Čtyřiadvacetiletý italský motocyklista Marco Simoncelli nepřežil následky ošklivého pádu ve druhém kole nedělní Velké ceny Malajsie MotoGP. Předposlední závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl následně zrušen, zprávu přinesly webové stránky Autosportu a potvrdili ji také organizátoři závodu.
Simoncelli bojoval o čtvrté místo se Španělem Alvarem Bautistou, když ztratil kontrolu nad svým motocyklem a vlétl přímo do cesty strojům Američana Colina Edwardse a Valentina Rossiho z Itálie. Ti se mu podle televizních záběrů nestačili vyhnout. Ital zůstal po kolizi bezvládně ležet na trati, přičemž během havárie přišel o helmu. Záchranka ho ihned odvezla do lékařského centra na okruhu v Sepangu, jezdec ale v 10:56 SELČ svým zraněním podlehl. Edwards vyvázl podle agentury Reuters bez vážné újmy na zdraví, Rossi byl dokonce schopen dopravit svou motorku do depa. Podle oficiální lékařské zprávy zemřel Simoncelli v důsledku rozsáhlého traumatu v oblasti hlavy, krku a hrudníku. Vedoucí lékařského týmu MotoGP Michele Macchiagodena prohlásil, že jezdec stáje Gresini Honda byl v bezvědomí už v době, kdy se k němu dostali záchranáři. Ti se ho pokoušeli oživit cestou sanitkou i dalších 45 minut po příjezdu do nemocnice, ale marně. "Ihned po příjezdu na kliniku jsme Simoncelliho intubovali a odsáli mu krev z plic. Oživovali jsme ho 45 minut, dokud jsme neztratili poslední naději. Bohužel jsme mu už nedokázali pomoct a v 16.56 místního času zemřel," uvedl Macchiagodena. Ředitel závodu Paul Butler se nechal slyšet, že nehodu prošetří. Casey Stoner, který minulý týden vyhrál domácí Velkou cenu Austrálie a zajistil si tak s předstihem titul mistra světa, prohlásil: "Když jsem zhlédl záznam té nehody, udělalo se mi špatně. Přijít o helmu, to je vždycky špatné znamení." Soustrast rodině i šok z události pak na svých profilech na sociálních sítích vyjádřili také britský jezdec MotoGP Cal Crutchlow nebo australský pilot F1 Mark Webber. Simoncelliho smrt je první takto smutnou událostí v seriálu MotoGP od roku 2003, kdy se během Velké ceny Japonska zabil domácí jezdec Hondy Daidžiro Kato. V minulém roce zemřel po podobné nehodě jako Simoncelli závodník ve třídě Moto2 Šoja Tomizawa. Simoncelli, jenž se proslavil divokým účesem ve stylu afro a také veselou povahou, se poprvé dostal na stupně vítězů v MotoGP během srpnové Velké ceny České republiky na Masarykově okruhu v Brně, kde byl třetí. Při uplynulé Grand Prix Austrálie si pak ještě o příčku polepšil. Od roku 2002 závodil ve třídě do 125 ccm, v roce 2006 přešel do kategorie do 250 kubických centimetrů, v níž se roku 2008 radoval z titulu. O dva roky později pak začal jezdit MotoGP.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?