Čtyřiadvacetiletý italský motocyklista Marco Simoncelli nepřežil následky ošklivého pádu ve druhém kole nedělní Velké ceny Malajsie MotoGP. Předposlední závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl následně zrušen, zprávu přinesly webové stránky Autosportu a potvrdili ji také organizátoři závodu.
Simoncelli bojoval o čtvrté místo se Španělem Alvarem Bautistou, když ztratil kontrolu nad svým motocyklem a vlétl přímo do cesty strojům Američana Colina Edwardse a Valentina Rossiho z Itálie. Ti se mu podle televizních záběrů nestačili vyhnout. Ital zůstal po kolizi bezvládně ležet na trati, přičemž během havárie přišel o helmu. Záchranka ho ihned odvezla do lékařského centra na okruhu v Sepangu, jezdec ale v 10:56 SELČ svým zraněním podlehl. Edwards vyvázl podle agentury Reuters bez vážné újmy na zdraví, Rossi byl dokonce schopen dopravit svou motorku do depa. Podle oficiální lékařské zprávy zemřel Simoncelli v důsledku rozsáhlého traumatu v oblasti hlavy, krku a hrudníku. Vedoucí lékařského týmu MotoGP Michele Macchiagodena prohlásil, že jezdec stáje Gresini Honda byl v bezvědomí už v době, kdy se k němu dostali záchranáři. Ti se ho pokoušeli oživit cestou sanitkou i dalších 45 minut po příjezdu do nemocnice, ale marně. "Ihned po příjezdu na kliniku jsme Simoncelliho intubovali a odsáli mu krev z plic. Oživovali jsme ho 45 minut, dokud jsme neztratili poslední naději. Bohužel jsme mu už nedokázali pomoct a v 16.56 místního času zemřel," uvedl Macchiagodena. Ředitel závodu Paul Butler se nechal slyšet, že nehodu prošetří. Casey Stoner, který minulý týden vyhrál domácí Velkou cenu Austrálie a zajistil si tak s předstihem titul mistra světa, prohlásil: "Když jsem zhlédl záznam té nehody, udělalo se mi špatně. Přijít o helmu, to je vždycky špatné znamení." Soustrast rodině i šok z události pak na svých profilech na sociálních sítích vyjádřili také britský jezdec MotoGP Cal Crutchlow nebo australský pilot F1 Mark Webber. Simoncelliho smrt je první takto smutnou událostí v seriálu MotoGP od roku 2003, kdy se během Velké ceny Japonska zabil domácí jezdec Hondy Daidžiro Kato. V minulém roce zemřel po podobné nehodě jako Simoncelli závodník ve třídě Moto2 Šoja Tomizawa. Simoncelli, jenž se proslavil divokým účesem ve stylu afro a také veselou povahou, se poprvé dostal na stupně vítězů v MotoGP během srpnové Velké ceny České republiky na Masarykově okruhu v Brně, kde byl třetí. Při uplynulé Grand Prix Austrálie si pak ještě o příčku polepšil. Od roku 2002 závodil ve třídě do 125 ccm, v roce 2006 přešel do kategorie do 250 kubických centimetrů, v níž se roku 2008 radoval z titulu. O dva roky později pak začal jezdit MotoGP.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?