Novým světovým šampionem silničních motocyklů ve třídě MotoGP se stal Australan Casey Stoner, který ovládl nedělní domácí Velkou cenu a podle očekávání si zajistil titul. Situaci mu usnadnila neúčast Španěla Jorgeho Lorenza, ten v ranním tréninku havaroval a přišel o část prstu.
Velkou smůlu měl jediný český závodník na startu Karel Abraham. Hned v první zatáčce se dostal před tři soupeře a i nadále jel velmi jistě, stejně jako v sobotu ho ovšem potkal pád. Poté, co jeho stroj skončil v únikové zóně, našel jednadvacetiletý rodák z Brna ještě sílu pokračovat a nakonec dojel na 10. pozici. Oproti kvalifikaci si tedy o pět míst polepšil.
Hrdinou závodu byl však Stoner, který si v den svých 26. narozenin připsal v domácí Velké ceně Austrálie pátý triumf v seriálu MotoGP řadě. Jezdec stáje Honda se tak s předstihem stal podruhé v životě mistrem světa. Plány mu mohl zkřížit úhlavní rival Lorenzo, ten ale v posledním kole nedělního tréninku ošklivě upadl a poranil si prsteníček pravé ruky. Okamžitě byl přepraven do nemocnice v Melbourne, kde ho čeká plastická operace.
Velká cena Austrálie silničních motocyklů (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:30,550, 2. Simoncelli (It./Honda) +2,210, 3. Dovizioso (It./Honda) +2,254, 4. Pedrosa (Šp./Honda) +13,160, 5. Edwards (USA/Yamaha) +30,886, 6. De Puniet (Fr./Ducati) +48,800, ...10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +42,717.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.