Vítězem nedělního závodu motocyklové Velké ceny Francie na okruhu v Le Mans se stal Španěl Jorge Lorenzo, druhý dojel Ital Valentino Rossi a třetí Australan Casey Stoner. Čech Karel Abraham ani napočtvrté do cíle závodu seriálu letošního mistrovství světa nedojel.
Hned od samého začátku šel do čela mistr světa z roku 2010 a tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo, kterému ze začátku sekundoval úřadující šampion Casey Stoner, zatímco Poleman Dani Pedrosa nebyl schopen držet na mokru tempo obou dvou protagonistů.
Za vedoucím duem už ale spřádal plány Valentno Rossi. Ten se nejdříve vypořádal s Andreou Doviziosem a Calem Crutchlowem a pak si úspěšně vyšlápl i na lídra šampionátu Stonera. Lorenzo se díky druhému triumfu v právě probíhající sezoně dostal do čela průběžné klasifikace mistrovství světa.
Karel Abraham jezdil na bodovaném umístění, ale cílovou šachovnici ani ve čtvrtém letošním závodě bohužel neviděl. Závod opustil kvůli problémům s nastavením motocyklu. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing se několik kol potýkal na mokré trati v Le Mans s klouzáním motocyklu a po třetině závodu se rozhodl odstoupit.
Velká cena Francie (Le Mans):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha Factory Racing), 2. Rossi (It./Ducati) +9,905, 3. Stoner (Aus./Repsol Honda Team) +11,298, 4. Pedrosa (Šp./Repsol Honda Team) +29,361, 5. Bradl (Něm./Honda) 32,477, 6. Hayden (USA/Ducati) +32,842, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing) nedokončil.
Průběžné pořadí (po čtyřech závodech): 1. Lorenzo 90, 2. Stoner 82, 3. Pedrosa 65, 4. Crutchlow (Brit.) 45, 5. Dovizioso (It.) 44, 6. Rossi 42.Vítězem nedělního závodu Moto3 v rámci motocyklové GP Francie na okruhu v Le Mans se stal domácí Louis Rossi i díky pádům několika svých konkurentů. Čech Jakub Kornfeil držel 11 kol před koncem nadějné 3. místo, ale po pádu na mokré trati nedokončil. „Jenom jsem se vozil a na motorce jsem se cítil skvěle. Samozřejmě, na vodě to velice klouže, ale moc dobře jsem věděl, kde je ten limit, a kam až můžu jít. Bohužel jsem v jedné ze zatáček ztratil předek a odporoučel se k zemi. Za těchto podmínek je to obrovsky nevyzpytatelné a guma ujede ani nevíš jak," smutnil český závodník. V kritickém 13. kole upadl chvíli před Kornfeilem i Hector Faubel, jedoucí na prvním místě. Podobně ale skončili i další průběžní lídři Marc Oliveira a sedm kol před koncem také Maverick Viňales.
"Toho důkazem jsou pády i ostatních jezdců. Do té zatáčky jsem nenajížděl nijak agresivně, spíše naopak. Brzdil jsem úplně normálně jako každé kolo, neměl jsem se kam hnát, byl jsem za Maverickem a snažil jsem se jet si jen to svoje. Kolo nebylo přebržděné, jen prostě a jednoduše ujelo na některé z těch obrovských louží, které se tam utvořily během toho vydatného deště, který se během našeho závodu snad ztrojnásobil. Teďka už to nemůžu brát jako žádnou zkušenost a nějak se omlouvat, protože po tom, co jsem viděl na obrazovce po svém pádu, bylo zřejmé, že jsem si v klidu mohl dojet pro třetí místo a možná i pro něco víc," mrzelo však Kornfeila. Rossi si dojel pro své premiérové vítězství navzdory tomu, že startoval až z 15. místa. Druhý skončil Alberto Moncayo a třetí Alex Rins, oba ze Španělska. Vůbec první body získala česká stáj FGR zásluhou sedmého místa Nizozemce Jaspera Iwemy. Velká cena Francie (Le Mans): Moto3: 1. Rossi (Fr./FTR Honda) 49:12,390, 2. Moncayo (Šp./Kalex KTM) +27,348, 3. Rins (Šp./Suter Honda) +28,899, 4. Antonelli (It./FTR Honda) +33,195, 5. Sissis (Austr./Red Bul KTM) +36,989, 6. Cortese (Něm./TM) +45,312, 7. Iwema (Niz./FGR Honda) +58,645, ... KORNFEIL (ČR/FTR Honda) nedokončil. Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech): 1. Cortese 67, 2. Viňales 55, 3. Salom (Šp.) 49, 4. Fenati (It.) 45, 5. Rins 44, 6. Moncayo 33, ... 18. Iwema (Niz./FGR Honda) 9, 20. KORNFEIL (ČR/FTR Honda) 7, ...
Na okruhu v Le Mans odstartuje ve 12.20 závod Moto2 a od 14.00 je na programu závod královské kubatury MotoGP.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?