Modernizovaný vnější vzhled modelu SEAT Ibiza zahrnuje nyní 100% LED světlomety ve standardní výbavě a reliéfní označení modelu rukopisným písmem. SEAT připravil revoluční vnitřní design s moderním, digitálním designovým stylem, nově tvarovanými a osvětlenými výdechy ventilační soustavy a větším, plovoucím displejem informačního a zábavního systému. Nový SEAT Ibiza nyní zahrnuje ještě rozsáhlejší konektivitu včetně systému SEAT CONNECT, uživatelských rozhraní CarPlay a Android Auto a hlasového ovládání „Hola Hola“. Kompaktní městský vůz obdržel nové asistenční systémy, jakými jsou Travel Assist a Side Assist, které zvyšují intuitivnost ovládání a dodávají pocit jistoty za volantem. Nabízen bude s pěti různými pohony na benzin a CNG s nejvyšším výkonem od 90 do 150 koní.
SEAT modernizuje model Ibiza svěžím vnějším vzhledem a revolučním interiérem ve spojení s novou úrovní konektivity a asistenčních systémů.
SEAT Ibiza je od svého prvního představení v roce 1984 klíčovým pilířem úspěchu značky a po 37 letech, pěti generacích a téměř 6 milionech prodaných vozů je nejúspěšnějším modelem, který kdy sjížděl z montážních linek výrobních závodů SEAT. Nová verze páté generace zachovává vítěznou mentalitu klíčového modelu v tomto segmentu evropského trhu.
„SEAT Ibiza je ikonou automobilového průmyslu a jedním z klíčových pilířů značky,“ řekl Wayne Griffiths, předseda představenstva společnosti SEAT a značky CUPRA. „Ibiza je připravena navázat na dosavadní úspěchy díky novým úpravám exteriéru a revoluci v interiéru modernizované páté generace společně s novou úrovní konektivity a bezpečnosti.“
Atmosféru v interiéru umocňuje vyspělá technologie osvětlení. K výrazné změně designového stylu a vytříbenému charakteru modelu Ibiza přispívá také nejmodernější displej pro informační a zábavní systémy.
Pod kapotou nového modelu SEAT Ibiza může být jedna z pěti nabízených variant pohonu s nejvyšším výkonem od 90 k do 150 k. Motory na benzin nebo stlačený zemní plyn se dodávají ve spojení s mechanickou či dvouspojkovou převodovkou DSG.
Řízení městského vozu SEAT Ibiza je ještě snadnější a příjemnější ve všech myslitelných situacích díky řadě nových asistenčních systémů.
Výroba nového modelu bude v závodě SEAT v Martorellu zahájena ve třetím čtvrtletí letošního roku.
VYLEPŠENÝ EXTERIÉRSvěží vnější design nového modelu SEAT Ibiza umocňuje vytříbený charakter tohoto městského vozu. Jeho součástí je standardně dodávaná 100% LED technologie, jež nabízí lepší viditelnost s nižší spotřebou elektrické energie. Svěží vzhled završuje výběr nových designů kol z lehké slitiny a označení modelu s reliéfním rukopisným písmem na zádi společně s novým logem SEAT s povrchovou úpravou ve dvou odstínech chromu.
REVOLUCE V INTERIÉRUV interiéru se nová verze Ibizy prezentuje výraznou designovou revolucí v porovnání s předchůdcem. Zcela nová přístrojová deska s měkkým povrchem a větším, plovoucím centrálním displejem informačního a zábavního systému – umístěným nyní ve vyšší poloze s lepší ergonomií – a nový, ergonomický multifunkční volant obšitý kůží Nappa patří mezi dominanty nového designového stylu v osvěženém interiéru a dodávají mu nový charakter, který je dále umocněn vyspělou osvětlovací technologií a osvětlením nově navržených výdechů ventilační soustavy.
KONEKTIVITA PRO MODERNÍ ŽIVOTSEAT Ibiza je kompletně síťově propojený vůz s rozsáhlou konektivitou a funkcemi dostupnými uvnitř vozu i mimo něj. Součástí konektivity je také systém Full Link, který umožňuje používat uživatelská rozhraní Android Auto a CarPlay. Konektivitu mimo vůz rozšiřuje SEAT CONNECT. Uživatelé mohou vstupovat do interakce se svým vozem prostřednictvím nových informačních a zábavních systémů s úhlopříčkou displeje 8,25“, resp. 9,2“ nebo hlasového ovládání s rozpoznáváním hovorového jazyka a aktivační frází „Hola Hola“.
JEŠTĚ BEZPEČNĚJŠÍ NEŽ DOSUDNový asistenční systém, jakým je Travel Assist, poskytuje částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí. SEAT Ibiza je kromě toho vybaven dalšími nejmodernějšími asistenčními systémy, jakými jsou Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu), Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu), rozpoznávání dopravních značek a asistent pro dálková světla.
MOTORY NA BENZIN A STLAČENÝ ZEMNÍ PLYN Nová verze Ibizy bude nabízena s pěti různými pohony na benzin nebo CNG s nejvyšším výkonem od 90 k do 150 k.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?