Kornfeil dojel v Malajsii osmý, závod MotoGP po tragédii zrušen

Kornfeil dojel v Malajsii osmý, závod MotoGP po tragédii zrušen
Kornfeil dojel v Malajsii osmý, závod MotoGP po tragédii zrušen, foto: www.motogp.com
mediafax 23. října 2011 11:29
Sdílej:

Český závodník Jakub Kornfeil dosáhl v nedělní Velké ceně Malajsie silničních motocyklů třetího nejlepšího výsledku ve třídě do 125 ccm v kariéře, když obsadil osmé místo. Na vítězného Španěla Mavericka Viňalese ztratil 39 vteřin.

Osmnáctiletý motocyklista letos skončil dvakrát sedmý, a to ve Velké ceně Španělska a také domácím závodě na Masarykově okruhu v Brně. Zde se před rokem navíc radoval z páté příčky, již zatím nedokázal překonat. V předposledním závodě sezony se z vítězství radoval Viňales před Němcem Sandrem Cortesem a Francouzem Johannem Zarkem. Vedoucí muž průběžného pořadí seriálu Nicolas Terol ze Španělska potřeboval skončit před francouzským motocyklistou, aby se radoval z titulu, to se mu ovšem nepovedlo a obsadil až pátou pozici. O novém šampionovi třídy do 125 kubických centimetrů se tak rozhodne v závěrečném podniku sezony, Velké ceně Valencie, jež je na programu 6. listopadu. Ve třídě Moto2 se v závodě, který předčasně ukončila červená vlajka, radoval z premiérového vítězství Švýcar Thomas Lüthi před Stefanem Bradlem z Německa a Španělem Polem Espargarem. Bradl mohl v neděli slavit titul mistra světa, pokud by triumfoval, neboť jeho úhlavní rival, Španěl Marc Márquez kvůli havárii v pátečním tréninku do závodu nenastoupil. Jenže vítězství spadlo do klína Lüthimu, když dvě kola před koncem ošklivě upadl Katalánec Alex Pons a klání bylo předčasně ukončeno. Bradl tak vstoupí do závěrečné Velké ceny Valencie s třiadvacetibodovým náskokem před Márquezem. Závod královské kubatury MotoGP byl po úvodních dvou kolech zrušen kvůli ošklivému pádu Itala Marka Simoncelliho. Ten následně svým zraněním podlehl. Velká cena Malajsie silničních motocyklů (Sepang)MotoGP: Závod byl po nehodě Marka Simoncelliho v 2. kole zrušen.Stav MS: 1. Stoner (Aust./Honda) 325 b., 2. Lorenzo (Šp./Yamaha) 260, 3. Dovizioso (It./Honda)212, 4. Pedrosa (Šp./Honda) 208, 5. Spies (USA/Yamaha) 156, ...14. ABRAHAM (ČR/Ducati) 56.Moto2: 1. Lüthi (Švýc./Suter) 36:35,114, 2. Bradl (Něm./Kalex) 36:35,301, 3. P. Espargaro (Šp./FTR) 36:42,579, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) 36:44,241, 5. Aegerter (Švýc./Suter) 36:46,608, 6. Kallio (Fin./Suter) 36:47,017.Stav MS: 1. Bradl (Něm./Kalex) 274 b., 2. Márquez (Šp./Suter) 251, 3. Iannone (It./Suter) 172, 4. De Angelis (San Mar./Motobi) 170, 5. Lüthi (Švýc./Suter) 151.Do 125 ccm: 1. Viňales (Šp./Aprilia) 40:34,280, 2. Cortese (Něm./Aprilia) 40:34,634, 3. Zarco (Fr./Derbi) 40:36,735, 4. Faubel (Šp./Aprilia) 40:37,201, 5. Terol (Šp./Aprilia) 40:44,329, 6. Folger (Něm./Aprilia) 40:52,244, ...8. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 41:13,379.Stav MS: 1. Terol (Šp./Aprilia) 282 b., 2. Zarco (Fr./Derbi) 262, 3. Cortese (Něm./Aprilia) 225, 4. Viňales (Šp./Aprilia) 223, 5. Faubel (Šp./Aprilia) 161, ...12. KORNFEIL (ČR/Aprilia) 72.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.