Motocyklový závodník Jakub Kornfeil dosáhl na největší úspěch ve své dosavadní kariéře! V Grand Prix Velké Británie dojel v kategorii Moto3 druhý a vůbec poprvé vystoupal při svém 103. startu v seriálu po závodě mistrovství světa na stupně vítězů.
Na podobné umístění přitom po kvalifikaci pomýšlel spíše další český závodník Karel Hanika. Krátce po startu se dokonce dostal na první místo, ale hned ve třetí zatáčce na mokré trati upadl a v pořadí se propadl. V závodě sice pokračoval a postupně se zlepšoval, ale po druhém pádu v sedmém kole odstoupil. Kornfeil startoval ze 13. pozice. Poměrně rychle se prodral startovním polem až na druhou pozici, na které jel dlouho nikým neatakován. To změnilo až duo Italů Antonelli s Bagnaiou, kteří se českému závodníkovi přiblížili dvě kola před koncem. Bagnaiu ale záhy potkal na trati v Silverstonu pád a Kornfeil následně odrazil také atak druhého soupeře. Druhou příčkou ukončil pětileté čekání českých motocyklistů na stupně vítězů. Naposledy na nich stál Karel Abraham při vítězství ve Valencii v kategorii Moto2. Triumf v elitní kategorii MotoGP si připsal fenomenální Valentino Rossi, který se zároveň dostal do čela průběžného pořadí šampionátu před Španěla Jorgeho Lorenza. Italskou nadvládu nad Silverstonem potvrdil druhý Danilo Petrucci a třetí Andrea Dovizioso.
Jediný český zástupce v MotoGP Abraham skončil poslední, stejně jako v minulém závodu v Brně, kde se vrátil do šampionátu po operaci nohy.
GP Velké Británie, závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3: 1. Kent (Brit./Honda) 44:13,623, 2. Kornfeil (ČR/KTM) -8,492, 3. Antonelli (It./Honda) -13,189, 4. Quartararo (Fr./Honda) -50,018, 5. Loi (Belg./Honda) -51,755, 6. McPhee (Brit./Honda) -53,726, ...Hanika (ČR/KTM) nedokončil.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Kent 224 b., 2. Bastianini (It./Honda) 154, 3. Fenati (It./KTM) 126, 4. Vázquez (Šp./Honda) 116, 5. Oliveira (Portug./KTM) 114, 6. Antonelli 110, ...15. Kornfeil 46, 17. Hanika 33.
Moto2: 1. Zarco (Fr./Kalex) 42:53,674, 2. Rins -3,360, 3. Rabat -5,527, 4. Á. Márquez (všichni Šp./Kalex) -6,489, 5. Folger (Něm./Kalex) -8,228, 6. Lowes (Brit./Speed Up) -28,261.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Zarco 249, 2. Rins 164, 3. Rabat 161, 4. Lowes 128, 5. Lüthi (Švýc./Kalex) 125, 6. Folger 102.
MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 46:15,617, 2. Petrucci -3,010, 3. Dovizioso (oba It./Ducati) -4,117, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) -5,726, 5. Pedrosa (Šp./Honda) -11,132, 6. Redding (Brit./Honda) -25,467, ...19. Abraham (ČR/Honda) -1 kolo.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Rossi 236, 2. Lorenzo 224, 3. M. Márquez (Šp./Honda) 159, 4. Iannone (It./Ducati) 150, 5. Dovizioso 120, 6. Smith (Brit./Yamaha) 115.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.