Volkswagen uvádí na evropský trh nový kompaktní crossover Taigo, své první SUV kupé. Taigo s pohonem předních kol nadchne moderní karoserií s prvky crossoveru, vyšší polohou sedadel, průkopnickou konektivitou a neomezenou využitelností pro každodenní provoz. Zadní část střechy pětimístného vozu se ve stylu kupé výrazně svažuje k zádi, aniž by omezovala prostor pro hlavu cestujících na sedadlech vzadu.
Volkswagen tak rozšiřuje portfolio kompaktních modelů Polo (hatchback) a T-Cross (SUV) o třetí karosářskou variantu, která byla dosud vyhrazena především vyšším cenovým segmentům. Všechny tři modely používají modulární platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Nejvyšší možnou úroveň komfortu a bezpečnosti všech cestujících zaručuje velký počet asistenčních systémů nejnovější generace.
Nové Taigo se zaměřuje na design, individualitu a emoce. Téměř 4,26 metru dlouhé SUV kupé přináší do své třídy vysoká měřítka v technické oblasti a již v sériové výbavě nabízí světlomety LED, zcela digitální panel sdružených přístrojů a nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3). Tato expresivní karosářská varianta je dosud v portfoliu modelů značky Volkswagen jedinečná. Nový model Taigo – stejně jako jeho brazilský protějšek Nivus – má jako crossover se siluetou připomínající kupé nejlepší předpoklady k tomu, aby pro značku Volkswagen nadchnul nové vrstvy převážně mladých zákazníků i motoristů s mladým duchem. Technickým základem modelu Taigo je modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Model Taigo tak může být vybaven novými „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ a osvětlenou příčnou lištou na masce chladiče.
Design modelu Taigo je charakterizován výraznými proporcemi. Nápadná je především silueta ve stylu kupé s výrazně dopředu skloněným střešním sloupkem C. Taigo, inspirované vozy kategorie „SUV kupé“ z vyšších tříd, je díky tomu ve svém segmentu jedinečné.
V interiéru boduje Taigo sériově dodávaným multifunkčním volantem s propracovaným designem a moderními ovládacími prvky. Informační a zábavní systémy vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3) a v závislosti na výbavě zahrnují jednotku OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu prostřednictvím karty eSIM a „App-Connect Wireless“. Zákazníci mají k dispozici také nejnovější služby (MIB3.1). Mezi ně patří mimo jiné streamingové služby, hlasové ovládání hovorovou řečí a individualizace nastavení vozidla prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“ s připojením ke cloudu.
Nové SUV kupé má velmi blízko k modelům značky Volkswagen z vyšších segmentů také z hlediska asistenčních systémů, zvyšujících úroveň komfortu a bezpečnosti. Všechny verze modelu Taigo jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Na přání může být vůz vybaven systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Předprodej modelu Taigo bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?