Čtyřiadvacetiletý italský motocyklista Marco Simoncelli nepřežil následky ošklivého pádu ve druhém kole nedělní Velké ceny Malajsie MotoGP. Předposlední závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl následně zrušen, zprávu přinesly webové stránky Autosportu a potvrdili ji také organizátoři závodu.
Simoncelli bojoval o čtvrté místo se Španělem Alvarem Bautistou, když ztratil kontrolu nad svým motocyklem a vlétl přímo do cesty strojům Američana Colina Edwardse a Valentina Rossiho z Itálie. Ti se mu podle televizních záběrů nestačili vyhnout. Ital zůstal po kolizi bezvládně ležet na trati, přičemž během havárie přišel o helmu. Záchranka ho ihned odvezla do lékařského centra na okruhu v Sepangu, jezdec ale v 10:56 SELČ svým zraněním podlehl. Edwards vyvázl podle agentury Reuters bez vážné újmy na zdraví, Rossi byl dokonce schopen dopravit svou motorku do depa. Podle oficiální lékařské zprávy zemřel Simoncelli v důsledku rozsáhlého traumatu v oblasti hlavy, krku a hrudníku. Vedoucí lékařského týmu MotoGP Michele Macchiagodena prohlásil, že jezdec stáje Gresini Honda byl v bezvědomí už v době, kdy se k němu dostali záchranáři. Ti se ho pokoušeli oživit cestou sanitkou i dalších 45 minut po příjezdu do nemocnice, ale marně. "Ihned po příjezdu na kliniku jsme Simoncelliho intubovali a odsáli mu krev z plic. Oživovali jsme ho 45 minut, dokud jsme neztratili poslední naději. Bohužel jsme mu už nedokázali pomoct a v 16.56 místního času zemřel," uvedl Macchiagodena. Ředitel závodu Paul Butler se nechal slyšet, že nehodu prošetří. Casey Stoner, který minulý týden vyhrál domácí Velkou cenu Austrálie a zajistil si tak s předstihem titul mistra světa, prohlásil: "Když jsem zhlédl záznam té nehody, udělalo se mi špatně. Přijít o helmu, to je vždycky špatné znamení." Soustrast rodině i šok z události pak na svých profilech na sociálních sítích vyjádřili také britský jezdec MotoGP Cal Crutchlow nebo australský pilot F1 Mark Webber. Simoncelliho smrt je první takto smutnou událostí v seriálu MotoGP od roku 2003, kdy se během Velké ceny Japonska zabil domácí jezdec Hondy Daidžiro Kato. V minulém roce zemřel po podobné nehodě jako Simoncelli závodník ve třídě Moto2 Šoja Tomizawa. Simoncelli, jenž se proslavil divokým účesem ve stylu afro a také veselou povahou, se poprvé dostal na stupně vítězů v MotoGP během srpnové Velké ceny České republiky na Masarykově okruhu v Brně, kde byl třetí. Při uplynulé Grand Prix Austrálie si pak ještě o příčku polepšil. Od roku 2002 závodil ve třídě do 125 ccm, v roce 2006 přešel do kategorie do 250 kubických centimetrů, v níž se roku 2008 radoval z titulu. O dva roky později pak začal jezdit MotoGP.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?