Ital Max Biaggi a Španěl Carlos Checa se stali vítězi dvou závodů úvodního podniku mistrovství světa superbiků, které se jely v noci na neděli v australském Phillip Island. Český jezdec Jakub Smrž skončil v první jízdě pátý a ve druhé jedenáctý.
Nešťastně začala sezona pro úřadujícího šampiona Carlose Checu, který v první jízdě pět kol před koncem na mokré trati havaroval a přišel o jisté vítězství. Triumf tak spadl do klína Italovi Maxovi Biaggimu. Velmi dobře si počínal i Jakub Smrž, který v premiéře skončil po jisté jízdě pátý. Checa se z pádu oklepal a druhý závod opanoval. Formu však opět ukázal Max Biaggi, který se díky druhé příčce udržel v čele průběžného pořadí seriálu. Jakub Smrž tentokrát dojel ve vyrovnaném závodě až na 11. příčce, celkově mu
MS superbiků (AUSTRÁLIE, Phillip Island)úvodní podnik sezóny: 1. závod: 1. Biaggi (It./Aprilia) 34:13,963, 2. Melandri (It./BMW) +7,104, 3. Guintoli (Fr./Ducati) +7,378, 4. Sykes (Brit./Kawasaki) +12,189, 5. SMRŽ (ČR/Ducati) +18,424, 6. Fabrizio (It./BMW) + 20,200.
2. závod: 1. Checa (Šp./Althea Racing) 34:26,728, 2. Biaggi (It./Aprilia) +6,707, 3. Sykes (Brit./Kawasaki) +12,621, 4. Rea (Brit./Honda) +12,855, 5. Haslam (Brit./BMW) +18,179, 6. Melandri (It./BMW) +18,831, ... 11. SMRŽ (ČR/Ducati) +28,479. Průběžné pořadí MS: 1. Biaggi 45, 2. Melandri 30, 3. Sykes 29, 4. Checa 25, 5. Rea 22, 6. SMRŽ 16, 7. Aoyama a Haslam 15.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.