Velmi kvalitní výkony předvedli na domácí trati čeští jezdci. Už v sobotu zvítězil Karel Hanika v prvním závodu doplňkové šampionátu Red Bull MotoGP Rookies Cup. V neděli měli na životní úspěch zaděláno dva čeští jezdci v třídě Moto3.
Nejprve všem vyrazil dech Miroslav Popov, který se na vlhké trati dokázal během pár kol propracovat z devětadvacátého místa až na neuvěřitelné druhé místo, o které bojoval s Jakubem Kornfeilem. Popov však po kolizi upadl a na pódiovém umístění se držel Kornfeil. Druhé místo, kterým by na domácí trati vyrovnal už jedenačtyřicet let starý úspěch Bohumila Staši, držel Jakub Kornfeil až do předposledního kola, kdy jej dojela skupina čtyř jezdců. Jim Kornfeil nestačil a skončil na šestém místě. I to je pro něj ale nejlepším výsledkem letošní sezony. Domácí smůlu prolomil i Karel Abraham, který dokázal obhájit své místo z kvalifikace a dojel na devátém místě. „Po všech těch nepovedených brněnských závodech u mě převládá spokojenost, že se podařilo závod dokončit a navíc na docela solidním umístění. Na druhou stranu jsem trochu naštvanej, protože vím, že jsem měl být o vteřinu na kolo rychlejší. V kvalifikaci jsem to dokázal a nevím, proč to teď nešlo. Nechtěl jsem proto tlačit na pilu, protože tady v Brně se to – alespoň mně – nevyplácí. Každopádně je škoda, že jsem se nechytil jezdců o jednu skupinu dřív. Mohl jsem ten závod jet za Valentinem Rossim nebo třeba proti němu,“ řekl po závodu Abraham. Pos.PointsNum.RiderNationTeamBikeKm/hTime/Gap 1 25 26 Dani PEDROSA SPA Repsol Honda Team Honda 166.4 42'51.570 2 20 99 Jorge LORENZO SPA Yamaha Factory Racing Yamaha 166.4 +0.178 3 16 35 Cal CRUTCHLOW GBR Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 165.6 +12.343 4 13 4 Andrea DOVIZIOSO ITA Monster Yamaha Tech 3 Yamaha 165.2 +18.591 5 11 6 Stefan BRADL GER LCR Honda MotoGP Honda 164.8 +25.582 6 10 19 Alvaro BAUTISTA SPA San Carlo Honda Gresini Honda 164.5 +29.451 7 9 46 Valentino ROSSI ITA Ducati Team Ducati 164.2 +34.514 8 8 14 Randy DE PUNIET FRA Power Electronics Aspar ART 162.3 +1'04.285 9 7 17 Karel ABRAHAM CZE Cardion AB Motoracing Ducati 162.1 +1'08.278 10 6 41 Aleix ESPARGARO SPA Power Electronics Aspar ART 162.0 +1'09.972 11 5 24 Toni ELIAS SPA Pramac Racing Team Ducati 162.0 +1'10.003 12 4 68 Yonny HERNANDEZ COL Avintia Blusens BQR 161.1 +1'24.040 13 3 5 Colin EDWARDS USA NGM Mobile Forward Racing Suter 160.9 +1'27.898 14 2 51 Michele PIRRO ITA San Carlo Honda Gresini FTR 160.4 +1'36.165 15 1 77 James ELLISON GBR Paul Bird Motorsport ART 160.1 +1'40.565 16 54 Mattia PASINI ITA Speed Master ART 160.1 +1'41.226 17 9 Danilo PETRUCCI ITA Came IodaRacing Project Ioda 158.4 1 Lap Not Classified 22 Ivan SILVA SPA Avintia Blusens BQR 159.2 13 Laps 11 Ben SPIES USA Yamaha Factory Racing Yamaha 163.1 14 Laps
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.