První mistrovství světa silničních motocyklů je za námi. Úvodní závod v Kataru ovšem české fanoušky příliš nepotěšil!
Tři čeští zástupci, z toho dva v MotoGP, ani jeden ovšem nedokázal dosáhnout na lepší příčky. Nejlépe na tom byl Kornfeil v Moto3, který se ovšem během závodu potýkal s technickými problémy na motorce. Dvakrát se totiž zdržoval se startováním, což ho stálo celý závod. Nakonec dojel dvaadvacátý.
V MotoGP startovali hned dva Češi – Karel Abrahám a Lukáš Pešek. Ani jeden ovšem nemůže být se svým výkonem spokojený. Pešek se na mistrovství vrátil po více než dvou letech, žádný bod ovšem nezískal, do cíle totiž dojel jako poslední. Nejhůře na tom byl ovšem Karel Abrahám, který již v prvním kole z motorky spadl a závod nedokončil. První zápas ovšem ještě neznamená konec všech nadějí. Další možnost budou mít 21. dubna v americkém Austinu!
MotoGP nakonec vyhrál podle očekávání Jorge Lorenzo, druhý skončil Valentino Rossi a třetí Marc Márquez. Na první tři příčky se tedy postavili samí Španělové.
Velká cena Kataru, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3:1. Salom 38:26,859 min.
2. M. Viňales -0,417
3. Rins -0,423
4. A. Márquez (všichni Šp./KTM) -0,701
5. Folger (Něm./Kalex KTM) -0,916
6. Khairuddin (Malaj./KTM) -17,489
...22. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -53,745.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Salom 25 b., 2. M. Viňales 20, 3. Rins 16, 4. A. Márquez 13, 5. Folger 11, 6. Khairuddin 10.
Moto2:1. Espargaró (Šp./Pons Kalex) 40:31,782
2. Redding (Brit./Kalex) -0,844
3. Nakagami (Jap./Kalex) -12,098
4. Aegerter (Švýc./Suter) -18,910
5. Kallio (Fin./Kalex) -18,933
6. Simon (Šp./Kalex) -19,018.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Espargaró 25, 2. Redding 20, 3. Nakagami 16, 4. Aegerter 13, 5. Kallio 11, 6. Simon 10.
MotoGP:1. Lorenzo (Šp./Jamaha) 42:39,802
2. Rossi (It./Jamaha) -5,990
3. Márquez -6,201
4. Pedrosa (oba Šp./Honda) -9,473
5. Crutchlow (Brit./Jamaha) -18,764
6. Bautista (Šp./Honda) -22,148
...18. Pešek (ČR/Ioda-Suter) -1:34,683
Abraham (ČR/ART) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 19 závodů):1. Lorenzo 25, 2. Rossi 20, 3. Márquez 16, 4. Pedrosa 13, 5. Crutchlow 11, 6. Bautista 10.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.