Český jezdec Karel Abraham nedokončil kvůli technickým potížím nedělní Velkou cenu Kataru silničních motocyklů, která byla úvodním závodem letošního seriálu mistrovství světa. V královské kubatuře MotoGP zvítězil úřadující vicemistr světa Jorge Lorenzo ze Španělska.
Abraham zajel v sobotní kvalifikaci desátý nejlepší čas, který na startu stačil na pozici ve čtvrté řadě. Rodák z Brna se postupně propadal a v šestém kole byl dokonce poslední. Poté ve svém oblíbeném závodě obkroužil ještě necelá dvě kola. Kvůli problémům se svým motocyklem Ducati zajel nedobrovolně do boxu a premiérový podnik sezony pro něj předčasně skončil.
V čele jel dlouho Australan Casey Stoner, který letos obhajuje titul v nejprestižnější třídě. Nakonec své vedení neuhájil, dostali se před něj vítěz kvalifikace Jorge Lorenzo a také jeho krajan Dani Perdosa.
Jakub Kornfeil obsadil v nově vzniklé třídě Moto3 patnáctou příčku. Díky tomu získal jeden bod, z výhry se raduje Maverick Viňales ze Španělska.Vítězný jezdec si připsal celkově svůj pátý triumf v seriálu mistrovství světa. O čtyři sekundy za ním dojel při svém premiérovém startu v šampionátu Ital Romano Fenati. Nejlepší ze sobotní kvalifikace Sandro Cortese z Německa po bitvě se Španělem Luisem Salomem dojel třetí. Kornfeil si v den svých 19. narozenin oproti kvalifikaci polepšil o čtyři příčky a skončil patnáctý, takže se může radovat ze zisku prvního bodu v sezoně.
Ve třídě Moto2 vstoupil vítězně do letošního ročníku MS další Španěl Marc Márquez, který předčil druhého Andreu Iannoneho o pouhých 0,061 sekundy, třetí pozici vybojoval další španělský závodník Pol Espargaro. MS silničních motocyklů - Velká cena Kataru (Losail):
MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 42:44:214, 2. Pedrosa (Šp./Honda) +0,852, 3. Stoner (Austr./Honda) +2,908, 4. Crutchlow (Brit./Yamaha) +17,114, 5. Dovizioso (It./Yamaha) +17,420, 6. Hayden (USA/Ducati) +28,413, ...ABRAHAM (ČR/Ducati) závod nedokončil.
Moto2: 1. Márquez (Šp./Suter) 40:34,225, 2. Iannone (It./Speed Up) +0,061, 3. Espargaro (Šp./Kalex) +1,412, 4. Rabat (Šp./Kalex) +1,639, 5. Lüthi (Švýc./Suter) +0,438, 6. Redding (Brit./Kalex) +6,768. Moto3: 1. Viňales (Šp./Honda) 38:40,995, 2. Fenati (It./FTR Honda) +4,301, 3. Cortese (Něm./KTM) +18,013, 4. Salom (Šp./Kalex) +18,200, 5. Oliveira (Portug./Honda) +18,745, 6. Chairuddin (Malajsie/KTM) +19,052, ...15. KORNFEIL (ČR/FTR Honda) +38,641.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.