Toyota Motor Europe v pátek v tiskové zprávě potvrdila, že bude pokračovat ve výrobě nového modelu segmentu A ve svém závodě Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ) v Kolíně.
Kolínský závod se už zapojil do projektu TNGA přípravou výroby nové Toyoty Yaris. Nový model v segmentu A bude využívat podvozkovou platformu GA-B a stane se tak už druhým modelem TNGA vyráběným u nás. Nový model segmentu A je ve všech ohledech – od vývoje po výrobu – vozem evropským. To je v souladu s úsilím firmy rozšiřovat výrobní aktivity v Evropě a rovněž s nedávným oznámením, že Toyota plánuje zvýšit do r. 2025 své prodeje v Evropě na 1,5 mil. vozů.
„Jsme přesvědčeni, že tento model bude výrazně přispívat k růstu Toyoty na evropském trhu. Zároveň to bude dostupný vůz, který k naší značce přivede zákazníky segmentu A. Bude vyráběn na stejné platformě jako Yaris a Yaris Cross, což nám přinese úspory z rozsahu – tento aspekt je pro výrobu malých aut zásadní,” říká Marvin Cooke, výkonný viceprezident, Toyota Motor Europe.
Název nového vozu segmentu A, zahájení a předpokládaný objem jeho výroby budou oznámeny v dalších měsících. Nelze nepřipomenout poměrně atraktivní koncept Aygo X, který Toyota ukázala koncem března letošního roku. A když přihlédneme k oblíbenosti modelů, vytvářejících představu, že jsou na nepohodlných cestách jako doma, je poměrně dost pravděpodobné, že se tímto směrem nástupce současného minivozu do města bude ubírat.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.