V obou nedělních závodech MS superbiků v italské Imole byl nejrychlejší Španěl Checa, český reprezentant Jakub Smrž obsadil nejprve jedenácté a ve druhé jízdě pak sedmé místo. Podrobnosti zveřejnily oficiální stránky šampionátu.
Jakub Smrž odstartoval do prvního závodu z desáté pozice, kterou si vyjel v sobotní kvalifikaci. Český motocyklista musel dohánět zdržení, poté co se vyhýbal motorce Leona Haslama, a v cíli skončil na jedenáctém místě.
Ve druhém nedělním závodě si Smrž polepšil a dojel sedmý. Stejná příčka mu patří i v celkovém průběžném pořadí mistrovství světa.
Oba závody ovládl obhájce loňského titulu Carlos Checa. Druhý skončil Tom Sykes, na třetí příčce se umístil Leon Haslam.Závody mistrovství světa superbiků (ITÁLIE, Imola)
První jízda: 1. Checa (Šp./Ducati) 38:06, 264, 2. Sykes (Brit./Kawasaki) +3,206, 3. Haslam (Brit./BMW) +5,593, 4, Biaggi (It./Aprilia) +6,519, 5. Laverty (Ir./Aprilia) +24.662, 6. Melandri (It./BMW) +27,261, 7. Lascorz (Šp./Kawasaki) +27,384, 8. Zanetti (It./Ducati) +28,299, 9. Rea (Brit./Honda) +34,067, 10. Canepa (It./Ducati) +35,724, 11. SMRŽ (ČR/Liberty Racing Team Ducati) +36,738.
Druhá jízda: 1. Checa (Šp./Ducati) 37:57,571, 2. Sykes (Brit./Kawasaki) +1,935, 3. Haslam (Brit./BMW) +2,969, 4. Biaggi (It./Aprilia) +3,346, 5. Rea (Brit./Honda) +18,925, 6. Laverty (Ir./Aprilia) +21,180, 7. SMRŽ (ČR/Liberty Racing Team Ducati) +21,392, 8. Camier (Brit./Suzuki) +23,797, 9. Lascorz (Šp./Kawasaki) +24,219, 10. Melandri (It./BMW) +25,599.
Průběžné pořadí MS: 1. Checa (Šp./Ducati) 75, 2. Biaggi (It./Aprilia) 71, 3. Sykes (Brit./Kawasaki) 69, 4. Haslam (Brit./BMW) 47, 5. Melandri (It./BMW) 46, 6. Rea (Brit./Honda) 40, 7. SMRŽ (ČR/Liberty Racing Team Ducati) 30, 8. Laverty (Ir./Aprilia) 29, 9. Guintoli (Fr./Ducati) 21, 10. Berger (Fr./Ducati) 20.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.