Bývalý mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo ze Španělska putoval v neděli dopoledne na pohotovost plastické chirurgie melbournské nemocnice poté, co si při ošklivé havárii v tréninku před Velkou cenou Austrálie uřízl kousek prstu. Zprávu přinesla agentura Reuters.
Nešťastné zranění, které si Španěl přivodil na prsteníčku levé ruky, ho donutilo vynechat závod, jejž popáté za sebou ovládl domácí Casey Stoner a zajistil si tak titul mistra světa. Lorenzo havaroval při výjezdu ze zatáčky číslo 12 v posledním kole dvacetiminutového tréninku, vysoko vylétl ze svého motocyklu a dopadl na okraj trati.
Z místa pádu odešel po svých, drže si levou ruku. Lékaři závodu mu však startovat ve Velké ceně nedovolili. Vedení stáje Yamaha v tiskovém prohlášení potvrdilo Lorenzovo zranění, ale odmítlo přidat další detaily. Jezdec se nicméně ještě v neděli podrobil operaci a lékařům se při ní podařilo zachránit nervy i šlachy na Španělově prsteníčku, takže zranění nebude mít na fuknci prstu ani ruky v budoucnu žádný vliv. Tým následně informoval o tom, že se Lorenzo příští týden nezúčastní Velké ceny Malajsie. Otazník pak visí i nad jeho startem v závěrečném podniku sezony, Velké ceně Valencie. Ostatní jezdci se čtyřiadvacetiletým Španělem, který skončil v kvalifikaci druhý za Stonerem, vesměs soucítili. "Když jsem viděl, jak Jorge havaroval, myslel jsem si, že jde jen o něco triviálního," poukázal Stoner. "Že si odnese jen nějakou oděrku. Pak jsem si nehodu prohlédl znovu na záznamu a všichni jsme viděli, jak to dopadlo s koncem jeho prstu. Úplně mi zatrnulo, jako profesionální jezdec vím, jak podobná zranění bolí. Nikomu bych to nepřál," dodal. Zranění navíc zhatilo Lorenzovy poslední naděje na zisk mistrovského titulu na úkor Stonera.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.