Motocyklový závodník Jakub Kornfeil dosáhl na největší úspěch ve své dosavadní kariéře! V Grand Prix Velké Británie dojel v kategorii Moto3 druhý a vůbec poprvé vystoupal při svém 103. startu v seriálu po závodě mistrovství světa na stupně vítězů.
Na podobné umístění přitom po kvalifikaci pomýšlel spíše další český závodník Karel Hanika. Krátce po startu se dokonce dostal na první místo, ale hned ve třetí zatáčce na mokré trati upadl a v pořadí se propadl. V závodě sice pokračoval a postupně se zlepšoval, ale po druhém pádu v sedmém kole odstoupil. Kornfeil startoval ze 13. pozice. Poměrně rychle se prodral startovním polem až na druhou pozici, na které jel dlouho nikým neatakován. To změnilo až duo Italů Antonelli s Bagnaiou, kteří se českému závodníkovi přiblížili dvě kola před koncem. Bagnaiu ale záhy potkal na trati v Silverstonu pád a Kornfeil následně odrazil také atak druhého soupeře. Druhou příčkou ukončil pětileté čekání českých motocyklistů na stupně vítězů. Naposledy na nich stál Karel Abraham při vítězství ve Valencii v kategorii Moto2. Triumf v elitní kategorii MotoGP si připsal fenomenální Valentino Rossi, který se zároveň dostal do čela průběžného pořadí šampionátu před Španěla Jorgeho Lorenza. Italskou nadvládu nad Silverstonem potvrdil druhý Danilo Petrucci a třetí Andrea Dovizioso.
Jediný český zástupce v MotoGP Abraham skončil poslední, stejně jako v minulém závodu v Brně, kde se vrátil do šampionátu po operaci nohy.
GP Velké Británie, závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3: 1. Kent (Brit./Honda) 44:13,623, 2. Kornfeil (ČR/KTM) -8,492, 3. Antonelli (It./Honda) -13,189, 4. Quartararo (Fr./Honda) -50,018, 5. Loi (Belg./Honda) -51,755, 6. McPhee (Brit./Honda) -53,726, ...Hanika (ČR/KTM) nedokončil.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Kent 224 b., 2. Bastianini (It./Honda) 154, 3. Fenati (It./KTM) 126, 4. Vázquez (Šp./Honda) 116, 5. Oliveira (Portug./KTM) 114, 6. Antonelli 110, ...15. Kornfeil 46, 17. Hanika 33.
Moto2: 1. Zarco (Fr./Kalex) 42:53,674, 2. Rins -3,360, 3. Rabat -5,527, 4. Á. Márquez (všichni Šp./Kalex) -6,489, 5. Folger (Něm./Kalex) -8,228, 6. Lowes (Brit./Speed Up) -28,261.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Zarco 249, 2. Rins 164, 3. Rabat 161, 4. Lowes 128, 5. Lüthi (Švýc./Kalex) 125, 6. Folger 102.
MotoGP: 1. Rossi (It./Yamaha) 46:15,617, 2. Petrucci -3,010, 3. Dovizioso (oba It./Ducati) -4,117, 4. Lorenzo (Šp./Yamaha) -5,726, 5. Pedrosa (Šp./Honda) -11,132, 6. Redding (Brit./Honda) -25,467, ...19. Abraham (ČR/Honda) -1 kolo.Průběžné pořadí MS (po 12 z 18 závodů): 1. Rossi 236, 2. Lorenzo 224, 3. M. Márquez (Šp./Honda) 159, 4. Iannone (It./Ducati) 150, 5. Dovizioso 120, 6. Smith (Brit./Yamaha) 115.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?