Toyota Motor Europe v pátek v tiskové zprávě potvrdila, že bude pokračovat ve výrobě nového modelu segmentu A ve svém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) v Kolíně.
Kolínský závod se už zapojil do projektu TNGA přípravou výroby nové Toyoty Yaris. Nový model v segmentu A bude využívat podvozkovou platformu GA-B a stane se tak už druhým modelem TNGA vyráběným u nás. Nový model segmentu A je ve všech ohledech – od vývoje po výrobu – vozem evropským. To je v souladu s úsilím firmy rozšiřovat výrobní aktivity v Evropě a rovněž s nedávným oznámením, že Toyota plánuje zvýšit do r. 2025 své prodeje v Evropě na 1,5 mil. vozů.
„Jsme přesvědčeni, že tento model bude výrazně přispívat k růstu Toyoty na evropském trhu. Zároveň to bude dostupný vůz, který k naší značce přivede zákazníky segmentu A. Bude vyráběn na stejné platformě jako Yaris a Yaris Cross, což nám přinese úspory z rozsahu – tento aspekt je pro výrobu malých aut zásadní,” říká Marvin Cooke, výkonný viceprezident, Toyota Motor Europe.
Název nového vozu segmentu A, zahájení a předpokládaný objem jeho výroby budou oznámeny v dalších měsících. Nelze nepřipomenout poměrně atraktivní koncept Aygo X, který Toyota ukázala koncem března letošního roku. A když přihlédneme k oblíbenosti modelů, vytvářejících představu, že jsou na nepohodlných cestách jako doma, je poměrně dost pravděpodobné, že se tímto směrem nástupce současného minivozu do města bude ubírat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?