První mistrovství světa silničních motocyklů je za námi. Úvodní závod v Kataru ovšem české fanoušky příliš nepotěšil!
Tři čeští zástupci, z toho dva v MotoGP, ani jeden ovšem nedokázal dosáhnout na lepší příčky. Nejlépe na tom byl Kornfeil v Moto3, který se ovšem během závodu potýkal s technickými problémy na motorce. Dvakrát se totiž zdržoval se startováním, což ho stálo celý závod. Nakonec dojel dvaadvacátý.
V MotoGP startovali hned dva Češi – Karel Abrahám a Lukáš Pešek. Ani jeden ovšem nemůže být se svým výkonem spokojený. Pešek se na mistrovství vrátil po více než dvou letech, žádný bod ovšem nezískal, do cíle totiž dojel jako poslední. Nejhůře na tom byl ovšem Karel Abrahám, který již v prvním kole z motorky spadl a závod nedokončil. První zápas ovšem ještě neznamená konec všech nadějí. Další možnost budou mít 21. dubna v americkém Austinu!
MotoGP nakonec vyhrál podle očekávání Jorge Lorenzo, druhý skončil Valentino Rossi a třetí Marc Márquez. Na první tři příčky se tedy postavili samí Španělové.
Velká cena Kataru, úvodní závod mistrovství světa silničních motocyklů:
Moto3:1. Salom 38:26,859 min.
2. M. Viňales -0,417
3. Rins -0,423
4. A. Márquez (všichni Šp./KTM) -0,701
5. Folger (Něm./Kalex KTM) -0,916
6. Khairuddin (Malaj./KTM) -17,489
...22. Kornfeil (ČR/Kalex KTM) -53,745.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Salom 25 b., 2. M. Viňales 20, 3. Rins 16, 4. A. Márquez 13, 5. Folger 11, 6. Khairuddin 10.
Moto2:1. Espargaró (Šp./Pons Kalex) 40:31,782
2. Redding (Brit./Kalex) -0,844
3. Nakagami (Jap./Kalex) -12,098
4. Aegerter (Švýc./Suter) -18,910
5. Kallio (Fin./Kalex) -18,933
6. Simon (Šp./Kalex) -19,018.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 18 závodů):1. Espargaró 25, 2. Redding 20, 3. Nakagami 16, 4. Aegerter 13, 5. Kallio 11, 6. Simon 10.
MotoGP:1. Lorenzo (Šp./Jamaha) 42:39,802
2. Rossi (It./Jamaha) -5,990
3. Márquez -6,201
4. Pedrosa (oba Šp./Honda) -9,473
5. Crutchlow (Brit./Jamaha) -18,764
6. Bautista (Šp./Honda) -22,148
...18. Pešek (ČR/Ioda-Suter) -1:34,683
Abraham (ČR/ART) nedokončil.
Průběžné pořadí MS (po 1 z 19 závodů):1. Lorenzo 25, 2. Rossi 20, 3. Márquez 16, 4. Pedrosa 13, 5. Crutchlow 11, 6. Bautista 10.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?