Španěl Dani Pedrosa na hondě vyhrál Velkou cenu Malajsie třídy MotoGP a znovu významně stáhl náskok svého krajana Jorgeho Lorezna, který dojel s yamahou druhý. Karel Abraham skončil desátý.
Pedrosa si však na potvrzení svého vítězství musel počkat dlouhé minuty v boxech. Závod byl totiž přerušen červenými vlajkami ve 13. kole, protože tratí se valily potoky vody a déšť sílil.
Vedení závodu nejdřív v duchu pravidel nemínilo uznat 13 kol z 20 za plnohodnotný závod a plánovalo restart, nakonec ale uznalo, že počasí nad Sepangem se jen těžko umoudří, a udělilo plné body.
Třetí dojel Australan Casey Stoner, čtvrtý Američan Nicky Hayden a pátý Ital Valentino Rossi, který startoval až jako jedenáctý, v průběhu jednoho kola se ale dostal dopředu. Karel Abraham na ducati obsadil 10. místo.
Závod, který byl od začátku vedený jako "mokrý", poznamenala série pádů. Těžkou havárii měli Ben Spies, který si poranil rameno, Cal Crutchlow, Randy de Puniet nebo Stephan Bradl. K havárii neměl daleko ani Jorge Lorenzo, když pádu zabránil až na poslední chvíli. Krátce nato zavlály nad tratí červené vlajky.
Zatímco jury řešila restart závodu, déšť ještě zesílil, takže vítězství nakonec přece jen připadlo Pedrosovi, který jezdil v čele od poloviny závodu. Jezdec hondy se nyní přiblížil dosavadnímu suverénovi sezony Lorenzovi na pouhých 23 bodů, a do konce šampionátu zbývají jen dva závody.
Velká cena Malajsie - MotoGP: 1. Pedrosa (Šp./honda) 29:29,049, 2. Lorenzo (Šp./yamaha) +3,774, 3. Stoner (USA/honda) +7,144, … 10. ABRAHAM (ČR/ducati) +57,662. Pořadí MS: 1. Lorenzo (Šp./yamaha) 330, 2. Pedrosa (Šp./honda) 307, 3. Dovizioso (It.) 195, ... 14. ABRAHAM (ČR/ducati) 43.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.