Vize se stává skutečností, protože BMW Vision iNEXT se mění na BMW iX. Do oficiálního představení sice stále zbývá ještě rok a vývoj sériového modelu je v plném proudu, ovšem BMW Group již nyní nabízí první náhled na budoucí BMW iX. BMW iX se zcela nově navrženým, precizním a minimalistickým designem je prvním představitelem průkopnické generace automobilů připravených redefinovat zážitky z jízdy, pocit z vnitřního prostoru a vztah mezi vozidlem a cestujícími uvnitř.
BMW iX, jehož prodej odstartuje koncem roku 2021, ohlašuje nový věk mobility a zaměřuje se na novou interpretaci designu, udržitelnosti, radosti z jízdy, všestrannosti a luxusu. Jedná se o první model postavený na nové modulární platformě, na níž bude spočívat budoucnost BMW Group. Model iX, který je od počátku koncipován jako elektromobil, nově definuje úspěšný koncept vozů kategorie Sports Activity Vehicle (SAV).
BMW iX využívá nejnovější inovace v oblasti elektrifikace, automatizovaného řízení a konektivity a nabízí zážitky z jízdy, které se cestujícím dostanou pod kůži více než kdy jindy. Jeho konstrukce byla do nejmenších detailů navržena za tímto účelem. BMW iX bylo vyvinuto s cílem nabídnout uvnitř vysokou kvalitu života a příjemné prostředí pro řidiče a jeho spolucestující. Jasný a minimalistický design exteriéru reprezentuje novou formu mobility přizpůsobenou přesně potřebám cestujících ve voze. Těm, kteří sedí uvnitř, nabízí jeho interiér inovativní možnosti, jak využít čas během cesty a naplno si užít relaxace, bezpečí, zabezpečení a nové podoby luxusu.
„BMW Group se neustále snaží překonávat sama sebe. Tento přístup je hlavním bodem naší firemní strategie,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „BMW iX vyjadřuje tento přístup v extrémně koncentrované podobě.“
Nová technologická výkladní skříň BMW Group – díky BMW i, „ továrně na budoucnost “Design a technologie BMW iX tvoří kompletní balíček vytvářející základy pro to, co se v mnoha ohledech dá označit za nový druh zážitku z jízdy. Tímto způsobem komplexně ztělesňuje charakter značky BMW i, jejímž posláním je transformovat individuální mobilitu. BMW i hraje ústřední roli v BMW Group jako „továrna na budoucnost“ a hnací síla inovací napříč celou společností. BMW i3, koncipované od prvního dne jako čistý elektromobil, se stalo na budoucnost orientovaným odrazovým můstkem udržitelné městské mobility. A vizionářské řešení plug-in hybridního BMW i8 je příkladem špičkové technologie pohonného systému v segmentu prémiových sportovních vozů.
BMW iX se začne v továrně v německém Dingolfingu vyrábět ve druhé polovině roku 2021 a zaujme pozici jako nová technologická výkladní skříň celé BMW Group. Kombinuje nejnovější poznatky společnosti ze strategických inovačních oblastí designu, automatizovaného řízení, konektivity, elektrifikace a služeb. Kromě toho je koncept a design modelu BMW iX zakořeněn v komplexním přístupu k udržitelnosti. To se odráží v oblastech, jako je optimalizovaná aerodynamika, inteligentní lehká konstrukce a rozsáhlé používání přírodních a recyklovaných materiálů, které pomáhají vytvářet špičkový pocit luxusu a komplexní pocit pohody uvnitř vozu.
Technologie BMW eDrive páté generace nabízí vynikající účinnost a dlouhý dojezdPátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří dva elektromotory, výkonová elektronika, nabíjecí technologie a vysokonapěťová baterie, zaručuje výjimečnou účinnost. Pohonná jednotka vyvinutá BMW Group a vyráběná udržitelným způsobem bez použití kritických surovin známých jako vzácné kovy generuje podle nejnovějších výpočtů maximální výkon více než 370 kW/500 k. To bude stačit k tomu, aby BMW iX zrychlilo z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund.
Jasným cílem tohoto vozu je současně v daném segmentu vykázat výjimečně nízkou kombinovanou spotřebu elektrické energie, která v testovacím cyklu WLTP činí méně než 21 kWh na 100 kilometrů. Kapacita více než 100 kWh by měla vysokonapěťové baterii nejnovější generace umožnit na jedno nabití dojezd přes 600 kilometrů. (Všechny údaje týkající se výkonu, spotřeby energie a dojezdu jsou předpokládané hodnoty založené na aktuální fázi vývoje vozu.)
Rychlonabíjení stejnosměrným proudem: dalších více než 120 kilometrů za 10 minutNová technologie nabíjení BMW iX umožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Tímto způsobem lze baterii nabít z 10 na 80 procent plné kapacity za méně než 40 minut. K tomu je možné během deseti minut baterii nabít tak, že se dojezd vozu prodlouží o více než 120 kilometrů. Nabití vysokonapěťové baterie z 0 na 100 % výkonem 11 kW nabíjecí stanice Wallbox trvá méně než jedenáct hodin.
Baterie BMW iX jsou navrženy jako součást dlouhodobého cyklu zdrojů a umožňují výjimečně vysokou míru recyklace. Energie použitá k výrobě bateriových článků a vysokonapěťové baterie jako takové pochází výhradně z obnovitelných zdrojů.
„Technologie je hnací silou pokroku, který potřebujeme k řešení i těch největších výzev. To platí zejména pro ochranu klimatu,“ říká Oliver Zipse. „Není pochyb: má-li být mobilita skutečně udržitelná, musí používat mimořádná technická řešení. Pro BMW Group není prémiová mobilita možná bez odpovědnosti.“
Sada nových technologií tvoří základ dalšího pokroku směrem k automatizované jízděNová sada technologických nástrojů, která se v BMW iX objevuje vůbec poprvé, je platformou pro významný pokrok v oblastech automatizovaného řízení a digitálních služeb. Například úroveň výpočetního výkonu byla navržena pro zpracování 20krát většího objemu dat než u předchozích modelů. Ve výsledku lze zpracovat zhruba dvojnásobné množství dat ze senzorů vozidla než dříve.
„Technologiemi BMW iX stanovujeme nové průmyslové standardy. Model iX má větší výpočetní výkon pro zpracování dat a výkonnější technologii senzorů než nejnovější vozidla v naší aktuální modelové nabídce, je kompatibilní s 5G sítí, dostane nové a vylepšené funkce autonomního řízení a parkování a využívá vysokovýkonnou pátou generaci našeho elektrického pohonu,“ říká Frank Weber, člen představenstva společnosti BMW AG odpovědný za vývoj.
„Všechny jednotlivé inovace jsou působivé. Ale pouze společně představují skutečnou změnu,“ vysvětluje Oliver Zipse. „Integrujeme technologický pokrok v celé jeho komplexnosti a vzájemné závislosti do inspirativních a udržitelných produktů.“
Svěží design pro nové zážitky z jízdyBMW iX je průkopníkem budoucí generace automobilů, u nichž BMW Group nově definuje udržitelnost, radost z jízdy a současně také prémiovost. Tento průkopnický charakter je jasně vyjádřen již designem vozu. Poskytuje základ pro nový druh řidičského zážitku, ve kterém jsou ústředními tématy důvěrnost, relaxace a sebepoznání.
„BMW iX ukazuje, jak můžeme dát novým technologiím velmi moderní a emotivní design. Vůz je technologicky složitý, ale působí velmi jasně a nekomplikovaně,“ říká Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „BMW iX nabízí mobilní životní prostor, ve kterém se lidé budou cítit v pohodlí a kde inteligence vozu bude k dispozici pouze tehdy, bude-li zapotřebí.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.