která byla dosud vyhrazena především vyšším cenovým segmentům. Všechny tři modely používají modulární platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Nejvyšší možnou úroveň komfortu a bezpečnosti všech cestujících zaručuje velký počet asistenčních systémů nejnovější generace.
Nové Taigo se zaměřuje na design, individualitu a emoce. Téměř 4,26 metru dlouhé SUV kupé přináší do své třídy vysoká měřítka v technické oblasti a již v sériové výbavě nabízí světlomety LED, zcela digitální panel sdružených přístrojů a nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3). Tato expresivní karosářská varianta je dosud v portfoliu modelů značky Volkswagen jedinečná. Nový model Taigo – stejně jako jeho brazilský protějšek Nivus – má jako crossover se siluetou připomínající kupé nejlepší předpoklady k tomu, aby pro značku Volkswagen nadchnul nové vrstvy převážně mladých zákazníků i motoristů s mladým duchem. Technickým základem modelu Taigo je modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Model Taigo tak může být vybaven novými „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ a osvětlenou příčnou lištou na masce chladiče.
Design modelu Taigo je charakterizován výraznými proporcemi. Nápadná je především silueta ve stylu kupé s výrazně dopředu skloněným střešním sloupkem C. Taigo, inspirované vozy kategorie „SUV kupé“ z vyšších tříd, je díky tomu ve svém segmentu jedinečné.
V interiéru boduje Taigo sériově dodávaným multifunkčním volantem s propracovaným designem a moderními ovládacími prvky. Informační a zábavní systémy vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3) a v závislosti na výbavě zahrnují jednotku OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu prostřednictvím karty eSIM a „App-Connect Wireless“. Zákazníci mají k dispozici také nejnovější služby (MIB3.1). Mezi ně patří mimo jiné streamingové služby, hlasové ovládání hovorovou řečí a individualizace nastavení vozidla prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“ s připojením ke cloudu.
Nové SUV kupé má velmi blízko k modelům značky Volkswagen z vyšších segmentů také z hlediska asistenčních systémů, zvyšujících úroveň komfortu a bezpečnosti. Všechny verze modelu Taigo jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Na přání může být vůz vybaven systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Předprodej modelu Taigo bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?