Novým světovým šampionem silničních motocyklů ve třídě MotoGP se stal Australan Casey Stoner, který ovládl nedělní domácí Velkou cenu a podle očekávání si zajistil titul. Situaci mu usnadnila neúčast Španěla Jorgeho Lorenza, ten v ranním tréninku havaroval a přišel o část prstu.
Velkou smůlu měl jediný český závodník na startu Karel Abraham. Hned v první zatáčce se dostal před tři soupeře a i nadále jel velmi jistě, stejně jako v sobotu ho ovšem potkal pád. Poté, co jeho stroj skončil v únikové zóně, našel jednadvacetiletý rodák z Brna ještě sílu pokračovat a nakonec dojel na 10. pozici. Oproti kvalifikaci si tedy o pět míst polepšil.
Hrdinou závodu byl však Stoner, který si v den svých 26. narozenin připsal v domácí Velké ceně Austrálie pátý triumf v seriálu MotoGP řadě. Jezdec stáje Honda se tak s předstihem stal podruhé v životě mistrem světa. Plány mu mohl zkřížit úhlavní rival Lorenzo, ten ale v posledním kole nedělního tréninku ošklivě upadl a poranil si prsteníček pravé ruky. Okamžitě byl přepraven do nemocnice v Melbourne, kde ho čeká plastická operace.
Velká cena Austrálie silničních motocyklů (Phillip Island):
MotoGP: 1. Stoner (Aust./Honda) 1:30,550, 2. Simoncelli (It./Honda) +2,210, 3. Dovizioso (It./Honda) +2,254, 4. Pedrosa (Šp./Honda) +13,160, 5. Edwards (USA/Yamaha) +30,886, 6. De Puniet (Fr./Ducati) +48,800, ...10. ABRAHAM (ČR/Ducati) +42,717.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.