Novým světovým šampionem silničních motocyklů ve třídě MotoGP se stal Australan Casey Stoner, který ovládl nedělní domácí Velkou cenu a podle očekávání si zajistil titul. Situaci mu usnadnila neúčast Španěla Jorgeho Lorenza, ten v ranním tréninku havaroval a přišel o část prstu.
Velkou smůlu měl jediný český závodník na startu Karel Abraham. Hned v první zatáčce se dostal před tři soupeře a i nadále jel velmi jistě, stejně jako v sobotu ho ovšem potkal pád. Poté, co jeho stroj skončil v únikové zóně, našel jednadvacetiletý rodák z Brna ještě sílu pokračovat a nakonec dojel na 10. pozici. Oproti kvalifikaci si tedy o pět míst polepšil.
Hrdinou závodu byl však Stoner, který si v den svých 26. narozenin připsal v domácí Velké ceně Austrálie pátý triumf v seriálu MotoGP řadě. Jezdec stáje Honda se tak s předstihem stal podruhé v životě mistrem světa. Plány mu mohl zkřížit úhlavní rival Lorenzo, ten ale v posledním kole nedělního tréninku ošklivě upadl a poranil si prsteníček pravé ruky. Okamžitě byl přepraven do nemocnice v Melbourne, kde ho čeká plastická operace.
Velká cena Austrálie silničních motocyklů (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:30,550, 2. Simoncelli (It./Honda) +2,210, 3. Dovizioso (It./Honda) +2,254, 4. Pedrosa (Šp./Honda) +13,160, 5. Edwards (USA/Yamaha) +30,886, 6. De Puniet (Fr./Ducati) +48,800, ...10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +42,717.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?