Volkswagen uvádí na evropský trh nový kompaktní crossover Taigo, své první SUV kupé. Taigo s pohonem předních kol nadchne moderní karoserií s prvky crossoveru, vyšší polohou sedadel, průkopnickou konektivitou a neomezenou využitelností pro každodenní provoz. Zadní část střechy pětimístného vozu se ve stylu kupé výrazně svažuje k zádi, aniž by omezovala prostor pro hlavu cestujících na sedadlech vzadu.
Volkswagen tak rozšiřuje portfolio kompaktních modelů Polo (hatchback) a T-Cross (SUV) o třetí karosářskou variantu, která byla dosud vyhrazena především vyšším cenovým segmentům. Všechny tři modely používají modulární platformu MQB pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Nejvyšší možnou úroveň komfortu a bezpečnosti všech cestujících zaručuje velký počet asistenčních systémů nejnovější generace.
Nové Taigo se zaměřuje na design, individualitu a emoce. Téměř 4,26 metru dlouhé SUV kupé přináší do své třídy vysoká měřítka v technické oblasti a již v sériové výbavě nabízí světlomety LED, zcela digitální panel sdružených přístrojů a nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3). Tato expresivní karosářská varianta je dosud v portfoliu modelů značky Volkswagen jedinečná. Nový model Taigo – stejně jako jeho brazilský protějšek Nivus – má jako crossover se siluetou připomínající kupé nejlepší předpoklady k tomu, aby pro značku Volkswagen nadchnul nové vrstvy převážně mladých zákazníků i motoristů s mladým duchem. Technickým základem modelu Taigo je modulární platforma MQB (Modularer Querbaukasten) koncernu Volkswagen pro vozy s motorem uloženým vpředu napříč. Model Taigo tak může být vybaven novými „světlomety IQ.LIGHT LED Matrix“ a osvětlenou příčnou lištou na masce chladiče.
Design modelu Taigo je charakterizován výraznými proporcemi. Nápadná je především silueta ve stylu kupé s výrazně dopředu skloněným střešním sloupkem C. Taigo, inspirované vozy kategorie „SUV kupé“ z vyšších tříd, je díky tomu ve svém segmentu jedinečné.
V interiéru boduje Taigo sériově dodávaným multifunkčním volantem s propracovaným designem a moderními ovládacími prvky. Informační a zábavní systémy vycházejí z třetí generace modulární platformy pro informační a zábavní systémy (MIB3) a v závislosti na výbavě zahrnují jednotku OCU (Online Control Unit) pro připojení k internetu prostřednictvím karty eSIM a „App-Connect Wireless“. Zákazníci mají k dispozici také nejnovější služby (MIB3.1). Mezi ně patří mimo jiné streamingové služby, hlasové ovládání hovorovou řečí a individualizace nastavení vozidla prostřednictvím uživatelského účtu „Volkswagen ID“ s připojením ke cloudu.
Nové SUV kupé má velmi blízko k modelům značky Volkswagen z vyšších segmentů také z hlediska asistenčních systémů, zvyšujících úroveň komfortu a bezpečnosti. Všechny verze modelu Taigo jsou sériově vybaveny asistenčním systémem „Front Assist“ pro detekci překážek před vozem včetně funkce nouzového brzdění City brake a asistentem pro jízdu v jízdním pruhu „Lane Assist“. Na přání může být vůz vybaven systémem „IQ.DRIVE Travel Assist“, který umožňuje částečně automatizovanou jízdu rychlostí až 210 km/h.
Předprodej modelu Taigo bude v ČR spuštěn začátkem září 2021 a první vozy převezmou zákazníci v lednu 2022.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.