Vítězem nedělního závodu motocyklové Velké ceny Francie na okruhu v Le Mans se stal Španěl Jorge Lorenzo, druhý dojel Ital Valentino Rossi a třetí Australan Casey Stoner. Čech Karel Abraham ani napočtvrté do cíle závodu seriálu letošního mistrovství světa nedojel.
Hned od samého začátku šel do čela mistr světa z roku 2010 a tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo, kterému ze začátku sekundoval úřadující šampion Casey Stoner, zatímco Poleman Dani Pedrosa nebyl schopen držet na mokru tempo obou dvou protagonistů.
Za vedoucím duem už ale spřádal plány Valentno Rossi. Ten se nejdříve vypořádal s Andreou Doviziosem a Calem Crutchlowem a pak si úspěšně vyšlápl i na lídra šampionátu Stonera. Lorenzo se díky druhému triumfu v právě probíhající sezoně dostal do čela průběžné klasifikace mistrovství světa.
Karel Abraham jezdil na bodovaném umístění, ale cílovou šachovnici ani ve čtvrtém letošním závodě bohužel neviděl. Závod opustil kvůli problémům s nastavením motocyklu. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing se několik kol potýkal na mokré trati v Le Mans s klouzáním motocyklu a po třetině závodu se rozhodl odstoupit.
Velká cena Francie (Le Mans):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha Factory Racing), 2. Rossi (It./Ducati) +9,905, 3. Stoner (Aus./Repsol Honda Team) +11,298, 4. Pedrosa (Šp./Repsol Honda Team) +29,361, 5. Bradl (Něm./Honda) 32,477, 6. Hayden (USA/Ducati) +32,842, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing) nedokončil.
Průběžné pořadí (po čtyřech závodech): 1. Lorenzo 90, 2. Stoner 82, 3. Pedrosa 65, 4. Crutchlow (Brit.) 45, 5. Dovizioso (It.) 44, 6. Rossi 42.Vítězem nedělního závodu Moto3 v rámci motocyklové GP Francie na okruhu v Le Mans se stal domácí Louis Rossi i díky pádům několika svých konkurentů. Čech Jakub Kornfeil držel 11 kol před koncem nadějné 3. místo, ale po pádu na mokré trati nedokončil. „Jenom jsem se vozil a na motorce jsem se cítil skvěle. Samozřejmě, na vodě to velice klouže, ale moc dobře jsem věděl, kde je ten limit, a kam až můžu jít. Bohužel jsem v jedné ze zatáček ztratil předek a odporoučel se k zemi. Za těchto podmínek je to obrovsky nevyzpytatelné a guma ujede ani nevíš jak," smutnil český závodník. V kritickém 13. kole upadl chvíli před Kornfeilem i Hector Faubel, jedoucí na prvním místě. Podobně ale skončili i další průběžní lídři Marc Oliveira a sedm kol před koncem také Maverick Viňales.
"Toho důkazem jsou pády i ostatních jezdců. Do té zatáčky jsem nenajížděl nijak agresivně, spíše naopak. Brzdil jsem úplně normálně jako každé kolo, neměl jsem se kam hnát, byl jsem za Maverickem a snažil jsem se jet si jen to svoje. Kolo nebylo přebržděné, jen prostě a jednoduše ujelo na některé z těch obrovských louží, které se tam utvořily během toho vydatného deště, který se během našeho závodu snad ztrojnásobil. Teďka už to nemůžu brát jako žádnou zkušenost a nějak se omlouvat, protože po tom, co jsem viděl na obrazovce po svém pádu, bylo zřejmé, že jsem si v klidu mohl dojet pro třetí místo a možná i pro něco víc," mrzelo však Kornfeila. Rossi si dojel pro své premiérové vítězství navzdory tomu, že startoval až z 15. místa. Druhý skončil Alberto Moncayo a třetí Alex Rins, oba ze Španělska. Vůbec první body získala česká stáj FGR zásluhou sedmého místa Nizozemce Jaspera Iwemy. Velká cena Francie (Le Mans): Moto3: 1. Rossi (Fr./FTR Honda) 49:12,390, 2. Moncayo (Šp./Kalex KTM) +27,348, 3. Rins (Šp./Suter Honda) +28,899, 4. Antonelli (It./FTR Honda) +33,195, 5. Sissis (Austr./Red Bul KTM) +36,989, 6. Cortese (Něm./TM) +45,312, 7. Iwema (Niz./FGR Honda) +58,645, ... KORNFEIL (ČR/FTR Honda) nedokončil. Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech): 1. Cortese 67, 2. Viňales 55, 3. Salom (Šp.) 49, 4. Fenati (It.) 45, 5. Rins 44, 6. Moncayo 33, ... 18. Iwema (Niz./FGR Honda) 9, 20. KORNFEIL (ČR/FTR Honda) 7, ...
Na okruhu v Le Mans odstartuje ve 12.20 závod Moto2 a od 14.00 je na programu závod královské kubatury MotoGP.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?