Nový Golf R Variant s výkonem 235 kW (320 k) je dosud nejsilnějším a nejdynamičtějším zástupcem modelové řady Golf Variant. Nový Golf R Variant je ještě lepší než dosud díky vyšší úrovni výkonu a jízdní dynamiky, velkému počtu inovací, větší nabídce vnitřního prostoru a záplavě emocí. Sériově dodávaný pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring přenáší hnací sílu motoru 2.0 TSI s maximálním točivým momentem 420 N.m. Do přenosu hnací síly je zapojena také 7stupňová dvouspojková převodovka (DSG) se specifickým nastavením R. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá pouhých 4,9 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km / h. S paketem R-Performance, dodávaným na přání, je možná nejvyšší rychlost 270 km/h. Součástí paketu jsou navíc 19“ kola Estoril a dodatečné jízdní módy „Special“ (režim pro Nürburgring) a „Drift“ (pro jízdu řízeným smykem). Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a komfortu zaručuje velký počet asistenčních systémů a nejnovější generace informačního a zábavního systému.
I nový Golf R Variant zůstává při vší sportovnosti typickým modelem Golf Variant: všestranným automobilem s mimořádnou variabilitou a komfortním kombi pro všechny životní situace od volného času až po rodinu. Sportovní podvozek se specifickým nastavením R (snížení světlé výšky o 20 mm), ani celkové pojetí vozu inspirované motoristickým sportem v žádném případě neovlivňuje jeho praktičnost pro každodenní provoz. „Golf R Variant je dokonalou kombinací kompaktního modelu Golf R2 a karosářské verze Variant. Sportovnost, výkon a emoce se zde snoubí s prostorem, variabilitou a inovacemi,“ říká Sven Smeets, vedoucí obchodní jednotky R. V porovnání s modelem Golf má Golf Variant o 66 mm delší rozvor náprav, a tato změna je i u verze R Variant kompletně využita ve prospěch interiéru. Z větších rozměrů profitují především cestující na zadních sedadlech. Maximální prostor pro nohy vzrostl z 903 mm na 941 mm. Objem zavazadlového prostoru činí 611 litrů a v případě sklopení druhé řady sedadel nabídne Golf Variant R až 1642 litrů. Poprvé se pro tento model dodává tažné zařízení (výbava na přání) s nejvyšší přípustnou hmotností brzděného přívěsu až 1,9 tuny a s maximálním svislým zatížením kulového čepu 80 kilogramů.
Nejsportovnější Golf Variant s mnoha specifickými prvky RPůsobivý exteriér nového modelu Golf R Variant zdobí typické designové prvky R, mezi které patří přední nárazník se spoilerem a drobné aerodynamické prvky karosérie. Při pohledu z boku jsou nápadné výrazně rozšířené boční prahy v barvě vozu. Zcela nový je specifický zadní nárazník R s leskle černým difuzorem a také sportovní výfukový systém se dvěma chromovanými dvojitými koncovkami, vyráběná podle specifikace Volkswagen R. Na výběr jsou tři barvy: pro modely R typický modrý metalický lak „Lapiz Blue“, bílá „Pure White“ a černá „Deep Black“ s perleťovým efektem.
Stejně jako kompaktní Golf R disponuje i Golf R Variant nově vyvinutým pohonem všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque Vectoring, který zajišťuje variabilní rozdělování točivého momentu mezi kola zadní nápravy. Nová rozvodovka zadní nápravy má kromě toho na starosti také variabilní rozdělování hnací síly mezi přední a zadní nápravu. Inovativní pohon výrazně zvyšuje agilitu nového modelu Golf R Variant, a to především v zatáčkách. Pohon všech kol je síťově propojen prostřednictvím systému řízení jízdní dynamiky s dalšími podvozkovými systémy, mezi něž patří elektrické uzávěrky diferenciálu (XDS) a adaptivní regulace podvozku DCC. Výsledkem jsou kromě nejvyšší úrovně preciznosti neutrální jízdní vlastnosti, optimální trakce a vynikající agilita. Zkrátka: maximální potěšení z jízdy. Definitivní nastavení nového modelu Golf R Variant bylo optimalizováno na Severní smyčce Nürburgringu.
Dva nové jízdní módy zvyšují potěšení z jízdy i bezpečnost Vysokovýkonné kombi s paketem R-Performance, dodávaným na přání, je vybaveno dvěma dodatečnými jízdními módy. V režimu Special jsou všechny zásadní parametry pohonu přizpůsobeny pro jízdu na náročných závodních okruzích, jakým je například Severní smyčka okruhu Nürburgring. Jízdní režim Drift zpřístupňuje mimo veřejné pozemní komunikace novou dimenzi jízdní dynamiky, a výrazně tím zvyšuje potěšení z jízdy a bezpečnost při jízdě řízeným smykem. V sériové výbavě jsou k dispozici čtyři jízdní režimy „Comfort“, „Sport“, „Race“ a „Individual“. Řidič může tlačítkem přizpůsobovat činnost stabilizačního systému ESC svým požadavkům ve dvou stupních. V režimu „ESC off“ jsou funkce tohoto systému ve všech jízdních situacích kompletně deaktivované. V nouzové situaci však „Front Assist“ nebo asistent pro vyhýbací manévry znovu aktivují systém ESC se všemi jeho funkcemi.
Přeplňovaný čtyřválec se zdvihovým objemem 1984 cm3 pochází z řady motorů „EA888“ a ve své čtvrté generaci dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k). To je o 14 kW (20 k) více než u předchozího modelu. Maximální točivý moment vzrostl ze 400 na 420 N.m. Řidič jej má k dispozici již v nízkých otáčkách, od 2100 min-1, a na této vysoké hodnotě zůstává konstantní až do 5350 min-1. Nový motor samozřejmě splňuje aktuální emisní normu EU6 AP. Na přední nápravě nalézá uplatnění nová brzdová soustava s 18“ brzdovými kotouči, které jsou o jeden palec (25,4 milimetru) větší než u předchůdce. U nových brzd spojují čepy třecí plochy s hliníkovým středem brzdového kotouče. Tím se na každé straně snížila hmotnost brzd o 600 gramů. Precizní dávkování brzdné síly zajišťuje elektronicky řízený brzdový posilovač, jehož charakteristika je závislá na rychlosti jízdy. Vizuálně je brzdová soustava nápadná modrými brzdovými třmeny s nepřehlédnutelným logem „R“.
Golf R Variant je opravdovým modelem R také v interiéruNový Golf R Variant je vybaven mimo jiné novým multifunkčním kůží obšitým sportovním volantem a vrcholnou verzí sportovních sedadel vpředu, která má integrované opěrky hlavy s modrým logem R. Středy sedadel jsou čalouněny černo-modrou tkaninou „R“. Vnitřní strany bočního vedení sedadel jsou potaženy tkaninou z mikrovlákna „ArtVelours“ v odstínu šedá Flint. Na přání si mohou zákazníci objednat kožený paket „Nappa“, který zahrnuje aktivní klimatizaci předních sedadel a ozdobné obložení se vzhledem uhlíkového kompozitu a modrými doplňky na vnitřních výplních dveří.
V porovnání s předchůdcem je ovládání pro řidiče téměř zcela nové. Funkce klasických ovládacích prvků a analogových ukazatelů nahradily dotykové plochy, posuvníky a displeje. Digital Cockpit Pro ve specifické verzi R nabízí exkluzivní funkce, jakými jsou například nový horizontální otáčkoměr podél horního okraje zcela digitálního displeje nebo stopky pro měření časů na kolo na závodních okruzích.
Na přání rozšiřuje možnosti ovládání hlasový systém se schopností učit se. Stejně jako ve všech vozech značky Volkswagen zajišťuje moderní konektivitu nový informační a zábavní systém MIB, který je on-line propojen s nejrůznějšími službami ekosystému „Volkswagen We“ a prostřednictvím uživatelského profilu „Volkswagen ID“ s přístupem ke cloudu umožňuje rozsáhlou individualizaci nastavení vozidla. Umístění digitálního panelu sdružených přístrojů Digital Cockpit Pro a informačního a zábavního systému v jedné horizontální úrovni zajišťuje vždy optimální čitelnost a snadné ovládání.
Nový Golf R Variant již lze v České republice objednávat za cenu od 1 225 900 Kč.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?