První mistrovství světa silničních motocyklů je za námi. Úvodní závod v Kataru ovšem české fanoušky příliš nepotěšil!
Tři čeští zástupci, z toho dva v MotoGP, ani jeden ovšem nedokázal dosáhnout na lepší příčky. Nejlépe na tom byl Kornfeil v Moto3, který se ovšem během závodu potýkal s technickými problémy na motorce. Dvakrát se totiž zdržoval se startováním, což ho stálo celý závod. Nakonec dojel dvaadvacátý.
V MotoGP startovali hned dva Češi – Karel Abrahám a Lukáš Pešek. Ani jeden ovšem nemůže být se svým výkonem spokojený. Pešek se na mistrovství vrátil po více než dvou letech, žádný bod ovšem nezískal, do cíle totiž dojel jako poslední. Nejhůře na tom byl ovšem Karel Abrahám, který již v prvním kole z motorky spadl a závod nedokončil. První zápas ovšem ještě neznamená konec všech nadějí. Další možnost budou mít 21. dubna v americkém Austinu!
MotoGP nakonec vyhrál podle očekávání Jorge Lorenzo, druhý skončil Valentino Rossi a třetí Marc Márquez. Na první tři příčky se tedy postavili samí Španělové.
Velká cena Kataru, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3:1. Salom 38:26,859 min.
2. M. Viňales -0,417
3. Rins -0,423
4. A. Márquez (všichni Šp./KTM) -0,701
5. Folger (Něm./Kalex KTM) -0,916
6. Khairuddin (Malaj./KTM) -17,489
...22. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -53,745.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Salom 25 b., 2. M. Viňales 20, 3. Rins 16, 4. A. Márquez 13, 5. Folger 11, 6. Khairuddin 10.
Moto2:1. Espargaró (Šp./Pons Kalex) 40:31,782
2. Redding (Brit./Kalex) -0,844
3. Nakagami (Jap./Kalex) -12,098
4. Aegerter (Švýc./Suter) -18,910
5. Kallio (Fin./Kalex) -18,933
6. Simon (Šp./Kalex) -19,018.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Espargaró 25, 2. Redding 20, 3. Nakagami 16, 4. Aegerter 13, 5. Kallio 11, 6. Simon 10.
MotoGP:1. Lorenzo (Šp./Jamaha) 42:39,802
2. Rossi (It./Jamaha) -5,990
3. Márquez -6,201
4. Pedrosa (oba Šp./Honda) -9,473
5. Crutchlow (Brit./Jamaha) -18,764
6. Bautista (Šp./Honda) -22,148
...18. Pešek (ČR/Ioda-Suter) -1:34,683
Abraham (ČR/ART) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 19 závodů):1. Lorenzo 25, 2. Rossi 20, 3. Márquez 16, 4. Pedrosa 13, 5. Crutchlow 11, 6. Bautista 10.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.