Čtyřiadvacetiletý italský motocyklista Marco Simoncelli nepřežil následky ošklivého pádu ve druhém kole nedělní Velké ceny Malajsie MotoGP. Předposlední závod sezony mistrovství světa silničních motocyklů byl následně zrušen, zprávu přinesly webové stránky Autosportu a potvrdili ji také organizátoři závodu.
Simoncelli bojoval o čtvrté místo se Španělem Alvarem Bautistou, když ztratil kontrolu nad svým motocyklem a vlétl přímo do cesty strojům Američana Colina Edwardse a Valentina Rossiho z Itálie. Ti se mu podle televizních záběrů nestačili vyhnout. Ital zůstal po kolizi bezvládně ležet na trati, přičemž během havárie přišel o helmu. Záchranka ho ihned odvezla do lékařského centra na okruhu v Sepangu, jezdec ale v 10:56 SELČ svým zraněním podlehl. Edwards vyvázl podle agentury Reuters bez vážné újmy na zdraví, Rossi byl dokonce schopen dopravit svou motorku do depa. Podle oficiální lékařské zprávy zemřel Simoncelli v důsledku rozsáhlého traumatu v oblasti hlavy, krku a hrudníku. Vedoucí lékařského týmu MotoGP Michele Macchiagodena prohlásil, že jezdec stáje Gresini Honda byl v bezvědomí už v době, kdy se k němu dostali záchranáři. Ti se ho pokoušeli oživit cestou sanitkou i dalších 45 minut po příjezdu do nemocnice, ale marně. "Ihned po příjezdu na kliniku jsme Simoncelliho intubovali a odsáli mu krev z plic. Oživovali jsme ho 45 minut, dokud jsme neztratili poslední naději. Bohužel jsme mu už nedokázali pomoct a v 16.56 místního času zemřel," uvedl Macchiagodena. Ředitel závodu Paul Butler se nechal slyšet, že nehodu prošetří. Casey Stoner, který minulý týden vyhrál domácí Velkou cenu Austrálie a zajistil si tak s předstihem titul mistra světa, prohlásil: "Když jsem zhlédl záznam té nehody, udělalo se mi špatně. Přijít o helmu, to je vždycky špatné znamení." Soustrast rodině i šok z události pak na svých profilech na sociálních sítích vyjádřili také britský jezdec MotoGP Cal Crutchlow nebo australský pilot F1 Mark Webber. Simoncelliho smrt je první takto smutnou událostí v seriálu MotoGP od roku 2003, kdy se během Velké ceny Japonska zabil domácí jezdec Hondy Daidžiro Kato. V minulém roce zemřel po podobné nehodě jako Simoncelli závodník ve třídě Moto2 Šoja Tomizawa. Simoncelli, jenž se proslavil divokým účesem ve stylu afro a také veselou povahou, se poprvé dostal na stupně vítězů v MotoGP během srpnové Velké ceny České republiky na Masarykově okruhu v Brně, kde byl třetí. Při uplynulé Grand Prix Austrálie si pak ještě o příčku polepšil. Od roku 2002 závodil ve třídě do 125 ccm, v roce 2006 přešel do kategorie do 250 kubických centimetrů, v níž se roku 2008 radoval z titulu. O dva roky později pak začal jezdit MotoGP.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.