Nové plně elektrické SUV značky ŠKODA vyráběné v Mladé Boleslavi nabídne tradiční modelovou variantu SPORTLINE. Černě lakované prvky karoserie, velká kola z lehké slitiny a snížený sportovní podvozek dodávají vozu ENYAQ SPORTLINE iV sebevědomý vzhled a zvýrazňují dynamické jízdní vlastnosti. V interiéru zaujmou sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, tříramenný sportovní multifunkční volant a dekorační lišty v dekoru Carbon. ENYAQ SPORTLINE iV nabídne tři pohonné jednotky. Verze ENYAQ iV 60 o výkonu 132 kW má pohon zadních kol stejně jako verze ENYAQ iV 80, která disponuje baterií s kapacitou 82 kWh, výkonem 150 kW a dojezdem více než 520 km* v režimu WLTP. Verze ENYAQ iV 80x o výkonu 195 kW, která doplní nabídku později v tomto roce, má dva elektromotory a nabízí pohon všech kol.
Název SPORTLINE označuje již tradičně vozy ŠKODA se sportovním vzhledem a dynamickými jízdními vlastnostmi. ŠKODA AUTO nabídne variantu SPORTLINE také pro své první plně elektrické SUV. V nabídce budou tři varianty pohonu. Verze ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV 60 nabízí maximální točivý moment 310 Nm. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 132 kW. Baterie, která má kapacitu 62 kWh (respektive netto kapacitu 58 kWh), umožňuje dojezd více než 400 km* v režimu WLTP. Verze ENYAQ SPORTLINE iV 80 má silnější baterii o kapacitě 82 kWh (netto kapacitu 77 kWh) a dojezd více než 520 km* v režimu WLTP. Elektromotor umístěný na zadní nápravě má výkon 150 kW. Stejnou baterii využívá také verze ENYAQ SPORTLINE iV 80x s výkonem 195 kW a maximálním točivým momentem 425 Nm. Tato verze má dva elektromotory a pohon všech kol. Dojezd činí více než 500 km* v režimu WLTP.*předběžné hodnoty
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
Velmi dobré jízdní vlastnosti díky pohonu zadních kol nebo pohonu všech kol a sportovnímu podvozkuŠKODA ENYAQ iV nabízí velmi dobré jízdní vlastnosti a dynamiku díky vysokému maximálnímu točivému momentu, který je díky elektromotoru dostupný ihned po sešlápnutí plynového pedálu, a pohonu zadních kol nebo pohonu všech kol. Výborné jízdní vlastnosti se plně projevují ve verzi SPORTLINE také díky standardně dodávanému sportovnímu podvozku. Přední náprava je snížena o 15 mm, zadní náprava pak o 10 mm. Maximální rychlost činí u všech tří variant motorů 160 km/h. Sportovní vzhled vozu ENYAQ SPORTLINE iV zvýrazňují kvalitní designové prvky karoserie i interiéru. Stejně jako ENYAQ iV se bude i verze SPORTLINE vyrábět v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi. Jedná se o jediný vůz na bázi platformy MEB koncernu Volkswagen, který se v Evropě nevyrábí v Německu.
Sportovní, černě lakované prvky karoserie a Matrix-LED hlavní světlometyRobustní vůz ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV působí ještě dynamičtěji díky mnoha prvkům v černé lesklé barvě, mezi které patří výrazná maska chladiče, lišty kolem bočních oken, střešní nosič, difuzor zadního nárazníku, nápis ŠKODA a plakety na pátých dveřích. Robustní boční ochranné lišty jsou lakované v barvě vozu. Dále má vůz ENYAQ SPORTLINE iV specifický přední nárazník a plakety SPORTLINE na předních blatnících. Sebevědomý vzhled zvýrazňují velká, leštěná dvacetipalcová kola z lehké slitiny Vega nebo jednadvacetipalcová kola z lehké slitiny Betria, obě varianty kol v exkluzivním SPORTLINE designu.
ENYAQ SPORTLINE iV je standardně vybaven Matrix-LED hlavními světlomety. 24 nezávisle ovládaných LED diod v každém modulu dálkových světel umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Pokud kamera v čelním skle rozpozná vozidla, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, inteligentní světla automaticky zajistí, aby nebyly oslněny.
Specifický design interiéru pro variantu SPORTLINESpolečnost ŠKODA AUTO představila u vozu ENYAQ iV inovativní koncept interiéru s novými designy, které se inspirují světem moderního bydlení a ve kterých jsou použity skvěle zkombinované barvy a materiály. Designéři interiéru navrhli pro model ENYAQ SPORTLINE iV vlastní design. Potahy a strop v interiéru jsou převážně v černém provedení. Vzhled interiéru umocňují dekorační lišty v dekoru Carbon na přístrojové desce a ve výplni dveří. Černý potah na přístrojové desce, který je vyroben ze syntetické kůže, zdobí šedé kontrastní švy. Interiér skvěle opticky doplňují vkládané koberce olemované paspulí ve sportovní šedé barvě.
Součástí designu interiéru SPORTLINE jsou také exkluzivní, černá sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Sedadla jsou potažená mikrovláknem Suedia a olemována šedou paspulí. Vůz ŠKODA ENYAQ SPORTLINE iV je standardně vybaven tříramenným sportovním multifunkčním volantem, kterým lze pomocí snadno ovladatelných tlačítek a otočných ovladačů nastavovat různé funkce vozu. Věnec volantu potažený kůží zdobí šedé kontrastní švy, spodní část volantu pak plaketa s nápisem SPORTLINE. Design interiéru SPORTLINE podtrhují také kryty pedálů, které mají hliníkový vzhled.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?