Na Šanghajském autosalonu se konala prezentace novinky od firmy Ora. Její nový elektromobil jako by z oka vypadl legendárnímu "Brouku" od německého VW.
Automobilka Ora, jejíž novinku si můžete v tomto článku prohlédnout, vznikala v roce 2018 a je součástí koncernu Great Wall. Specializuje se na výrobu luxusních elektromobilů s výrazným designem. Punk Cat je její nejnovější přírůstek do rodiny čítající 4 modely.
Ora Punk Cat je retro elektromobil, jenž se nápadně podobá Volkswagenu Beetle. Design karoserie využívá charakteristické "Broučí" prvky, jako je sklon střechy, typický tvar kapoty a vystouplé lemy blatníků. Ač se to na první pohled nemusí zdát, má "kočka" pětici dveří, nikoliv dvě, jako u historického VW.
Za exteriérem nezůstává pozadu ani interiér. Ten je vyveden ve tříbarevném provedení. Uvnitř Punk Catu lze nalézt kombinace retro s moderními prvky. První skupinu zastupuje nepřehlédnutelný tříramenný volant o velkém průměru s tenkým věncem a nebo "turbínové" výdechy ventilace. Druhou skupinu pak digitální přístrojový štít a velký displej infotainmentu.
Bližší informace o použité technice či ceně nejsou momentálně k dispozici. Jen pro zajímavost můžeme uvést, že podobný model automobilky Ora s názvem Good Cat využívá baterie o kapacitě 46.57 kW, které mu propůjčují dle výrobce dojezd přes 400 km. Přitom prodejní cena na domácím trhu startuje na ceně 340tis. Kč. Není důvod se domnívat, že by Punk Cat nabízel nižší dojezd než Good Cat, avšak je téměř jisté, že cena bude vyšší.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.