Bývalý mistr světa MotoGP Jorge Lorenzo ze Španělska putoval v neděli dopoledne na pohotovost plastické chirurgie melbournské nemocnice poté, co si při ošklivé havárii v tréninku před Velkou cenou Austrálie uřízl kousek prstu. Zprávu přinesla agentura Reuters.
Nešťastné zranění, které si Španěl přivodil na prsteníčku levé ruky, ho donutilo vynechat závod, jejž popáté za sebou ovládl domácí Casey Stoner a zajistil si tak titul mistra světa. Lorenzo havaroval při výjezdu ze zatáčky číslo 12 v posledním kole dvacetiminutového tréninku, vysoko vylétl ze svého motocyklu a dopadl na okraj trati.
Z místa pádu odešel po svých, drže si levou ruku. Lékaři závodu mu však startovat ve Velké ceně nedovolili. Vedení stáje Yamaha v tiskovém prohlášení potvrdilo Lorenzovo zranění, ale odmítlo přidat další detaily. Jezdec se nicméně ještě v neděli podrobil operaci a lékařům se při ní podařilo zachránit nervy i šlachy na Španělově prsteníčku, takže zranění nebude mít na fuknci prstu ani ruky v budoucnu žádný vliv. Tým následně informoval o tom, že se Lorenzo příští týden nezúčastní Velké ceny Malajsie. Otazník pak visí i nad jeho startem v závěrečném podniku sezony, Velké ceně Valencie. Ostatní jezdci se čtyřiadvacetiletým Španělem, který skončil v kvalifikaci druhý za Stonerem, vesměs soucítili. "Když jsem viděl, jak Jorge havaroval, myslel jsem si, že jde jen o něco triviálního," poukázal Stoner. "Že si odnese jen nějakou oděrku. Pak jsem si nehodu prohlédl znovu na záznamu a všichni jsme viděli, jak to dopadlo s koncem jeho prstu. Úplně mi zatrnulo, jako profesionální jezdec vím, jak podobná zranění bolí. Nikomu bych to nepřál," dodal. Zranění navíc zhatilo Lorenzovy poslední naděje na zisk mistrovského titulu na úkor Stonera.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.