Český závodník Jakub Kornfeil dosáhl v nedělní Velké ceně Malajsie silničních motocyklů třetího nejlepšího výsledku ve třídě do 125 ccm v kariéře, když obsadil osmé místo. Na vítězného Španěla Mavericka Viňalese ztratil 39 vteřin.
Osmnáctiletý motocyklista letos skončil dvakrát sedmý, a to ve Velké ceně Španělska a také domácím závodě na Masarykově okruhu v Brně. Zde se před rokem navíc radoval z páté příčky, již zatím nedokázal překonat. V předposledním závodě sezony se z vítězství radoval Viňales před Němcem Sandrem Cortesem a Francouzem Johannem Zarkem. Vedoucí muž průběžného pořadí seriálu Nicolas Terol ze Španělska potřeboval skončit před francouzským motocyklistou, aby se radoval z titulu, to se mu ovšem nepovedlo a obsadil až pátou pozici. O novém šampionovi třídy do 125 kubických centimetrů se tak rozhodne v závěrečném podniku sezony, Velké ceně Valencie, jež je na programu 6. listopadu. Ve třídě Moto2 se v závodě, který předčasně ukončila červená vlajka, radoval z premiérového vítězství Švýcar Thomas Lüthi před Stefanem Bradlem z Německa a Španělem Polem Espargarem. Bradl mohl v neděli slavit titul mistra světa, pokud by triumfoval, neboť jeho úhlavní rival, Španěl Marc Márquez kvůli havárii v pátečním tréninku do závodu nenastoupil. Jenže vítězství spadlo do klína Lüthimu, když dvě kola před koncem ošklivě upadl Katalánec Alex Pons a klání bylo předčasně ukončeno. Bradl tak vstoupí do závěrečné Velké ceny Valencie s třiadvacetibodovým náskokem před Márquezem. Závod královské kubatury MotoGP byl po úvodních dvou kolech zrušen kvůli ošklivému pádu Itala Marka Simoncelliho. Ten následně svým zraněním podlehl. Velká cena Malajsie silničních motocyklů (Sepang)MotoGP: Závod byl po nehodě Marka Simoncelliho v 2. kole zrušen.Stav MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 325 b., 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 260, 3. Dovizioso (It./Honda)212, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 208, 5. Spies (USA/Yamaha) 156, ...14. ABRAHAM (ČR/Ducati) 56.Moto2: 1. Lüthi (Švýc./Suter) 36:35,114, 2. Bradl (Něm./Kalex) 36:35,301, 3. P. Espargaro (Šp./FTR) 36:42,579, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) 36:44,241, 5. Aegerter (Švýc./Suter) 36:46,608, 6. Kallio (Fin./Suter) 36:47,017.Stav MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 274 b., 2. Márquez (Šp./Suter) 251, 3. Iannone (It./Suter) 172, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) 170, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 151.Do 125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 40:34,280, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 40:34,634, 3. Zarco (Fr./Derbi) 40:36,735, 4. Faubel (Šp./Aprilia) 40:37,201, 5. Terol (Šp./Aprilia) 40:44,329, 6. Folger (Něm./Aprilia) 40:52,244, ...8. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 41:13,379.Stav MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 282 b., 2. Zarco (Fr./Derbi) 262, 3. Cortese (Něm./Aprilia) 225, 4. Viňales (Šp./Aprilia) 223, 5. Faubel (Šp./Aprilia) 161, ...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 72.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.