Motocyklový závodník Jakub Kornfeil dosáhl na největší úspěch ve své dosavadní kariéře! V Grand Prix Velké Británie dojel v kategorii Moto3 druhý a vůbec poprvé vystoupal při svém 103. startu v seriálu po závodě mistrovství světa na stupně vítězů.
Na podobné umístění přitom po kvalifikaci pomýšlel spíše další český závodník Karel Hanika. Krátce po startu se dokonce dostal na první místo, ale hned ve třetí zatáčce na mokré trati upadl a v pořadí se propadl. V závodě sice pokračoval a postupně se zlepšoval, ale po druhém pádu v sedmém kole odstoupil. Kornfeil startoval ze 13. pozice. Poměrně rychle se prodral startovním polem až na druhou pozici, na které jel dlouho nikým neatakován. To změnilo až duo Italů Antonelli s Bagnaiou, kteří se českému závodníkovi přiblížili dvě kola před koncem. Bagnaiu ale záhy potkal na trati v Silverstonu pád a Kornfeil následně odrazil také atak druhého soupeře. Druhou příčkou ukončil pětileté čekání českých motocyklistů na stupně vítězů. Naposledy na nich stál Karel Abraham při vítězství ve Valencii v kategorii Moto2. Triumf v elitní kategorii MotoGP si připsal fenomenální Valentino Rossi, který se zároveň dostal do čela průběžného pořadí šampionátu před Španěla Jorgeho Lorenza. Italskou nadvládu nad Silverstonem potvrdil druhý Danilo Petrucci a třetí Andrea Dovizioso.
Jediný český zástupce v MotoGP Abraham skončil poslední, stejně jako v minulém závodu v Brně, kde se vrátil do šampionátu po operaci nohy.
GP Velké Británie, závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3: 1. Kent (Brit./Honda) 44:13,623, 2. Kornfeil (ČR/KTM) -8,492, 3. Antonelli (It./Honda) -13,189, 4. Quartararo (Fr./Honda) -50,018, 5. Loi (Belg./Honda) -51,755, 6. McPhee (Brit./Honda) -53,726, ...Hanika (ČR/KTM) nedokončil.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Kent 224 b., 2. Bastianini (It./Honda) 154, 3. Fenati (It./KTM) 126, 4. Vázquez (Šp./Honda) 116, 5. Oliveira (Portug./KTM) 114, 6. Antonelli 110, ...15. Kornfeil 46, 17. Hanika 33.
Moto2: 1. Zarco (Fr./Kalex) 42:53,674, 2. Rins -3,360, 3. Rabat -5,527, 4. Á. Márquez (všichni Šp./Kalex) -6,489, 5. Folger (Něm./Kalex) -8,228, 6. Lowes (Brit./Speed Up) -28,261.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Zarco 249, 2. Rins 164, 3. Rabat 161, 4. Lowes 128, 5. Lüthi (Švýc./Kalex) 125, 6. Folger 102.
MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 46:15,617, 2. Petrucci -3,010, 3. Dovizioso (oba It./Ducati) -4,117, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) -5,726, 5. Pedrosa (Šp./Honda) -11,132, 6. Redding (Brit./Honda) -25,467, ...19. Abraham (ČR/Honda) -1 kolo.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Rossi 236, 2. Lorenzo 224, 3. M. Márquez (Šp./Honda) 159, 4. Iannone (It./Ducati) 150, 5. Dovizioso 120, 6. Smith (Brit./Yamaha) 115.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?