Vítězem nedělního závodu motocyklové Velké ceny Francie na okruhu v Le Mans se stal Španěl Jorge Lorenzo, druhý dojel Ital Valentino Rossi a třetí Australan Casey Stoner. Čech Karel Abraham ani napočtvrté do cíle závodu seriálu letošního mistrovství světa nedojel.
Hned od samého začátku šel do čela mistr světa z roku 2010 a tovární jezdec Yamahy Jorge Lorenzo, kterému ze začátku sekundoval úřadující šampion Casey Stoner, zatímco Poleman Dani Pedrosa nebyl schopen držet na mokru tempo obou dvou protagonistů.
Za vedoucím duem už ale spřádal plány Valentno Rossi. Ten se nejdříve vypořádal s Andreou Doviziosem a Calem Crutchlowem a pak si úspěšně vyšlápl i na lídra šampionátu Stonera. Lorenzo se díky druhému triumfu v právě probíhající sezoně dostal do čela průběžné klasifikace mistrovství světa.
Karel Abraham jezdil na bodovaném umístění, ale cílovou šachovnici ani ve čtvrtém letošním závodě bohužel neviděl. Závod opustil kvůli problémům s nastavením motocyklu. Jezdec týmu Cardion AB Motoracing se několik kol potýkal na mokré trati v Le Mans s klouzáním motocyklu a po třetině závodu se rozhodl odstoupit.
Velká cena Francie (Le Mans):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha Factory Racing), 2. Rossi (It./Ducati) +9,905, 3. Stoner (Aus./Repsol Honda Team) +11,298, 4. Pedrosa (Šp./Repsol Honda Team) +29,361, 5. Bradl (Něm./Honda) 32,477, 6. Hayden (USA/Ducati) +32,842, ... ABRAHAM (ČR/Cardion AB Motoracing) nedokončil.
Průběžné pořadí (po čtyřech závodech): 1. Lorenzo 90, 2. Stoner 82, 3. Pedrosa 65, 4. Crutchlow (Brit.) 45, 5. Dovizioso (It.) 44, 6. Rossi 42.Vítězem nedělního závodu Moto3 v rámci motocyklové GP Francie na okruhu v Le Mans se stal domácí Louis Rossi i díky pádům několika svých konkurentů. Čech Jakub Kornfeil držel 11 kol před koncem nadějné 3. místo, ale po pádu na mokré trati nedokončil. „Jenom jsem se vozil a na motorce jsem se cítil skvěle. Samozřejmě, na vodě to velice klouže, ale moc dobře jsem věděl, kde je ten limit, a kam až můžu jít. Bohužel jsem v jedné ze zatáček ztratil předek a odporoučel se k zemi. Za těchto podmínek je to obrovsky nevyzpytatelné a guma ujede ani nevíš jak," smutnil český závodník. V kritickém 13. kole upadl chvíli před Kornfeilem i Hector Faubel, jedoucí na prvním místě. Podobně ale skončili i další průběžní lídři Marc Oliveira a sedm kol před koncem také Maverick Viňales.
"Toho důkazem jsou pády i ostatních jezdců. Do té zatáčky jsem nenajížděl nijak agresivně, spíše naopak. Brzdil jsem úplně normálně jako každé kolo, neměl jsem se kam hnát, byl jsem za Maverickem a snažil jsem se jet si jen to svoje. Kolo nebylo přebržděné, jen prostě a jednoduše ujelo na některé z těch obrovských louží, které se tam utvořily během toho vydatného deště, který se během našeho závodu snad ztrojnásobil. Teďka už to nemůžu brát jako žádnou zkušenost a nějak se omlouvat, protože po tom, co jsem viděl na obrazovce po svém pádu, bylo zřejmé, že jsem si v klidu mohl dojet pro třetí místo a možná i pro něco víc," mrzelo však Kornfeila. Rossi si dojel pro své premiérové vítězství navzdory tomu, že startoval až z 15. místa. Druhý skončil Alberto Moncayo a třetí Alex Rins, oba ze Španělska. Vůbec první body získala česká stáj FGR zásluhou sedmého místa Nizozemce Jaspera Iwemy. Velká cena Francie (Le Mans): Moto3: 1. Rossi (Fr./FTR Honda) 49:12,390, 2. Moncayo (Šp./Kalex KTM) +27,348, 3. Rins (Šp./Suter Honda) +28,899, 4. Antonelli (It./FTR Honda) +33,195, 5. Sissis (Austr./Red Bul KTM) +36,989, 6. Cortese (Něm./TM) +45,312, 7. Iwema (Niz./FGR Honda) +58,645, ... KORNFEIL (ČR/FTR Honda) nedokončil. Průběžné pořadí MS (po čtyřech závodech): 1. Cortese 67, 2. Viňales 55, 3. Salom (Šp.) 49, 4. Fenati (It.) 45, 5. Rins 44, 6. Moncayo 33, ... 18. Iwema (Niz./FGR Honda) 9, 20. KORNFEIL (ČR/FTR Honda) 7, ...
Na okruhu v Le Mans odstartuje ve 12.20 závod Moto2 a od 14.00 je na programu závod královské kubatury MotoGP.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.