Netrpělivě očekávané zbrusu nové GR 86 se dnes představilo ve světové premiéře na společné akci firem TOYOTA GAZOO Racing a Subaru Corporation. Nejnovější zástupce z nabídky sportovních vozů od Toyoty doplňuje portfolio vozů GR po boku široce uznávaných modelů GR Supra a GR Yaris jako třetí globální model s označením GR.
Od původního GT86, které bylo uvedeno v roce 2012 a pro nějž se doposud rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků z celého světa, zdědilo nové GR 86 klíčové charakteristiky přinášející ryzí potěšení za volantem. Očekává se, že bude nejlehčím čtyřmístným kupé v daném segmentu, a to díky intenzivnímu zaměření na snižování hmotnosti, jako jsou např. hliníková střecha nebo panely karoserie.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
GR 86 výkonově překonává předchůdce díky novému lehkému plochému čtyřválci s protiběžnými písty, jehož zdvihový objem narostl na 2,4 litru.
Svými rozměry se nové GR 86 prakticky nijak neliší od GT86, a tak si nový model zachoval nízké těžiště ve prospěch mimořádné agility. Ve srovnání s GT86 se také přibližně o 50 % zvýšila torzní tuhost v zájmu ještě ostřejšího handlingu a preciznosti řízení.
Výsledkem zapojení do motoristického sportu jsou nově vyvinuté funkční aerodynamické prvky, jako např. vzduchové kanály na přídi vozu nebo boční nástavce prahů, napomáhající GR 86 k parametrům handlingu a stability, které by měly být nejlepší v dané třídě.
Zbrusu nové GR 86 bude uvedeno na evropských trzích. Další podrobnosti budou zveřejněny ještě v letošním roce.
Předběžné technické parametryDélka: 4 265 mmŠířka: 1 775 mmVýška: 1 310 mmRozvor: 2 575 mmHmotnost: 1 270 kgMotor: plochý čtyřválec s protiběžnými písty, DOHCZdvihový objem: 2 387 cm3Hnací ústrojí: motor vpředu, pohon zadních kolZavěšení kol: vpředu - vzpěry McPherson, vzadu - dvojité lichoběžníky Brzdy: odvětrávané kotoučovéPneumatiky: 215/40 R18
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?