V Los Cabos v Mexiku bylo oficiálně zahájeno uvedení nového pickupu Peugeot Landtrek na latinskoamerický trh. Dojde k němu ve dvou fázích: nejprve přijde na řadu Mexiko, Uruguay, Ekvádor, Paraguay, Panama, Peru, Dominikánská republika, Guatemala, Haiti a nakonec Chile, ve druhé fázi Argentina, Brazílie a Kolumbie.
Mexická pobočka Peugeot zorganizovala testovací jízdy pro novináře, kteří tak mohli otestovat schopnosti a odolnost nového vozu. Současně v Los Cabos odstartoval roadtrip, během něhož Peugeot Landtrek překoná 26 000 km přes neuvěřitelně rozmanitý jihoamerický kontinent a v únoru 2021 dorazí do Ushuaiy, nejjižnějšího města na světě.
Značka vstupem nového vozu Peugeot Landtrek do segmentu „One ton Pickups“ rozšiřuje svůj mezinárodní záběr. Tato kategorie se rychle rozvíjí a představuje více než 2,5 milionu vozů prodaných za rok po celém světě.
Peugeot Landtrek splňuje všechny základní parametry, pro které jsou tyto vozy žádané: spolehlivost, snadnou údržbu, všestrannost, odolnost v terénu a samozřejmě tažnou kapacitu a nosnost.
Svým atraktivním stylem splňuje očekávání náročné klientely. Současně nabízí cenné atributy jako rekordní kapacita korby, velká modularitu a komfort na úrovni SUV.
Značka Peugeot, která letos oslavila 210 let od svého založení, se ve velkém stylu vrací do segmentu, který v její historii hrál významnou roli - do kategorie pickupů. Včera, 24. listopadu, bylo v Los Cabos v Mexiku přítomno nebo on-line přihlášeno více než 500 novinářů, kteří tak byli svědky představení nového pickupu Peugeot Landtrek ve světové premiéře.
Nový Landtrek je ukázkou talentu a schopností týmů značky Peugeot, jež tento model vytvořily a podpořily tak značku v jejím mezinárodním rozmachu.
Peugeot, historický subjekt v segmentu pickupů
Již v roce 1938, v předvečer druhé světové války, nabídla značka ve svém katalogu užitkový vůz s plochou korbou, odvozený od Peugeotu 202. Tak tomu bylo i po válce s Peugeotem 203, později se objevily verze Peugeotu 403 a 404 kryté plachtou. A konečně v roce 1979 se Peugeot 504, který měl za sebou neuvěřitelný obchodní úspěch, stal prvním vozem značky s oficiálně pojmenovanou verzí Pickup. Té se vyrobilo více než 375 000 kusů, zejména v Argentině, a prodávala se na všech kontinentech.
Absence nástupce Pickupu 504 však Peugeotu neumožnila udržet si své místo na trzích, kde je tento typ vozu nezbytný.
Proč Peugeot Landtrek ?
Peugeot chtěl novým pickupem Landtrek odpovědět na tři výzvy:• pokračovat ve svém rozvoji mimo Evropu díky nabídce, která má maximální mezinárodní rozměr;• zvýšit objem prodeje díky kompletní řadě lehkých užitkových vozů v Latinské Americe, z nichž 77 % tvoří pickupy,• posílit svou mezinárodní působnost přilákáním nových zákazníků.
Řešení těchto tří úkolů vyžadovalo mezinárodní přístup, proto zamířil nový Pickup Peugeot Landtrek do segmentu s největším pokrytím mimo Evropu.
Segment s pickupy „Full size“, který je z hlediska objemu největší, se téměř exkluzivně rozvíjí na severoamerickém trhu. Segment se „small“ pickupy je lokálnější. Proto se Peugeot přirozeně rozhodl nasměrovat nový Landtrek právě na segment jednotunových „one-ton“ pickupů, který má nejširší pokrytí mimo Evropu a představuje téměř polovinu trhu lehkých užitkových vozů v Latinské Americe.
Segment „one-ton“ představoval v roce 2019 celkem 2,5 milionu vozidel, z nichž téměř 410 000 se prodalo na jihoamerickém kontinentu.
Vzhledem k tomu, že každý druhý užitkový vůz, který se na celosvětovém trhu prodá, je pickup, lze předpokládat, že tento globální přístup povede ke zvýšení obratu značky a jejího podílu na mimoevropském trhu. Díky širší nabídce lehkých užitkových vozů (LUV) má Peugeot ve hře trumf, kterým dokáže prorazit na nová území. Nový pickup Landtrek se stává novou zbraní Peugeotu k dobývání nových trhů a nových zákazníků mimo Evropu.
Základní zadávací podmínkou projektu Peugeot Landtrek byla robustní koncepce, která umožnila vznik funkčního odolného vozu, který půjde snadno opravovat a zároveň bude ideálním společníkem pro outdoorové volnočasové aktivity. Současně to není na úkor spolehlivosti nebo kvality, což vůz prokázal během více než 2 milionů kilometrů testovacích jízd, zejména v Argentině, Brazílii nebo Mexiku, ve všech terénech a za každého počasí!
Propojení amerických kontinentůSpolehlivost, kvalita, odolnost a pohodlí nového Peugeotu Landtrek budou otestovány na silnicích a cestách jihoamerického kontinentu během 26 000 km dlouhé cesty trvající 50 dní. Roadtrip odstartuje 25. listopadu v Los Cabos. Tři vozy Landtrek vyrazí z Los Cabos na cestu přes Mexiko, poté se po moři dostanou do Ekvádoru a budou pokračovat až do nejjižnějšího města Ushuaia v argentinské provincii Tierra del Fuego.
Tento přejezd jihoamerického kontinentu nazvaný „New Peugeot Landtrek Conectando las Américas “ bude až do svého příjezdu na „konec světa“, který je naplánován na začátek února 2021, pravidelně zveřejňován prostřednictvím sociálních sítí značky Peugeot.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?