První mistrovství světa silničních motocyklů je za námi. Úvodní závod v Kataru ovšem české fanoušky příliš nepotěšil!
Tři čeští zástupci, z toho dva v MotoGP, ani jeden ovšem nedokázal dosáhnout na lepší příčky. Nejlépe na tom byl Kornfeil v Moto3, který se ovšem během závodu potýkal s technickými problémy na motorce. Dvakrát se totiž zdržoval se startováním, což ho stálo celý závod. Nakonec dojel dvaadvacátý.
V MotoGP startovali hned dva Češi – Karel Abrahám a Lukáš Pešek. Ani jeden ovšem nemůže být se svým výkonem spokojený. Pešek se na mistrovství vrátil po více než dvou letech, žádný bod ovšem nezískal, do cíle totiž dojel jako poslední. Nejhůře na tom byl ovšem Karel Abrahám, který již v prvním kole z motorky spadl a závod nedokončil. První zápas ovšem ještě neznamená konec všech nadějí. Další možnost budou mít 21. dubna v americkém Austinu!
MotoGP nakonec vyhrál podle očekávání Jorge Lorenzo, druhý skončil Valentino Rossi a třetí Marc Márquez. Na první tři příčky se tedy postavili samí Španělové.
Velká cena Kataru, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3:1. Salom 38:26,859 min.
2. M. Viňales -0,417
3. Rins -0,423
4. A. Márquez (všichni Šp./KTM) -0,701
5. Folger (Něm./Kalex KTM) -0,916
6. Khairuddin (Malaj./KTM) -17,489
...22. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -53,745.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Salom 25 b., 2. M. Viňales 20, 3. Rins 16, 4. A. Márquez 13, 5. Folger 11, 6. Khairuddin 10.
Moto2:1. Espargaró (Šp./Pons Kalex) 40:31,782
2. Redding (Brit./Kalex) -0,844
3. Nakagami (Jap./Kalex) -12,098
4. Aegerter (Švýc./Suter) -18,910
5. Kallio (Fin./Kalex) -18,933
6. Simon (Šp./Kalex) -19,018.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Espargaró 25, 2. Redding 20, 3. Nakagami 16, 4. Aegerter 13, 5. Kallio 11, 6. Simon 10.
MotoGP:1. Lorenzo (Šp./Jamaha) 42:39,802
2. Rossi (It./Jamaha) -5,990
3. Márquez -6,201
4. Pedrosa (oba Šp./Honda) -9,473
5. Crutchlow (Brit./Jamaha) -18,764
6. Bautista (Šp./Honda) -22,148
...18. Pešek (ČR/Ioda-Suter) -1:34,683
Abraham (ČR/ART) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 19 závodů):1. Lorenzo 25, 2. Rossi 20, 3. Márquez 16, 4. Pedrosa 13, 5. Crutchlow 11, 6. Bautista 10.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?