Čtyřiadvacetiletý italský motocyklista Marco Simoncelli nepřežil následky ošklivého pádu ve druhém kole nedělní Velké ceny Malajsie MotoGP. Předposlední závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl následně zrušen, zprávu přinesly webové stránky Autosportu a potvrdili ji také organizátoři závodu.
Simoncelli bojoval o čtvrté místo se Španělem Alvarem Bautistou, když ztratil kontrolu nad svým motocyklem a vlétl přímo do cesty strojům Američana Colina Edwardse a Valentina Rossiho z Itálie. Ti se mu podle televizních záběrů nestačili vyhnout. Ital zůstal po kolizi bezvládně ležet na trati, přičemž během havárie přišel o helmu. Záchranka ho ihned odvezla do lékařského centra na okruhu v Sepangu, jezdec ale v 10:56 SELČ svým zraněním podlehl. Edwards vyvázl podle agentury Reuters bez vážné újmy na zdraví, Rossi byl dokonce schopen dopravit svou motorku do depa. Podle oficiální lékařské zprávy zemřel Simoncelli v důsledku rozsáhlého traumatu v oblasti hlavy, krku a hrudníku. Vedoucí lékařského týmu MotoGP Michele Macchiagodena prohlásil, že jezdec stáje Gresini Honda byl v bezvědomí už v době, kdy se k němu dostali záchranáři. Ti se ho pokoušeli oživit cestou sanitkou i dalších 45 minut po příjezdu do nemocnice, ale marně. "Ihned po příjezdu na kliniku jsme Simoncelliho intubovali a odsáli mu krev z plic. Oživovali jsme ho 45 minut, dokud jsme neztratili poslední naději. Bohužel jsme mu už nedokázali pomoct a v 16.56 místního času zemřel," uvedl Macchiagodena. Ředitel závodu Paul Butler se nechal slyšet, že nehodu prošetří. Casey Stoner, který minulý týden vyhrál domácí Velkou cenu Austrálie a zajistil si tak s předstihem titul mistra světa, prohlásil: "Když jsem zhlédl záznam té nehody, udělalo se mi špatně. Přijít o helmu, to je vždycky špatné znamení." Soustrast rodině i šok z události pak na svých profilech na sociálních sítích vyjádřili také britský jezdec MotoGP Cal Crutchlow nebo australský pilot F1 Mark Webber. Simoncelliho smrt je první takto smutnou událostí v seriálu MotoGP od roku 2003, kdy se během Velké ceny Japonska zabil domácí jezdec Hondy Daidžiro Kato. V minulém roce zemřel po podobné nehodě jako Simoncelli závodník ve třídě Moto2 Šoja Tomizawa. Simoncelli, jenž se proslavil divokým účesem ve stylu afro a také veselou povahou, se poprvé dostal na stupně vítězů v MotoGP během srpnové Velké ceny České republiky na Masarykově okruhu v Brně, kde byl třetí. Při uplynulé Grand Prix Austrálie si pak ještě o příčku polepšil. Od roku 2002 závodil ve třídě do 125 ccm, v roce 2006 přešel do kategorie do 250 kubických centimetrů, v níž se roku 2008 radoval z titulu. O dva roky později pak začal jezdit MotoGP.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?