Toyota Motor Europe v pátek v tiskové zprávě potvrdila, že bude pokračovat ve výrobě nového modelu segmentu A ve svém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) v Kolíně.
Kolínský závod se už zapojil do projektu TNGA přípravou výroby nové Toyoty Yaris. Nový model v segmentu A bude využívat podvozkovou platformu GA-B a stane se tak už druhým modelem TNGA vyráběným u nás. Nový model segmentu A je ve všech ohledech – od vývoje po výrobu – vozem evropským. To je v souladu s úsilím firmy rozšiřovat výrobní aktivity v Evropě a rovněž s nedávným oznámením, že Toyota plánuje zvýšit do r. 2025 své prodeje v Evropě na 1,5 mil. vozů.
„Jsme přesvědčeni, že tento model bude výrazně přispívat k růstu Toyoty na evropském trhu. Zároveň to bude dostupný vůz, který k naší značce přivede zákazníky segmentu A. Bude vyráběn na stejné platformě jako Yaris a Yaris Cross, což nám přinese úspory z rozsahu – tento aspekt je pro výrobu malých aut zásadní,” říká Marvin Cooke, výkonný viceprezident, Toyota Motor Europe.
Název nového vozu segmentu A, zahájení a předpokládaný objem jeho výroby budou oznámeny v dalších měsících. Nelze nepřipomenout poměrně atraktivní koncept Aygo X, který Toyota ukázala koncem března letošního roku. A když přihlédneme k oblíbenosti modelů, vytvářejících představu, že jsou na nepohodlných cestách jako doma, je poměrně dost pravděpodobné, že se tímto směrem nástupce současného minivozu do města bude ubírat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.