BMW kompletně ukázalo SAV iX, které půjde do prodeje až za rok

BMW iX s minimalistickým designem je představitelem průkopnické generace elektrických SAV z Mnichova
BMW iX s minimalistickým designem je představitelem průkopnické generace elektrických SAV z Mnichova, foto: BMW
AutoRoad.cz 12. listopadu 2020 00:01
Sdílej:

Vize se stává skutečností, protože BMW Vision iNEXT se mění na BMW iX. Do oficiálního představení sice stále zbývá ještě rok a vývoj sériového modelu je v plném proudu, ovšem BMW Group již nyní nabízí první náhled na budoucí BMW iX. BMW iX se zcela nově navrženým, precizním a minimalistickým designem je prvním představitelem průkopnické generace automobilů připravených redefinovat zážitky z jízdy, pocit z vnitřního prostoru a vztah mezi vozidlem a cestujícími uvnitř.

BMW iX, jehož prodej odstartuje koncem roku 2021, ohlašuje nový věk mobility a zaměřuje se na novou interpretaci designu, udržitelnosti, radosti z jízdy, všestrannosti a luxusu. Jedná se o první model postavený na nové modulární platformě, na níž bude spočívat budoucnost BMW Group. Model iX, který je od počátku koncipován jako elektromobil, nově definuje úspěšný koncept vozů kategorie Sports Activity Vehicle (SAV).

BMW iX využívá nejnovější inovace v oblasti elektrifikace, automatizovaného řízení a konektivity a nabízí zážitky z jízdy, které se cestujícím dostanou pod kůži více než kdy jindy. Jeho konstrukce byla do nejmenších detailů navržena za tímto účelem. BMW iX bylo vyvinuto s cílem nabídnout uvnitř vysokou kvalitu života a příjemné prostředí pro řidiče a jeho spolucestující. Jasný a minimalistický design exteriéru reprezentuje novou formu mobility přizpůsobenou přesně potřebám cestujících ve voze. Těm, kteří sedí uvnitř, nabízí jeho interiér inovativní možnosti, jak využít čas během cesty a naplno si užít relaxace, bezpečí, zabezpečení a nové podoby luxusu.

„BMW Group se neustále snaží překonávat sama sebe. Tento přístup je hlavním bodem naší firemní strategie,“ říká Oliver Zipse, předseda představenstva BMW AG. „BMW iX vyjadřuje tento přístup v extrémně koncentrované podobě.“

Nová technologická výkladní skříň BMW Group  –  díky BMW i,  „ továrně na budoucnost “Design a technologie BMW iX tvoří kompletní balíček vytvářející základy pro to, co se v mnoha ohledech dá označit za nový druh zážitku z jízdy. Tímto způsobem komplexně ztělesňuje charakter značky BMW i, jejímž posláním je transformovat individuální mobilitu. BMW i hraje ústřední roli v BMW Group jako „továrna na budoucnost“ a hnací síla inovací napříč celou společností. BMW i3, koncipované od prvního dne jako čistý elektromobil, se stalo na budoucnost orientovaným odrazovým můstkem udržitelné městské mobility. A vizionářské řešení plug-in hybridního BMW i8 je příkladem špičkové technologie pohonného systému v segmentu prémiových sportovních vozů.

BMW iX se začne v továrně v německém Dingolfingu vyrábět ve druhé polovině roku 2021 a zaujme pozici jako nová technologická výkladní skříň celé BMW Group. Kombinuje nejnovější poznatky společnosti ze strategických inovačních oblastí designu, automatizovaného řízení, konektivity, elektrifikace a služeb. Kromě toho je koncept a design modelu BMW iX zakořeněn v komplexním přístupu k udržitelnosti. To se odráží v oblastech, jako je optimalizovaná aerodynamika, inteligentní lehká konstrukce a rozsáhlé používání přírodních a recyklovaných materiálů, které pomáhají vytvářet špičkový pocit luxusu a komplexní pocit pohody uvnitř vozu.

Technologie BMW eDrive páté generace nabízí vynikající účinnost a dlouhý dojezdPátá generace technologie BMW eDrive, kterou tvoří dva elektromotory, výkonová elektronika, nabíjecí technologie a vysokonapěťová baterie, zaručuje výjimečnou účinnost. Pohonná jednotka vyvinutá BMW Group a vyráběná udržitelným způsobem bez použití kritických surovin známých jako vzácné kovy generuje podle nejnovějších výpočtů maximální výkon více než 370 kW/500 k. To bude stačit k tomu, aby BMW iX zrychlilo z 0 na 100 km/h za méně než 5 sekund.

Jasným cílem tohoto vozu je současně v daném segmentu vykázat výjimečně nízkou kombinovanou spotřebu elektrické energie, která v testovacím cyklu WLTP činí méně než 21 kWh na 100 kilometrů. Kapacita více než 100 kWh by měla vysokonapěťové baterii nejnovější generace umožnit na jedno nabití dojezd přes 600 kilometrů. (Všechny údaje týkající se výkonu, spotřeby energie a dojezdu jsou předpokládané hodnoty založené na aktuální fázi vývoje vozu.)

Rychlonabíjení stejnosměrným proudem: dalších více než 120 kilometrů za 10 minutNová technologie nabíjení BMW iX umožňuje rychlonabíjení stejnosměrným proudem až do výkonu 200 kW. Tímto způsobem lze baterii nabít z 10 na 80 procent plné kapacity za méně než 40 minut. K tomu je možné během deseti minut baterii nabít tak, že se dojezd vozu prodlouží o více než 120 kilometrů. Nabití vysokonapěťové baterie z 0 na 100 % výkonem 11 kW nabíjecí stanice Wallbox trvá méně než jedenáct hodin.

Baterie BMW iX jsou navrženy jako součást dlouhodobého cyklu zdrojů a umožňují výjimečně vysokou míru recyklace. Energie použitá k výrobě bateriových článků a vysokonapěťové baterie jako takové pochází výhradně z obnovitelných zdrojů.

„Technologie je hnací silou pokroku, který potřebujeme k řešení i těch největších výzev. To platí zejména pro ochranu klimatu,“ říká Oliver Zipse. „Není pochyb: má-li být mobilita skutečně udržitelná, musí používat mimořádná technická řešení. Pro BMW Group není prémiová mobilita možná bez odpovědnosti.“

Sada nových technologií tvoří základ dalšího pokroku směrem k automatizované jízděNová sada technologických nástrojů, která se v BMW iX objevuje vůbec poprvé, je platformou pro významný pokrok v oblastech automatizovaného řízení a digitálních služeb. Například úroveň výpočetního výkonu byla navržena pro zpracování 20krát většího objemu dat než u předchozích modelů. Ve výsledku lze zpracovat zhruba dvojnásobné množství dat ze senzorů vozidla než dříve.

„Technologiemi BMW iX stanovujeme nové průmyslové standardy. Model iX má větší výpočetní výkon pro zpracování dat a výkonnější technologii senzorů než nejnovější vozidla v naší aktuální modelové nabídce, je kompatibilní s 5G sítí, dostane nové a vylepšené funkce autonomního řízení a parkování a využívá vysokovýkonnou pátou generaci našeho elektrického pohonu,“ říká Frank Weber, člen představenstva společnosti BMW AG odpovědný za vývoj.

„Všechny jednotlivé inovace jsou působivé. Ale pouze společně představují skutečnou změnu,“ vysvětluje Oliver Zipse. „Integrujeme technologický pokrok v celé jeho komplexnosti a vzájemné závislosti do inspirativních a udržitelných produktů.“

Svěží design pro nové zážitky z jízdyBMW iX je průkopníkem budoucí generace automobilů, u nichž BMW Group nově definuje udržitelnost, radost z jízdy a současně také prémiovost. Tento průkopnický charakter je jasně vyjádřen již designem vozu. Poskytuje základ pro nový druh řidičského zážitku, ve kterém jsou ústředními tématy důvěrnost, relaxace a sebepoznání.

„BMW iX ukazuje, jak můžeme dát novým technologiím velmi moderní a emotivní design. Vůz je technologicky složitý, ale působí velmi jasně a nekomplikovaně,“ říká Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. „BMW iX nabízí mobilní životní prostor, ve kterém se lidé budou cítit v pohodlí a kde inteligence vozu bude k dispozici pouze tehdy, bude-li zapotřebí.“

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?