Český jezdec Karel Abraham nedokončil kvůli technickým potížím nedělní Velkou cenu Kataru silničních motocyklů, která byla úvodním závodem letošního seriálu mistrovství světa. V královské kubatuře MotoGP zvítězil úřadující vicemistr světa Jorge Lorenzo ze Španělska.
Abraham zajel v sobotní kvalifikaci desátý nejlepší čas, který na startu stačil na pozici ve čtvrté řadě. Rodák z Brna se postupně propadal a v šestém kole byl dokonce poslední. Poté ve svém oblíbeném závodě obkroužil ještě necelá dvě kola. Kvůli problémům se svým motocyklem Ducati zajel nedobrovolně do boxu a premiérový podnik sezony pro něj předčasně skončil.
V čele jel dlouho Australan Casey Stoner, který letos obhajuje titul v nejprestižnější třídě. Nakonec své vedení neuhájil, dostali se před něj vítěz kvalifikace Jorge Lorenzo a také jeho krajan Dani Perdosa.
Jakub Kornfeil obsadil v nově vzniklé třídě Moto3 patnáctou příčku. Díky tomu získal jeden bod, z výhry se raduje Maverick Viňales ze Španělska.Vítězný jezdec si připsal celkově svůj pátý triumf v seriálu mistrovství světa. O čtyři sekundy za ním dojel při svém premiérovém startu v šampionátu Ital Romano Fenati. Nejlepší ze sobotní kvalifikace Sandro Cortese z Německa po bitvě se Španělem Luisem Salomem dojel třetí. Kornfeil si v den svých 19. narozenin oproti kvalifikaci polepšil o čtyři příčky a skončil patnáctý, takže se může radovat ze zisku prvního bodu v sezoně.
Ve třídě Moto2 vstoupil vítězně do letošního ročníku MS další Španěl Marc Márquez, který předčil druhého Andreu Iannoneho o pouhých 0,061 sekundy, třetí pozici vybojoval další španělský závodník Pol Espargaro. MS silničních motocyklů - Velká cena Kataru (Losail):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 42:44:214, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,852, 3. Stoner (Austr./Honda) +2,908, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) +17,114, 5. Dovizioso (It./Yamaha) +17,420, 6. Hayden (USA/Ducati) +28,413, ...ABRAHAM (ČR/Ducati) závod nedokončil.
Moto2: 1. Márquez (Šp./Suter) 40:34,225, 2. Iannone (It./Speed Up) +0,061, 3. Espargaro (Šp./Kalex) +1,412, 4. Rabat (Šp./Kalex) +1,639, 5. Lüthi (Švýc./Suter) +0,438, 6. Redding (Brit./Kalex) +6,768. Moto3: 1. Viňales (Šp./Honda) 38:40,995, 2. Fenati (It./FTR Honda) +4,301, 3. Cortese (Něm./KTM) +18,013, 4. Salom (Šp./Kalex) +18,200, 5. Oliveira (Portug./Honda) +18,745, 6. Chairuddin (Malajsie/KTM) +19,052, ...15. KORNFEIL (ČR/FTR Honda) +38,641.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.