Španěl Dani Pedrosa na hondě vyhrál Velkou cenu Malajsie třídy MotoGP a znovu významně stáhl náskok svého krajana Jorgeho Lorezna, který dojel s yamahou druhý. Karel Abraham skončil desátý.
Pedrosa si však na potvrzení svého vítězství musel počkat dlouhé minuty v boxech. Závod byl totiž přerušen červenými vlajkami ve 13. kole, protože tratí se valily potoky vody a déšť sílil.
Vedení závodu nejdřív v duchu pravidel nemínilo uznat 13 kol z 20 za plnohodnotný závod a plánovalo restart, nakonec ale uznalo, že počasí nad Sepangem se jen těžko umoudří, a udělilo plné body.
Třetí dojel Australan Casey Stoner, čtvrtý Američan Nicky Hayden a pátý Ital Valentino Rossi, který startoval až jako jedenáctý, v průběhu jednoho kola se ale dostal dopředu. Karel Abraham na ducati obsadil 10. místo.
Závod, který byl od začátku vedený jako "mokrý", poznamenala série pádů. Těžkou havárii měli Ben Spies, který si poranil rameno, Cal Crutchlow, Randy de Puniet nebo Stephan Bradl. K havárii neměl daleko ani Jorge Lorenzo, když pádu zabránil až na poslední chvíli. Krátce nato zavlály nad tratí červené vlajky.
Zatímco jury řešila restart závodu, déšť ještě zesílil, takže vítězství nakonec přece jen připadlo Pedrosovi, který jezdil v čele od poloviny závodu. Jezdec hondy se nyní přiblížil dosavadnímu suverénovi sezony Lorenzovi na pouhých 23 bodů, a do konce šampionátu zbývají jen dva závody.
Velká cena Malajsie - MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./honda) 29:29,049, 2. Lorenzo (Šp./yamaha) +3,774, 3. Stoner (USA/honda) +7,144, … 10. ABRAHAM (ČR/ducati) +57,662. Pořadí MS: 1. Lorenzo (Šp./yamaha) 330, 2. Pedrosa (Šp./honda) 307, 3. Dovizioso (It.) 195, ... 14. ABRAHAM (ČR/ducati) 43.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.