Bývalý mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo ze Španělska putoval v neděli dopoledne na pohotovost plastické chirurgie melbournské nemocnice poté, co si při ošklivé havárii v tréninku před Velkou cenou Austrálie uřízl kousek prstu. Zprávu přinesla agentura Reuters.
Nešťastné zranění, které si Španěl přivodil na prsteníčku levé ruky, ho donutilo vynechat závod, jejž popáté za sebou ovládl domácí Casey Stoner a zajistil si tak titul mistra světa. Lorenzo havaroval při výjezdu ze zatáčky číslo 12 v posledním kole dvacetiminutového tréninku, vysoko vylétl ze svého motocyklu a dopadl na okraj trati.
Z místa pádu odešel po svých, drže si levou ruku. Lékaři závodu mu však startovat ve Velké ceně nedovolili. Vedení stáje Yamaha v tiskovém prohlášení potvrdilo Lorenzovo zranění, ale odmítlo přidat další detaily. Jezdec se nicméně ještě v neděli podrobil operaci a lékařům se při ní podařilo zachránit nervy i šlachy na Španělově prsteníčku, takže zranění nebude mít na fuknci prstu ani ruky v budoucnu žádný vliv. Tým následně informoval o tom, že se Lorenzo příští týden nezúčastní Velké ceny Malajsie. Otazník pak visí i nad jeho startem v závěrečném podniku sezony, Velké ceně Valencie. Ostatní jezdci se čtyřiadvacetiletým Španělem, který skončil v kvalifikaci druhý za Stonerem, vesměs soucítili. "Když jsem viděl, jak Jorge havaroval, myslel jsem si, že jde jen o něco triviálního," poukázal Stoner. "Že si odnese jen nějakou oděrku. Pak jsem si nehodu prohlédl znovu na záznamu a všichni jsme viděli, jak to dopadlo s koncem jeho prstu. Úplně mi zatrnulo, jako profesionální jezdec vím, jak podobná zranění bolí. Nikomu bych to nepřál," dodal. Zranění navíc zhatilo Lorenzovy poslední naděje na zisk mistrovského titulu na úkor Stonera.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?